K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2018, 19:58   #1
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Børneopsparing og kreditor

Er der nogen herinde der ved om opsparing af børnepengene også gælder alm. kreditorer. Altså at kreditorerne ikke må røre børnenes penge, hvis de selvfølgelig holdes adskilt fra min egen økonomi.
Jeg havde et hus, der efter en skilsmisse gik på tvang og konfirmation om 3 år, som jeg gerne vil prøve at spare en smule op til.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2018, 10:53   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Den børneopsparing, der lige nu tales om i medierne, hvor max indskud er hævet til 72.000 gennem hele perioden binder pengene i mindst 7 år. Den synes ikke relevant, når du skal anvende dem til en konfirmation om 3 år.

Men prøv at tale med banken om en almindelig opsparingskonto til dine børn.

Det er så dig, der har råderet over kontoen til de bliver myndige.
Men indsætter du mindre beløb fx hver måned, burde det ikke give problemer.

Kreditorer kan ikke på egen opfordring overhovedet kigge i din økonomi. De skal via Fogedretten og der skal som regel meget til. Det kan være, når loven kræver det for, at de kan hole liv i deres fordring. Men det er mere en formsag.

Men vend det med banken.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2018, 11:12   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Subo66 Se meddelelser
Er der nogen herinde der ved om opsparing af børnepengene også gælder alm. kreditorer. Altså at kreditorerne ikke må røre børnenes penge, hvis de selvfølgelig holdes adskilt fra min egen økonomi.
Jeg havde et hus, der efter en skilsmisse gik på tvang og konfirmation om 3 år, som jeg gerne vil prøve at spare en smule op til.
Man har oplysningspligt, også overfor kontanter... men der er jo ikke nogen der ved hvad der befinder sig i en bankboks, eller ens forældres bankboks.
Og det sagde jeg slet ikke !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2018, 11:21   #4
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Tak for svar.
Har ikke et særlig godt forhold til min bank, da der bl.a. var et huslån, der ikke blev indfriet pga. tvangsauktionen og jeg ingen mulighed har for at afdrage på gælden. Min ex afdrager heller ikke på gælden. Så jeg tør ikke spørge, da de jo sikkert mener, at al overskud skal i deres kasse, hvad de jo principielt også har ret i. Men jeg vil jo også gerne give min søn en fest.
I fogedretten har vi været og er derfor også registreret i RKI.
Jeg er på ressourceforløb og min økonomi er meget stram, men jeg kunne ved at spare måske undvære 500 kr. de måneder, hvor der udbetales børnepenge, dvs. på 3 år kunne jeg nå at spare ca. 6000 sammen, hvis der ikke kommer uforudsete udgifter, som at vaskemaskinen går i stykker el.lign.
Dette beløb kunne dække tøj og en lille fest, vores familie er heldigvis lille.
Men må jeg det ? Jeg ville i givet fald lave en opsparing i min søns navn og pengene blev direkte ført fra min konto til hans og de ville blive brugt til hans konfirmation og beløbet ville aldrig blive prangende.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2018, 14:42   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hans konto vil de ikke kunne røre, og når der er tale om et trods alt så lille beløb, vil de heller ikke kunne anklage dig for bevidst at prøve at skjule formue. Du må jo også gerne give dine børn lommepenge osv..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2018, 17:13   #6
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Tak for svar
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2018, 11:50   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan jo prøve at skifte bank eller i al fald oprette børnekonti i en anden bank
Dit udestående med din nuværende bank består i givet fald stadig men din daglige økonomi vil så ikke længere berøre din nuværende bank
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2018, 12:06   #8
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Tak for svar. Tror desværre jeg er stavnsbundet til nuværende bank. Der er desværre ikke ret mange banker (læs: ingen), der vil tage en ny kunde, der står i RKI og er enlig mor på ressourceforløbsydelse.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2018, 12:33   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har i lignende tilfælde ikke været noget problem.

Men formentlig bankafhængig.

Har du interesse, så giv det en chance, hvis du kan bruge det til noget. Og måske vil føle, det kan give mere ro på.

Du har jo en fast indtægt plus børneydelser.

Hvis din registrering i RKI er begrundet i skilsmisse og tvangsauktionen, er der jo en god forklaring på det

Det værste, der kan ske, er, at du får et nej.

Held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2018, 18:57   #10
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
mener coop bank ( brugsen ) tager kunder trods rki
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension