K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2016, 10:51   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo logik, at man ikke både skulle kunne optjene pension i udlandet og modtage pension i Danmark, ligesom det er logik at reglerne forandre sig hvis man søger statsborgerskab i andre lande.....eller arbejder over halv delen af sit liv i udlandet, og kun kommer til Danmark når de bliver syge og skal malke statskassen, eller Mohammed der får en brøkpension og daffer tilbage til hjemlandet, eller på anden vis kringler systemet. Alt det er vi jo enige i.

Jeg taler udelukkende om dem, hvor det rammer så skævt, at det ikke giver mening.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2017, 02:48   #22
icerebel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2017
Indlæg: 1
Styrke: 0
icerebel er ny på vejen
Moreo, du skriver: Derfor må hun, hvis hun er enlig og er på den nye pensionsordning, tjene eller have private pensionsindtægter, renteindtægter, lejeindtægter op til 291.764 kr. incl brøkpensionen, før der vil ske fradrag efter de regler, der gælder for alle andre.

Det er også på denne måde at jeg forstår det, men min pivatpension, (pga. erhvervsevnestab,) bliver modregnet efter den ca. 70.000 kr.s fradrag. Mit indtægt i alt er 112 brøkpension og 130 i privatpension, dvs, under de 291. Hvordan kan jeg forklare udbetaling Danmark at jeg har ret til at have en indtægt på de 291 inden de begynder at modregne? Håber at du kan hjælpe.
icerebel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2017, 03:50   #23
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Angry

Citat:
Oprindeligt indsendt af SuZan Se meddelelser
Mig bekendt, må brøkpensionister ikke indtjene noget som helst ved siden af deres brøkpension, mens almindelige førtidspensionister godt må indtjene ca. kr.70.000 som enlig, og ca. kr.116.000 som par. Hvorfor og hvordan retfærdiggøres dette?
Ja,og det er dybt uretfærdigt.
Hvorfor må man køre billigere med et pensionistkort end folk få KH.
Hvorfor er der så meget der tilgodeser folk på pension end andre.
Der er ingen forklaring eller rimelighed i det.
Hvorfor kan FTP. med gl. ordning få en masse goder som andre ikke har.
Og sådan kan vi blive ved.
Retfærdighed er en by i den ydre verden.
Glem det.
Undlad at finde logiske forklaringer for det er ikke eksisterende.
Nogen med pension er langt mere raske end de der er på laveste ydelser.
Forstå det hvem der kan.
Jeg har opgivet, men også talt til mig selv.
Livet er ikke for nybegyndere.


Sidst redigeret af vasen; 01-01-2017 kl. 03:52.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2017, 10:53   #24
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvorfor kan FTP. med gl. ordning få en masse goder som andre ikke har.

Forklaringerne har bl.a. været, at fp i såkaldt ny ordning får højere pension end dem efter gammel. Dette var grunden til ikke at videreføre en del tillæg, ligesom man fik adgang til §100 ydelser. Nogle politikere sagde dengang "Vi normaliserer området"

Kun fp med højeste førtidspension efter gammel ordning ligger lidt højere.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension