K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2016, 09:34   #1
øboer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2016
Indlæg: 6
Styrke: 0
øboer er ny på vejen
pension

Morgen.

Håber der er nogen der kan gi mig gode råd/vejledning.
Skal for et team møde d.22/12.
Min rådgiver har fortalt mig at han troede det endte med pension.
Der har været en team møde om min sag hvor hans team leder og virksomheds konsulenten deltog for 3 dage siden og andre.

Der står i det referat fra mødet at der umiddelbart ikke kan peges på ydeligere realistiske behandlingsmuligheder der vil kunne forbedre arbejdsevnen, samt jeg kun kan klare en halv times effektiv arbejde.
Sundheds koordinatoren som har kigget på min sag kan hellere ikke anbefale yderligere behandling eller behov for udredning.

Nu skal jeg jo op til møde d. 22/12 , og min rådgiver udtalte at var sikker på pension. Men hvor kan man se sådan noget henne i referatet fra mødet, der står ikke nogen steder. Det må måske i stå der, altså hun (rådgiverens) mening.

Jer der har været på sådan et møde hvor man går efter en pension, har i sagt noget til mødet.

Go weekend
øboer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 10:10   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.734
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære øboer.

Læs disse råd for nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

1ste råd i enhver social sag er, at man lytter ikke til sine omgivelser.

Man taler ikke sammen med sin kommunen man skriver sammen.

Man søger aktindsigt ved alle, læger, hospitaler, fysioterapien, kommunen, Ankestyrelsen..... alle man har været i kontakt med. Naturligvis! Du skal vide og forstå alt, hvad andre skriver om dig.

Aktindsigt
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Mentalt forbereder man sig på fakta, som desværre viser, at der er borgere der bliver tvangs-bevilget fleksjob ned til 900 sekunder om ugen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Ingen kan forudsige om du får INDSTILLET førtidspension fra Rehabiliteringsteamet.

Kun et sted bliver din sag afgjort med baggrund i indstillinger og indsamlede dokumentationer: Kommunens Pensionsnævn som ofte følger Rehabiliteringsteamet`s INDSTILLING

Formanden for kommunens Pensionsnævn kan også sidde i Rehabiliteringsteamet og skal senere være med til at vurderer dennes INDSTILLING.

Du nævner ikke noget om du er over eller under 40 år.

Tag det roligt men lyt ikke til hvad dine omgivelser siger.

Rehabiliteringsteamets sammensætning
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Kun Pensionsnævnets afgørelse kan der klages over. Kræv altid skriftlige afgørelser.

Det skal ske til kommunen inden 28 dage præcis, ellers mister du din ankemulighed.

Hvis dette bliver aktuelt, skal kommunen inden 4 uger sende din anke videre til Ankestyrelsen, hvis de fastholder deres eventuelle afslag, som selv beslutter deres sagsbehandlingstid til afgørelse. Her søges der også om aktindsigt. Væsentlige oplysninger har det med at forsvinde.

Endnu engang, tag det roligt og tag din bisidder med til mødet med Rehabiliteringsteam.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 12:30   #3
øboer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2016
Indlæg: 6
Styrke: 0
øboer er ny på vejen
Jeg er 45 år.
Iflg rådgiver med førtidspension da jeg spurgte hende da det ikke stod nogen steder ang det, sagde hun at det kunne man forstår mellem linjerne , det var hvad hun sagde.
Kan godt se at man skal skrive med dem fra kommunen men var derinde for at få det sidste på plads.

Det vil sige at de få enkelte ting kommunen har skrevet i referatet samt at lægen mener der ingen rest arbejdsevne er måske ikke er nok til en afklaring inden jul
øboer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 12:47   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det var et internt møde de havde....så er det sikkert interne papirer det står i....og disse kan du ikke få aktindsigt i...

Så du må nok væbne dig med tålmodighed og se hvad rebahteamet indstiller dig til..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2016, 15:55   #5
øboer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2016
Indlæg: 6
Styrke: 0
øboer er ny på vejen
Ja. Det må jeg have. Heldigvis ikke så mange dage til :-).
Ang intern team møde, det ved jeg ikke om det var. Fik et print af rådgiver som lederen havde skrevet under på (referat) hvor der står at der ikke kan peges på yderligere indsatser eller ej mere behandling.
Hvis det er et internt møde må man så få denne udtalelse.
Roder rundt i systemet og
øboer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension