K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2012, 17:25   #1
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvorlang tog det før sagen er under regler om pension

Vi er en del som venter på brevet om ens sag overgå til regler om pension
man skulle jo meget gerne få brevet før den 21-12-12 eller hvornår ens kommune har lukket.

min er afleveret fra jobcenter til social service som laver den endelige indstillet til pensionsnævnet.
i nogen kommuner hedder det pensionsteam.

tænkte bare hvor lang tid der er gået for dem som har fået pension eller har fået brev om sagen er overgået til reglerne om pension.

der er tale om §18 sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 17:37   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Som du ved fra min indstilling sidste år i maj gik der ca. 14 dage - 3 uger fra rp. var afleveret til jeg modtog brev om indstilling. Spørgsmålet er så hvordan ventetiden influere på de kommende indstillinger i forhold til den kommende reform!?

Jeg venter jo som du selv ved på min egen indstilling nr. 2, netop nu inden "deadline" for mange.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 17:38   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg tror det kan være svært at svare på - jeg kan forestille mig at der er en hel "pukkel" af sager der skal behandles inden årskiftet.

Det er nok osse forskelligt fra kommune til kommune - og nogle sager går sikkert osse hurtige end andre.

Fra min sag overgik til behandling til pensionen var hjemme gik der 10 dage, men det var vist osse hurtigt
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 17:50   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg har i min sag fået oplyst at sagen blot skal være indleveret til Social Service inden d. 21/12 og at pensionsnævnet mødes d. 18 januar. Dog behøver man at få et brev fra SS om at ens sag indstilles og dette helst inden 21/12.

Jeg er også spændt på om ens sagsbehandler bare slipper tøjlerne nu, det har mine altid gjordt før indstilling og så er det bare med enten selv at opsøge systemet eller sidde og vente
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 18:00   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg har i min sag fået oplyst at sagen blot skal være indleveret til Social Service inden d. 21/12 og at pensionsnævnet mødes d. 18 januar. Dog behøver man at få et brev fra SS om at ens sag indstilles og dette helst inden 21/12.

Jeg er også spændt på om ens sagsbehandler bare slipper tøjlerne nu, det har mine altid gjordt før indstilling og så er det bare med enten selv at opsøge systemet eller sidde og vente
det er netop her problemet ligger, for hvis man ikke har et brev i hånden inden kommunen lukker ned og går på ferie.
så kan man starte på et ressourceforløb lige efter nytår uanset om ens sagbehandler har indstillet en og sendt sagen videre.

der stå højt og tydeligt i den nye reform, at det udelukkende er de sager som er overgået til regler om pension inden den 1 Januar.
som stadig skal afgøres under de gamle regler.
dog vil jeg sikkert også kunne få pension under de nye regler
men vil da helt klart have et brev i hånden, så man kan holde nytår i fred og ro.
har samtale med min egen social rådgiver, som jeg har fået tildelt i gennem
psykiatrien. så hvis jeg ikke har modtaget noget brev den 21-12-12
må jeg søge en §17, så jeg er sikker på det bliver under de gamle regler
alså sende en ansøgning den sidste dag.

men håber da jeg når og få et brev, der er jo stadig tid nok
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 18:10   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Men pt. hører man jo ikke om reformen, kun om Uffe Ellebæk og alt det andet!!?

Dog er det godt at vi lige får oppe at vende at man altså skal have modtaget brev om indstilling inden "lukketid" i år for at komme under de gamle regler.

Kan de vedtage de nye regler med tilbagevirkende kraft?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 20:48   #7
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
i princippet ja så kan de godt det.

men der er 2 og 3 hørring i næste uge så vi ved meget snart helt konkret hvad der kommer til at ske
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 20:52   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
3rd hørring?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 04-12-2012 kl. 20:58.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 21:00   #9
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Har i ikke mulighed for, at kontakte jeres SB og få oplyst hvordan det går i sagen og hvornår sagen kommer for?
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 22:56   #10
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej alle..

Får sgu da helt noia nu, for jeg blev indstillet til pension sidste mandag og imorgen skal der være møde, om de rejser en pensionssag...og gør de det, skulle pensionen være 99,9% sikker.. Men jeg har ikke fået noget brev om indstilling eller noget fra min sb.. har kun på skrift i mails, hvad der foregår, men er det ikke lidt skidt jeg ikke har fået noget brev om noget?

undskyld jeg lige hopper ind i din tråd MRTVR1 ..

GYYYS jeg er så nervøs...

Fibro, som krydser fingre for os alle!
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BAN hjemsender sagen. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 20-12-2011 15:12
Når sagen ender ved BAN Håber Alt det andet 9 01-04-2011 15:40
Trækker sagen xlars38 Alt det andet 2 04-03-2010 17:50
Hvorlang tid er en arbejdsprøvning? futtefreja Alt det andet 16 05-09-2009 20:31
Hvorlang tid går der før man indklades til møde. lifetec Alt det andet 5 04-02-2009 09:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension