K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2009, 20:58   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
manglende uddannelse skal absolut ikke være pensionsgivende.
Det tror jeg så heller ikke på at det er.
Inden man bliver bevilget fp skal alt andet være prøvet.

Første skridt på vejen, er at finde ud af om man er i stand til at uddanne sig, så hedder det revalidering..

Hvis det ikke er en mulighed, fortsætte man til næste trin, som hedder flexjob.

Hvis flexjob heller ikke er muligt, så bør det hedde førtidspension.

Men inden man når igennem disse trin, kan man risikeret at skulle igennem flere arbejdsprøvninger, kurser og aktiveringer.

Og så er der altså forskel på, om man evt. kan klare nogle få timers arbejde om ugen, eller om man kan blive selvforsørgende ved f.eks. flexjob.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 21:00   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Zastrow

Tude KIks og klinex , der røg mit *** sku i kog , Men fik så læst flere indslag, som fik sagt noget af det jeg lige ville af med ,man skal lige huske at vi ikk allesammen kan blive høvdinger, selv ville jeg have for mange bariare til at tage en uddannelse, men det er nok svært at for stå hvis man kommer fra en familie hvor de fleste har fået hat på.... Jeg skulle bare lige ha det ud
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 21:06   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Anetta

problemet er grænsen for flexjob eller pension. der burde være en nogenlunde grænse.
under 12 er for lidt til flex og 22 timer er åbenbart for meget.
Men det variere fra kommune til kommune.
jeg kan udmærket forstå, at man vil gerne lidt ud og arbejde.
men hvis en kommune mener man kan arbejde 12 timer, så hedder det nok flex.
under den gamle ordning havde det sikkert været pension.
så det er en svær grænse.
men de fleste herinde som kæmper for pension har ingen mulighed for at arbejde overhovedet.

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-10-2009 kl. 22:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 21:12   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Det tror jeg så heller ikke på at det er.
Inden man bliver bevilget fp skal alt andet være prøvet.

Første skridt på vejen, er at finde ud af om man er i stand til at uddanne sig, så hedder det revalidering..

Hvis det ikke er en mulighed, fortsætte man til næste trin, som hedder flexjob.

Hvis flexjob heller ikke er muligt, så bør det hedde førtidspension.

Men inden man når igennem disse trin, kan man risikeret at skulle igennem flere arbejdsprøvninger, kurser og aktiveringer.

Og så er der altså forskel på, om man evt. kan klare nogle få timers arbejde om ugen, eller om man kan blive selvforsørgende ved f.eks. flexjob.
er helt enig.

problemet er for de fleste herinde. kommunen gør intet og ser bare kontanthjælp som løsningen efter sygedagpenge.
det kan ikke være rigtig efter 6 måneder og arbejdsprøvning uden en plan.
I min egen sag uden en opfordring fra min sagsbehandler til en §17, så jeg havde jeg været systemløs i dag. for har ingen mulighed for kontanthjælp.
har ikke snakket med kommunen i 3 måneder nu. Ja en mail da jeg rykkede for min sag i denne uge. nu skal jeg sikkert vente 3 mrd til.

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-10-2009 kl. 21:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 21:26   #15
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg kender en, som arbejder 37 timer i et fleksjob, og en anden som
er visiteret til et på 37 timer, deres problem er, at de arbejder langsomt,
så når du skriver at 22 timer er for meget til at kunne give fleksjob,
tror jeg det er fordi folk kan arbejde fuldt effektivt?, men jeg synes det
lyder mærkeligt, man kan jo ikke leve af at arbejde 22 timer på det
ordinære arbejdsmarked?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 21:29   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det variere meget

men der har lige været en sag herinde med afslag på flex og 22 timer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 22:08   #17
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg læste også om sagen, hvilken undrede mig, men på den
anden side skal man have en nedsat arbejdsevne på min. 50
procent, for at få et fleksjob, og arbejder man så fuldt effektiv i
22 timer, så er det nok i overkanten, men hvor skal den, de personer
så være i systemet, arbejdsmarkedet?

Anetta

For nogle måneder siden blev jeg førtidspensionist, jeg læste om
folk herinde som også var blevet det, og nu ville de uddanne sig nogle
timer, eller have arbejde nogle timer.

Jeg undrede mig, fordi jeg ikke magtede det, måske var jeg også
lidt misundelig.

Undervejs har jeg ændret mening, men før kunne jeg ikke se ud over
min egen næsetip.

Nu er jeg bare glad for at nogle finder livskvalitet i nogle timers arbejde
eller uddannelse, når de ikke kan klare et fleksjob.

Sidst redigeret af Webmaster; 31-10-2009 kl. 00:38. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 00:23   #18
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
tanja

ja,vi må bruge vores livskvalitet som vi nu synes og magter,det har jeg lært,blev selv tilkendt FP her i maj 09,som kom total bag på mig,men jeg ved aldrig hvordan jeg har det,så jeg ville ikke kunne magte et flex eller alm job,med kun 25 % i arbejdsevne,så jeg prøver selv,at få det bedste ud af det

mtvvr1

ja,det ikke nemt,med den grænse for timer til et flex eller til en FP,jeg har altid hørt at max timer til et flex var 20 timer,men det bliver nok tolket forskelligt,nej det kan jeg læse mig frem til,at mange her kæmper for en FP og ikke magter job,helt enig

men det er kun godt,vi her på K10 kan få de ting frem,som vi tumler med og har i tankerne
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 01:04   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror Anetta mener, at det er voldsomt provokerende, når folk - der ikke engang har fået tilkendt førtidspensionen, spørger om hvordan de efterfølgende så kan arbejde! Og det ER sgu da også et provokerende spørgsmål, og for mange af os er tanken ikke engang relevant, og for de fleste af os, var det måske ikke liiige DET spørgsmål vi ønskede besvaret først i forbindelse med førtidspensionsansøgningen.......

Tanken kan da også melde sig når man læser sætinger som

- jeg har netop fået tilkendt førtidspension, må jeg så godt tage på idrætshøjskole....

- Jeg er førtidspensionist, må jeg godt tage en fuld HF....

- eller må jeg tage en universitetsuddannelse....osv osv.

Uanset om man kan skære alle over én kam eller ej, så er det da spørgsmål som på én eller anden måde virker frustrerende på meget syge mennesker, og som måske selv hænger og dingler i en tynd tråd i systemet, og som dårligt kan læse det afslag på førtidspension der ligger i entreen, fordi de er halv blinde og smerteplagede....

Mit eget mål er da engang at kunne bestride et mindre skånejob på et par timer om ugen, men der er lang vej endnu, og nogle penge ekstra vil der nok ikke komme ud af det.

Og går jeg over i de helt ekstreme drømme, jamen så løber jeg jo op på kommunen og siger at jeg er blevet fuldstændig rask, tager mig en uddannelse, får et fedt job, tjener en masse penge og går fuldstændig amok i shopping og alle de ting jeg aldrig har kunne

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 03:59   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er alle mennesker jo ikke ens og ikke alle får pension af samme grund ..

Er det et split sekundet faldet nogen ind at der feks også er flekser der får pension simpelthen fordi deres helbred er så forværret at de ikke længere magter et fleksjob og det er de måske kede af , at de måske stadig har en stor arbejds Identitet og ikke kan se sig selv helt og aldeles væk fra arbejdsmarkedet ?

De kan måske ikke klare timer nok og stabilt nok til at de kan bruges i et fleksjob, men måske de kan få et job et par timer eller tre om ugen , og det er de så glade for og glade for at der er den mulighed, jeg kender en førtidspension der sætter små mærkater på hårelastikker , det hygger hun sig med , det gør hun de dage hun kan og hun gør det hjemme i sit køkken , guderne skal vide at hun ikke bliver rig på det , men det giver indhold til en der har været 30år på arbejdsmarkedet og nu ikke kan mere...

Det lyder nok som et meget surt opstød det her (det er de nok også ) men jeg har set utallige tråde herinde hvor førtidspensionister spørger ind til hvad de kan foretage sig , om de kan få frivilligt arbejde hvad de må osv...

Alle er ved at falde over sig selv i forsøget på at give dem gode ideer til hvad man kan lave af frivilligt arbejde ..

Alle syntes at det er en fantastisk ide og alle roser initiativet ...

Men noget hvor man kan få løn for det så er der åbenbart ikke ok længere. fortæl mig lige hvad er forskellen mellem den ftp der tager frivilligt arbejdet et par timer i genbrugsen og den ftp der tager et par timers lønnet arbejde hos købmanden ??

Hvis man kan arbejde 5-8 timer om ugen i en arbejds prøvning med et par sygedage eller ti på en måned hvor mange tror i så kan få et fleksjob på det ?

Men kan man finde et job hvor man kan arbejde 5-8 timer om ugen på timeløn og arbejdsgiverne kan få en lille sjat tilskud , fortæl mig så lige hvad er der størst chance for ...

At finde et par timers job hvor arbejdsgiveren kun betaler for den tid du er der eller at finde et fleksjob hvor månedes lønnen skal falde ...

UNDSKYLD MIG ... jeg er fleksjobber med tidligere en arbejdsevne på 20 timer nu er jeg lige blevet arbejds prøvet og jeg er så nede på 8 timer (og ikke stabilt men et gennemsnit over to mdr) og ve mig om ikke jeg har leget med tanken om at tage noget arbejde de timer jeg måske kan om det så bare er 8 timer om måneden ... jeg er sq ikke død jeg er ikke færdig med at have brug for sociale relationer eller finde ud af hvad der røre sig på arbejdsmarkedet og jeg ved at jeg ikke er færdig med at have kvalifikationer der kan bruges i ny og næ....

Jeg er nok ikke lige den der vil kaste mig ud i et job med det samme jeg har masser af andet at lave (feks gøre rent for det bliver der godt nok ikk når man er i arbejds prøvning ) og efter to mdr i arbejds prøvning ved jeg også godt at det vil være noget nær umuligt for mig .. men jeg vil godt have lov til at have tanken uden at jeg behøver at føle mig taknemmelig for at have fået en pension (hvis det skulle være det som det endte med ) jeg har ved gud da betalt min pension igennem mange år og har ikke bedt om et ødelagt helbred.

Og jeg har altid været på arbejdsmarkedet og for mig betyder det altså noget og jeg syntes at det er strengt at nogen mener at jeg skal skamme mig over det , stod det til mig så fes jeg da ud og arbejde 20 timer med det samme , der hvor jeg lige har været i arbejds prøvning blev de så begejstret for at finde ud af at syge mennesker også kan og vil , så der starter en flekser på torsdag ..

men jeg ville ikke kunne opfylde det for jeg kan kun være der gennemsniteligt 6-8 timer og så er der sygedage...

Men får jeg pension og kan jeg findet noget arbejde jeg kan klare så tager jeg det da .. og nej ikke pga pengene (selv om jeg da ikke vil kaste op ved synet af dem ) men simpelthen fordi jeg kan lide at arbejde og kan lide det at der er brug for mig ... sorry sådan har jeg det og er ikke taknemmelig for mit dårlige helbred ....

Så jeg kan kun sige .. hatten af for de førtidspensionister der orker og overvejer at arbejde eller læse enkeltfag .. man er syg man er førtidspensionist men det betyder jo ikke at man ikke har brug for nogen form for stimuli fra samfundet mere vel ... ??

Og det betyder bestemt heller ikke at man ikke har noget at byde samfundet mere.. vi kan alle et eller andet som andre kan have glæde af ....

Dem der ikke orker at arbejde så meget som en time ja selvfølgelig skal de ikke gøre det og selvfølgelig skal de læne sig tilbage og nyde deres pension.. men lad os da lige blive enige om at der ikke findes fleksjob på 5-8 timer men der findes hf enkeltfag og har man et godt netværk så kan man måske også findet et job på det time antal ..

og idrætskole øøhhh hvad nu hvis man fejler intet i kroppen men har psyksik sygdom der gør at man bestemt godt kan lave idræt skal man så ikke have lov til det ... ??

Jeg under mig lidt over den her debat , på den ene side brokker vi os over at der ikke er et mindste timeantal på fleks samtidig brokker vi os over at nogen kan tænke job uddannelse eller andet når de får pension ...

Underliget syntes jeg ...

PS husk også lige at der er langt fra tanke til handling , mens jeg var hjemme var jeg da ret sikker på at jeg kunne mere end jeg kunne da det kom til stykket...

Jeg blev kloger man kan sagtens have den tanke at man kan læse en fuld hf eller andet eller at man kan tage et skånejob på 8 timer om ugen ..tanken er nem når man går hjemme hvor man kan lægge sig når man vil , når man kan sætte sig når man vil og når man kan gøre som man vil , chokket kommer så når dagen kommer og man ikke længere kan aflaste sig selv som man har vænnet sig til hjemme og det kan sagtens tænkes at dem der tror de kan tage en fuld det eller det , går ned når de prøver ... helbredet er desværre ikke det samme når man er hjemme som når man er derude...

Sidst redigeret af Hejdien; 31-10-2009 kl. 04:02.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde ved siden af sin pension... SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2014 20:40
Løn/arbejde ved siden af FtP?! Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-11-2011 22:04
Førtidspension og arbejde ved siden af ernasoul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-04-2010 09:51
arbejde ved siden af førtidspension? feline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-08-2009 14:06
Arbejde ved siden af kontanthjælp? akizuri Alt det andet 4 06-05-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension