K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2011, 15:00   #11
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
http://www.bt.dk/danmark/nu-jagter-d...erlev-hospital

Hvad pokker er det for et system der ikke vil ha at offentligheden ved hvad der foregår... de skulle skamme sig og begynde at overholde landes love i stedet for at jage dem der gør opmærksom på overtrædelser...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind  
Gammel 18-01-2011, 15:18   #12
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Nu skal man også se mit indlæg i forhold til det samfund vi lever i. Man skal næste have en psykiatrisk diagnose idag, for at være på en overførselsindkomst. Og med en psykiatrisk diagnose er man stort set frataget sine selvstændighed.

Med psykiatrisk diagnoser er der ikke samme kritik i brug af behandling end hvis det
var hvilken som helst anden persongruppe i sundhedssystemet.

I sin tid kunne en mand gå rundt med en issyl og stikke den ind i hjerne på folk og så kalde det en behandling. Hvad ville vi kalde det idag?
adbib er ikke logget ind  
Gammel 18-01-2011, 16:23   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
I Denmark er ret mange mennesker som er og bor alene og som har en lille eller en stor opsparing, hus, lejlighed...
Hvis de dø og har ingen pårørende så er det jo staten som tage alt, smart ikke?
Dem som først få at vide om dødsfaldet er nok kommuner....., som helt sikkert støvsuger en stor del af kagen.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 18-01-2011, 20:28   #14
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Ej Har Altid sagt at der ikke skal gøres noget hvis jeg en dag får hjertestop. Efter hvad der er kommet frem er det da helt sikkert at der ikke skal gøres noget. TAK for jer der fortalte om hvor hårdt et hjertestop er. Har så været der ud hvor døden var tæt på. Kom til bag til livet. Men ikke uden men lever med det til daglig.

Jeg har taget min kæmpe for livet og det vil jeg ikke igen. SÅ det er helt fint at lægerne tager den beslutning. Og uden at sige det. For der er bare nogle gange hvor patienten ikke tage stilling til det
. Ved er nogle mennesker hvor de ikke kan tage stilling til selv på en almindelig dag. Jeg ved godt hvor grænsen går for hvad jeg vil gå med til hvis det er min familie er så syg at der ikke er noget liv så må gerne stoppe på en måde hvor de ikke har ondt. Synes ikke livet skal livets uden det er et godt liv. ¨
Har set hvordan svær hjerneskade mennesker liv er og der er da helt sikkert nogle af dem der har det godt.
Der er altså også nogle hvor livet er hårdt ved dem.
Håber så at min krop klare den til det bliver naturligt at dø. Vil gerne dø på en ordentlig måde vil bare ikke dø hvor jeg har fået for ondt. Et hjertestop for mig en god måde at dø på. Det her lyder måske meget hårdt at sige for en på 24 år har altså kæmpet mit livs kæmpe som 4 dages gammel. Ved godt der en del der kæmper sig igennem livet på godt og ondt. OG lige på k10 der vi fælles om livets kæmpe. Der for tør jeg godt at sige det med livets kæmper
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2011, 04:09   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvordan kan det være rigtigt at først spørge en patient om vedkommen vil genoplives efter hjertestop for så 2 dage efter at fratage hende denne chance/mulighed..

Hvordan kan det være rigtigt at en læge sidder og bedømmer en patient ud fra om hun får hjemmehjælp eller har rolator....

Der var vist også en der skrev at det da ikke kunne være rigtigt at disse mennesker ligger og optager pladsen for andre....øhhh

Måløs måløs...

Man må da håbe at i selv blive dømt til at være "superfrisk - ungvårehare agtig" og ikke modtager feks hjemmehjælp...osv osv...for det kan man åbenbart dø af i disse dage....

I de tilfælde hvor man kan...der må det sg da være op til det enkelte menneske hvorvidt de vil genoplives...

Det kan og burde da aldrig være op til en læge som aldrig har set patienten og som kigger på ting som hjemmehjælp, rolator osv osv

Lige som det var tilfælde i den tv udsendelse der lige har været der...hvor 2 læger talte sammen...hvor der blev udtrykkeligt sagt at disse ting var ALTAFGØRENDE for om de ville gå videre med denne patient...

Læger burde holde sig til lægefaget og ikke rende rundt og lege samfundsøkonomer...

Selv mennesker der ikke lige virke som værende "superfrisk - ungvårehare agtig" kan få et godt liv bagefter....

Penge....penge...penge....

Vi bruger gerne rask væk en masse på at få rettet stritører....på folk der ikke kan få børn.....på fedmeoperationer osv osv....

Så det burde vel ikke være penge der skal afgøre om det nu er for dyrt at nogle får feks hjemmehjælp....så det vil være billigere at bare lade dem dø....

Jeg er også rystet over at der ikke sker en skid med de læger som det drejer sig om...

Det er helt fint med mig at folk selv tager stilling til at de ikke vil genoplives...men det skal sg være folk selv der træffer disse afgørelser...

Selvfølgelig vil der altid være nogle som ikke selv KAN træffe denne afgørelse....men der skal det forhåbentligt ikke være penge der afgøre om personen kan få behandling

Jeg ville være ilde stedt hvis jeg kom på hospitalet og kom ud for en af disse læger...da jeg både har hjemmehjælp og ikke kommer meget ud.....og sidder meget i min stol...uhhh jeg har endda også en rolator

Så folk der godt kan li K10 og ikke ønsker at den bliver lukket...må heller krydse fingre for at jeg ikke ryger afsted på hospitalet og evt skal genoplives...

Jeg vil da selv bestemme hvad der skal ske...

Jeg vil ikke have en eller anden bøddel til at bestemme over mit liv....

Specielt når man bruger ting som penge....hjemmehjælp....rolator osv til at vurdere hvorvidt en person kan genoplives....ja så vil jeg vove den påstand at disse læger bryder deres lægeløfte...som de har underskrevet at de altid og for en hver pris vil overholde...

De skal da dømmes...

Jeg er fuldstændig måløs over at nogen kan synes at det er i orden når de handler som de gør...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2011, 10:51   #16
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Kan det ende sådan ??

http://kpn.dk/historie/article2295057.ece

De var også bødler og ingen gjorde noget, ja jeg syntes bare der er visse lighedspunkter. Jeg håber ikke jeg skal indlægges med noget alvorligt, jeg er jo ikke samfundsnyttig som førtidspensionist

Døm selv.

Mv. rollo

PS.

Det er ikke for at provokere eller støde noget, jeg syntes bare det danske samfund efterhånden har visse lighedpunkter.
rollo er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2011, 11:16   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde.

Det fremgik af TV2 i går iflg. en jurist på området, at lægerne kan vurdere dette, men ikke må lade en vurdering alene begrunde i funktionsnvieau el. deres opfattelse af livskvalitet. MEn samtidig også at man aldrig må beslutte sig til en negativ vurdering UDEN at informere patient el. pårørernde, hvofor der klart er en lovovertrædelse i disse sager på netop det informative niveau. Samme juridiske ekspert, udtalte sig at denne problematik var en alment problem ikke kun på Herlev Sygehus.

Hvorfor jeg mener, der er sket et skred i forhold til lovgivning og praksis, og der straks må rettes op på dette. Yderligere bør der i konkrete sager undersøges om også andre juridiske love er overskredet, og selvfølgelig må dette have følger.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 19-01-2011 kl. 11:18. Årsag: ps
gunvor er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2011, 12:02   #18
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Så godt skrevet Web

Lige mine tanker, det må være økonomi og helt sikkert pladsbesparende.

Jeg undres over man som læge kan slippe afsted med det...(har de glemt lægeløftet)...de gør sig til gud over folk og bestemmer i flæng hvem der må leve. Det er simpelhen utroligt

Jeg skal nok også selv bestemme om jeg skal genoplives og ikke udfra en eller anden vilkårlig liste...uf uf ....hvad kan det ikke ende med.
Suncil er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2011, 19:54   #19
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jamen det handler jo også om hvilket liv man genopliver folk til. Der er mange, der tror, at man bliver genoplivet til samme liv og funktionsniveau, men det sker jo som regel ikke. Man er meget syg og derfor får man hjertestop, og jo dårligere ens tilstand er, jo dårligere er prognosen jo. Jo bedre form og jo yngre man er, jo større er chancen for at få et godt liv efterfølgende. Og når det feks handler om KOL, så kan mange af disse slet ikke klare at ligge i respirator, de kommer aldrig ud af den igen. Det handler jo om, at man kan være så svært syg, at man, hvis man får hjertestop og bliver genoplivet, så bliver man genoplivet til et dårligt liv, og ikke til det samme liv, som det var før man blev indlagt. Det er det, mange ikke forstår.

Det er jo ikke sådan, at hvis man får hjemmehjælp eller bruger rollator, så bliver man slået ihjel, når man kommer på sygehuset.. Det er SVÆRT syge patienter, det drejer sig om, hvor man er nødt til at tage stilling til, hvad der skal ske, såfremt uheldet er ude, og patienten dør. Men disse patienter modtager jo behandling, men kan blive så syge at de altså dør. Sådan er livet.

Jeg kan ikke se noget som helst forkert i, at lægerne foretager sådanne vurderinger. De skal SELVFØLGELIG tale med patienten, hvis det er muligt, eller også de pårørende. Det er ikke sket her, og det er forkasteligt, ingen tvivl om det.
Men man kan jo altså blive så syg, at det ikke giver mening at blive ved med at behandle, sådan er livet jo nu engang. De fleste pårørende kan nu som regel også godt se logikken i det!

Sidst redigeret af gh72; 19-01-2011 kl. 20:08.
gh72 er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2011, 20:19   #20
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Nu er det ret svært at vide hvilken liv man genopliver folk til, hvis man ikke genopliver dem ikke? Hvem siger ikke at der 2 dage efter man har undladt at genoplive en person, så ligger der en ny behandlingsform?

Og hvornår bliver et liv på overførselsindkomst anset som uværdigt at blive genoplivet til?
adbib er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job-Blog 31: Det synlige og usynlige Jan Jakobsen Politik og Samfund 0 14-04-2013 17:18
Alt om Læger Karo Politik og Samfund 3 11-01-2011 23:05
Kommuner diskriminerer patienter med "usynlige" lidelser buster Politik og Samfund 10 27-01-2010 12:32
Den usynlige region buster Alt det andet 0 28-08-2008 20:38
Der er mangel på læger i DK... fiemie Politik og Samfund 2 04-10-2007 14:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension