K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2009, 01:25   #1
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
Samtale i job-center!

Kan nogle her på K10 mon svare mig på om man skal til samtale i JOB-CENTRET hver 3. måned? Jeg ER tilkendt FLEX-JOB og får ledigheds-ydelse!
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 07:57   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Så vidt jeg har forstået det, så skal der FØLGES OP hver 3. måned. Dette er ikke ensbetydende med et møde, men kan nogle gange klares via tlf.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 20:50   #3
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
Til trold!

Tak for dit svar! Ved sidste møde på JOC-CENTRET fik jeg at vide, at hvis jeg ikke senest 3 mdr. efter mit fyldte 60. år havde fået et FLEX-JOB, ville jeg overgå til KONTANTHJÆLP, hvis jeg da ikke ville på EFTERLØN (FLEX-YDELSE) - er det virkelig korrekt?
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 00:10   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er korrekt... desværre.

Man kan få ledighedsydelse, indtil man er 60,5 år... og så er det kontanthjælp indtil pensionsalderen.

Det er dybt uretfærdigt, for hvordan i alverden skulle man kunne stå til rådighed UDEN fleksordning?

Men det er jo heller ikke alle, der visiteres til fleksordningen, der har mulighed for at få fleksydelse, fordi de ikke har optjent ret til det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 10:59   #5
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
Befængt folkefærd!

ZUZA, du har helt ret i, at vi kun er og kan vise at vi er til rådighed via FLEX-ORDNINGEN. Men jeg spørger mig selv om, hvorfor begrebet FLEX-JOB findes, når så mange af os går ledige. Er vi da et befængt folkefærd?

Hjorten siger, at vi alle skal arbejde på fuld tid og det uanset vort helbred. Hvordan kan han tillade sig at modgå lægestandens afgørelse om man er tjenlig til FLEX-JOB? Jeg synes, at han (Hjorten) er topmålt arrogant og direkte usympatisk!!

Når vi søger om FLEX-JOB og ikke straks om pension, er det jo lige netop fordi, vi vil stadig vil være på arbejdamarkedet og den indstilling synes jeg overses totalt. I stedet for at komme efter os FLEX'ERE skulle Hjorten tvinge arbejdsgiverne til at modtage os. Ingen skal fortælle mig, at arbejdsgiverne udlukkende kan/skal bruge fuldtids-ansatte. Det er jo blevet en hel mani med al den fuldtids-snak!!!

Mine forhold er heldigvis således, at jeg kan få FLEX-YDELSE fra det fyldte 60. år - men hvad med dem, hvor betingelserne ikke er opfyldt? Udover skrantende helbred straffes de yderligere men udsigten til kontant-hjælp. End ikke FLEX-YDELSEN er særlig nævneværdig!
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job & Ressource center ? Powerkaktus Spørgsmål ang fleksjob 12 28-06-2013 17:41
Reva Center ??? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 6 01-12-2012 10:14
Center for sundhed heidi kastrup Dit og Dat 9 16-01-2012 23:13
Smærte Center jeca13 Alt det andet 2 03-09-2011 08:16
Smærte Center jeca13 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-08-2011 12:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension