K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2010, 19:24   #1
June
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
June er ny på vejen
Flexjob - selvstændig

Hej.

For 1 år siden arbejdede jeg fuld tid og havde en webshop ved siden af.

Jeg blev fyret pga. finanskrisen men jeg var heldigvis berettiget til fuld understøttelse da jeg stadig kunne stå til rådighed fuld tid, da webshoppen blev passet i fritiden.

Desværre går jeg ned med en voldsom depression og er stadig sygemeldt 1 år efter. Har i mellemtiden fået diagnosen ADHD.

Mit problem er nu, at jeg har været i arbejdsprøvning og ikke magter at arbejde fuld tid og gerne vil bevilliges et flex job.

Webshoppen står stadig i mit navn selvom det nu er min mand der passer den.
(Virksomheden giver underskud.)

Vil dette have betydning for om jeg kan blive tilbudt flexjob da jeg jo har virksomhed som står i mit navn?

Vil I ikke nok være søde og svare hurtigst muligt??
June er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 19:33   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja hvis du er selvstændig, er du ikke ledig og det skal du være for, at få fleks job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 20:23   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Johnson skrev "ja hvis du er selvstændig, er du ikke ledig og det skal du være for, at få fleks job."
Så enkelt er det ikke - June var også lønmodtager og havde et fuldtidsjob inden hun blev syg. Det med at have egen virksomhed (selvom firmaet giver underskud) kan være besværligt - men man kan godt få fleksjob som selvstændig - måske kan du få råd i din fagforening eller hos Dana (a-kasse for selvstændige)
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 07:42   #4
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 15
Heart2breake er ny på vejen
jeg fik af vide af min sagsbehandler at mår jeg havde haft min virksomhed som hovedbeskæftigelse i mindst 5 år, dvs min 30 timer pr uge, så var der mulighed at få flexjob i den, i så fald jeg får det bevilliget. (jeg er under arbejdsprøvning nu)

Mvh Heart2breake
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 08:14   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
June,en virksomhed der giver underskud,hvorfor ikke lukke den ?

Den kunne måske skrives ind i et andet naven ?

Og er det virksomhed på hoppy plan,vil det blive regnet ud som en arbejdsevne..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 08:45   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Det giver ingen problemer at have en virksomhed, så længe man er sygemeldt fra den!
Dog må jeg tilstå, at min virksomhed blev jo ikke passet af en anden, så hvordan de stiller sig i det tilfælde skal jeg ikke kunne udtale mig om.


Man kan også søge flex i egen virksomhed hvis man (i en sammenlagt periode på mindst 2 år tilbage - kan finde 12 mdr. med min 30 timer pr. uge).Skal siges at din sygeperiode ikke tæller med..den springer man over,
og til folk der ønsker at bestride mine udtalelser...lad være med det, jeg har lige været hele møllen igennem og kender den der lovgivning som min egen lomme.

Hvad angår "bare" at lukke den (som nogle af jer er inde på)- undskyld mig, men det er bestemt ikke en option.!
Når man laver sit eget firma er det fordi man tror på det, man kan ikke bare lukke og åbne som vinden blæser, det går ud over en selv.

Underskud har de aller aller fleste firmaer i lang tid, medmindre man har en Mærsk McKinney Møller i baglandet, og det er jo langt fra alle der har det !

Held og lykke med din videre fremtid
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 15:29   #7
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af June Se meddelelser
Hej.

For 1 år siden arbejdede jeg fuld tid og havde en webshop ved siden af.

Jeg blev fyret pga. finanskrisen men jeg var heldigvis berettiget til fuld understøttelse da jeg stadig kunne stå til rådighed fuld tid, da webshoppen blev passet i fritiden.

Desværre går jeg ned med en voldsom depression og er stadig sygemeldt 1 år efter. Har i mellemtiden fået diagnosen ADHD.

Mit problem er nu, at jeg har været i arbejdsprøvning og ikke magter at arbejde fuld tid og gerne vil bevilliges et flex job.

Webshoppen står stadig i mit navn selvom det nu er min mand der passer den.
(Virksomheden giver underskud.)

Vil dette have betydning for om jeg kan blive tilbudt flexjob da jeg jo har virksomhed som står i mit navn?

Vil I ikke nok være søde og svare hurtigst muligt??
Hej June

1. Hvad er din tanke omkring flexjob, et flexjob i egen webshop eller flexjob i andet firma?

Jeg tror det er muligt at få bevilget flexjob, trods du har webshop (Lavt timeforbrug) i fritiden.

Kender ikke mulighederne for at få få flex i egen virksomhed, men det kræver omsætning der kan give dig løn.


2. Har du tænkt på det er lovpligtigt med en arbejdsskadeforsikring for ansatte/frivillige? Du har jo din mand til at passe Webshoppen.


3. Jeg er betænkelig ved om det hjælper at webshop skifter ejer, hvis det er til en person med nær tilknytning til dig.


4. Overvej nøje inden du beslutter at lukke webshop, for når først firmaet er lukket, er det lukket.

Kunne forestille mig at det er svært at få tilladelse til at åbne webshop igen, hvis du har fået bevilget flexjob på 25 timer og pludselig får lyst til webshop, kræver loven at du må op i flexjob/tid eller leve af webshop helt uden flexjob.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob som selvstændig Cecille Spørgsmål ang fleksjob 8 23-11-2013 13:30
Selvstændig? Tutteren Spørgsmål ang fleksjob 1 30-06-2011 13:27
selvstændig Anygirl Dit og Dat 0 23-08-2006 00:40
hjælpemidler til selvstændig i flexjob henrikm Spørgsmål ang fleksjob 1 30-11-2005 23:49
Flexjob som selvstændig JAHG Spørgsmål ang fleksjob 4 18-11-2005 09:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension