K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2010, 19:02   #1
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Mit Kaos

I 2007 kom jeg til skade med mit h. ben, hvor jeg trak en hest. Hesten blev bange og trak i tovet, jeg faldt og hesten blev mere bange og løb hen over mig og trådte på indvendige h. ben. Lægerne siger at der er god overensstemmelse mellem traumet og de gener jeg har.

Jeg har ondt i mit ben hver eneste dag. Der er mange ting jeg kan, men absolut også mange ting jeg ikke kan og ofte er det jo de sjove ting jeg ikke kan. Lege med mine børn, dyrke sport, ikke at være den første der tager hjem fra en fest, fuldstændig forkrampet af smerter, at tage på shoppe tur en hel dag med veninderne, selv at sidde i biografen uden at det giver flere smerter, gå til koncert. Have overskud til at takle selv små problemer i dagligdagen. Jeg prøver at overbevise mig selv om at jeg er afklaret med alt det jeg ikke kan, men fakta er at det kun er et skalke skjul, jeg holder sammen på mig selv og prøver at over bevise mig selv og andre.
Det første år jeg var efter jeg var kommet til skade var jeg på børnepasningsorlov efter den gamle ordning, da jeg godt kunne tage vare på mine børn når de kom hjem fa skole. De sidste 2 år har været på syge dagpenge og nu er kassen lukket. Jeg var oppe og arbejde 18 timer dog uden at være stabil på dette timeantal, tror dog at når jeg får fred er det niveauet.

Alle`-, arbejdsgivere, smerteklinik, ortopædkirurg, mentor skriver at jeg har betydelig varige mèn og at 18 timer må betragtes som max. Så er der lige en enkelt en klinisk erhvervs psykolog som skriver at hvis jeg fortsat følger det han siger og bliver ved med at få coaching så er mit ” Tilbagevendentil arbejdsmarkedet som helt eller delvist realistisk” hvad det så end betyder, ja selv jobcenteret var i tvivl og sender derfor en mail til ham, den bliver dog, efter min mening, ikke nemmere at tolke. Det er dog belejligt for både psykologen og kommunen at have sådan en udtalelse, de har tolket at der er mulighed for forbedring, dvs. de kan spare penge og psykologen kan blive ved at tjene penge på at jeg kommer hos ham…….

Så nu står jeg i økonomi *******, min mand tjener for meget til kontanthjælp, men for lidt til at kunne forsørge os alle, dvs. mig og 4 børn, hvoraf det ene er mistænkt for at have autistiske træk, men endnu ikke udret, måske i år 2015 vi kunne i hvert fald først få en tid i april 2012.

Jeg har gennem hele forløbet kæmpet og kæmpet , men hver gang har kommunen fundet på noget nyt, og jeg tænker at de kan blive ved med det her resten af mit liv fordi der ingen sanktioner overhovedet er for kommunerne de kan forvalte ligeså tosset de vil, de har regler der hedder at de skal sparre penge, og det frem for alt.

Jeg kan ikke mere nu for uanset hvor meget jeg kæmper er det en spand kold vand i hovedet. Det hele er kaos nu. Alt skal foregå taktisk, jeg skal hele tiden passe på og jeg må på noget tidspunkt ikke vise følelser eller tale om andre ting som fylder end det med benet for så er jeg jo bare psykisk syg og det er min familie der tynger mig.

Jeg er i live men også kun lige, jeg græder meget og jeg kan slet ikke se noget lys forude. Jeg forsøger at tage mig sammen men det lykkes ikke særlig godt. Det er en ond spiral jeg befinder mig i. Hvor kaos i hovedet gør at jeg spænder i hele kroppen jeg har meget ondt i ryggen, hovet og nakken. Når så jeg bruger energi på det, samt energi på min håbløse økonomiske situation. Kollapser det hele, og jeg coaper ikke smerterne i benet og livet idet hele taget.

Så det kommunen her har gjort er at bombe mig 1000 år tilbage i min udvikling af smerte takling, ergo vil det arbejdsprøvnings forløb jeg er i nu ikke vise så godt et resultat som det jeg var i lige umiddelbart før.
Ja du har læst rigtigt, jeg er i forløb hvor jeg skal arbejde og øge tiden GRATIS og jeg skal endda som en anden skolepige tigge om og argumentere for at jeg kan holde fri når mine børn og min mentor har efterårsferie.
Det er så krænkende, at det er ved at tage livet af mig. Jeg VIL gerne arbejde, og jeg har arbejdet de sidste 2 år på bekostning af min familie og mig selv. Jeg har haft nada overskud til andet end lige at overleve, mit sociale liv er fuldstændig gået i stå. Jeg sover så dårligt hver nat jeg er vågen for hver time til klokken er ca. 4 om morgenen ja og så skal jeg op kl. 05.15.

Og så vil mange sikkert sige at det er luksus problemer jeg har og hvad så, jeg er godt klar over at mange mennesker har det værre end mig., men det kan jeg ikke abstrahere fra. Jeg kan heller ikke lade være at tænke på hvor mange selvmord kommunerne har på samvittigheden. Tankerne kører rundt i mit hoved så jeg er ved at eksplodere og måske ville alle være bedre stillet uden en belastende boger, en sur mor og en hustru uden overskud til noget som helst andet en at sige at det har været en dårlig dag igen……..

Jeg har virkelig brug for en som tager mig i hånden og sig kom min ven nu gør vi det og hvis ikke det virker så gør vi sådan, en som passer på mig.

Jeg har altid kunnet klare mig selv og bestemme over mit eget liv arbejde hvor jeg ville osv. og nu er mit liv fuldstændig lagt i hænderne på kommunalt ansattes fortolkninger dels af lovgivning og bekendtgørelser og kommunal kassetænkning . I det spil er jeg helt sat af sporet for kommunerne kan vralte og vrage som de vil, de kan ikke straffes, højest få en næse og hvad så men kan klare mange næser hvis det giver overskud i kassen.

Ja og det er fint at kunne anke afgørelsen til det sociale ankenævn, men for fanden der er jo en behandlingstid længere en krig varer, og selv om man måske får ret, skal kommunen ikke kompensere økonomisk for den fejl de lavede.

Jeg kan næsten igen uro rumme mere, jeg har koncentrationsbesvær, glemmer ting som jeg ikke gjorde før, kan ikke tage stilling til ret meget, har svært ved at planlægge. Somme tider svarer jeg mine børn fuldstændig i øst og vest.
Jeg har ikke flere kræfter nu, jeg står i sumpen helt til næsen og kan ikke komme op igen. Hjælp mig
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 20:52   #2
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa Bang.. velkommen til K-10

Hvor bliver jeg bare ked af, at læse om at det du oplever og som du ikke kan overskue længere. Derefter bliver jeg gal på din kommune, tænk at De vil være bekendt at behandle en af deres borger på denne måde, det er uacceptabelt, uanstændig og sommetider også i strid med gældende lovgivning. Jeg tænker på om man kan indbringe overtrædelserne til menneskerettigheds domstolen med baggrund i Psykisk totur.

For der kan godt ofte føles på den måde, og vi er udsat for overgreb på selvbestemmelsesretten og det er en meget grim oplevelse, for et menneske, som hele livet igennem har sørger for sig selv og sine.


Jeg forstår godt, at du har det sådan, og at du tiltider bare ikke kan rumme mere og det er der mange herinde på k-10 der heller ikke kan .. Rigtig mange endda... Vi, deriblandt mig selv, kender til alle de frustrationer du har, over ikke at kunne det, du kunne før og det er hamrende svært at acceptere, at det er sådan. Især fordi vores begrænsninger rammer andre end lige kun os selv. Dét ikke at kunne lege med sine børn, ikke at kunne lufte hunden, ikke kunne klare normale dagligsags ting og ikke være den man gerne vil være... kan være svært at forholde sig til.

Du skriver at du kæmper for ikke at vise du er syg, at kroppen er svag og hovedet ved at eksplodere.. jamen kære ukendte ven.. det er helt naturligt at man prøver på det udadtil, at få alt til at være normalt.......Men Hvorfor ikke gi fanden i hvad omverden tror. Du kender jo den rigtige historie og lad den komme til udtryk i det offentlige rum, ligesom du nu har krænget dit inderste ud, foran os, der ikke kender dig.

Er det ikke befriende, at kunne sætte ord på, hvordan du har det.?
Er det ikke forløsende at give slip på dine tanker og blive hørt?

Jeg tænker på om du har sagt alt det her til din sagsbehandler i kommunen, til din læge og til psykologen eller om de "kun" har alle dine lægejournaler.? for de kan ikke vide det, hvis det ikke bliver sagt ..... right

Jeg ved ikke , hvor i den offentlige træde mølle du står pt. men ud fra det jeg kan læse mig til, syntes jeg tiden er inde for dig og du skal bede din sagsbehandler om, at indlede en pensionssag, efter § 18 eller alternativt kan du selv søge pensionen efter § 17. hvis det er det du vil vel at mærke-

Du kan læse mere om reglerne her .. http://www.k10.dk/showthread.php?t=3757.. håber dette hjælper dig på vej ...


Knus fra medsøster som bare vil dig det bedste
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Styrelse skaber igen kaos på sygedagpengeområdet empowerment Det er da strengt ! 9 21-10-2011 09:09
Arbejdsprøvning det rene kaos nuvi Alt det andet 9 15-06-2011 21:32
Nyt fra Ankestyrelse: Sygedagpenge vejledning SKABER KAOS! buster Politik og Samfund 0 12-04-2011 13:13
Kaos i tankerne! kalona Spørgsmål ang fleksjob 9 20-09-2010 19:24
Sygemeldte lider under kaos på jobcentre curls Politik og Samfund 2 13-11-2007 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension