K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2012, 18:47   #21
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spunken Se meddelelser
Hmm det var sgu da en nedværdigende måde at skrive det på.....



Du skriver lige hvad jeg tænker...... Vi gør alt hvad vi kan for at hjælpe syge mennesker - og øv hvor er det bare surt mange er så utaknemmelige!
Og JA jeg er selv fleksjobbber.
k10 er et forum hvor vi prøver at hjælpe hinanden??? jeg har selv været på arbejdsmarkedet i 45 år og det har fanme også været dage hvor jeg tænkte ,for fanden det er lige hvor meget man gør så er de utilfredse sådan er det at være ansat -- iøvrigt får man jo penge for det -- kan man ikke klare at ha med syge mennesker at gøre bør ,man finde et arbejde der opfylder ens evne -- her vil jeg som web siger det er her jo mange der har været klemt i systemet der ber om hjælp - og ikke på nuværende har anden mulighed end om at be om hjælp her-- man burde også ku se at hos kommunerne er der vagter der må gribe ind tit for at borgerne er så klemt --
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 19:03   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Problemet med at de ikke laver de ressourceprofiler fra starten af....det er at hele sagsbehandlingen bliver dårligere...

Når man skal finde en praktik eller afprøvning ja så vil det være meget nemmere hvis man kan gøre dette ud fra en ressourceprofil som giver et klart billede af borgeren...

Ellers bliver det bare at man "prøver" at sende en ud i noget man faktisk ikke ved om borgeren kan klare eller ej...

Selvfølgelig kan borgeren råbe op om ting hvis de ikke kan klare noget....men det er altså ikke alle der gør det...

Mange er så pligttro så de gør bare det de har fået at vide....helt frem til at det går yderlig ud over deres helbred....og det er bare ikke i orden....fordi man ikke vil følge loven og lave de ressourceprofiler som de skal i følge loven...

Til KatrineB hvis du vil have en henvisning til hvor det står ang ressourceprofilen...

Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne

Citat:
Beskrivelse, udvikling og vurdering af ressourcer
§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren. Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.
Stk. 2. I beskrivelsen og vurderingen af de udvalgte elementer skal indgå:
1) Borgerens faktiske ressourcer, der kan anvendes i forhold til arbejdsmarkedet.
2) Mulighederne for yderligere udvikling af borgerens ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.
3) Mulighederne for at reducere eller fjerne de barrierer, der kan gøre det vanskeligt for borgeren at anvende eller udvikle sine ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.
Stk. 3. Elementerne i ressourceprofilen beskrives og vurderes i en løbende fremadrettet proces i takt med afklaringen og udviklingen af borgerens ressourcer i forhold til kravene på arbejdsmarkedet. Borgerens eget bidrag til oplysning af sagen skal indarbejdes i ressourceprofilen.
Stk. 4. Kommunen skal på grundlag af den samlede beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen efter stk. 2 tage stilling til, om der er behov for at indhente yderligere oplysninger eller sætte aktiviteter i gang, der kan afklare eller forbedre borgerens arbejdsevne, jf. § 9.
Stk. 5. Til brug ved beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen skal kommunen tage stilling til hvilke oplysninger, der skal indhentes fra læge, hospital, revalideringsinstitution, virksomheder, de faglige organisationer, staten i jobcenteret, arbejdsløshedskassen m.fl.
Stk. 6. Der skal ikke indhentes flere oplysninger, end det er nødvendigt for at beskrive, udvikle og vurdere borgerens ressourcer som grundlag for vurdering af borgerens arbejdsevne.
Stk. 7. Der skal ikke indhentes yderligere oplysninger, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.
Stk. 8. Kommunen skal forelægge den samlede beskrivelse og vurdering af ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer for borgeren. Hvis borgeren er uenig i beskrivelser og vurderinger, skal kommunen tage stilling til, om der er grundlag for at fastholde beskrivelsen og vurderingen på trods af uenigheden. Hvis kommunen vælger at fastholde beskrivelsen og vurderingen, skal borgerens bemærkninger tilføjes, således at de kan indgå i den samlede vurdering af arbejdsevnen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 19:14   #23
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Der er helt sikkert en stor del af sagsbehandlerne som gør et godt og gedigent stykke arbejde, hvor sagerne bliver ekspederet til tiden og folk får den rette hjælp. Dem hører man bare ikke så ofte om
Men der er nok heller ingen tvivl om, at der er sagsbehandlere, som ikke passer deres arbejde, ikke gør det godt nok, enten ved ligegyldighed eller manglende evne. De handler måske ud fra hvad deres chefer vil have/ tror hvad deres chefer vil have, eller helt har lavet deres egen dagsorden.
Man kan bare konstatere, at der i en lang række sager ikke bliver gjort hvad der skal gøres til rette tid.
Om det så er det ene, det andet eller noget helt 7. der er skyld i at borgere bliver efterladt i systemet det er svært at generalisere om.

Men i orden er det i hvert fald ikke, en fejlbehandlet sag er en for meget, jeg ved godt, at sagsbehandlerne også kun er mennesker, men fejl i sådanne sager må bare ikke ske.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 19:22   #24
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Boras Se meddelelser
Der er helt sikkert en stor del af sagsbehandlerne som gør et godt og gedigent stykke arbejde, hvor sagerne bliver ekspederet til tiden og folk får den rette hjælp. Dem hører man bare ikke så ofte om
Men der er nok heller ingen tvivl om, at der er sagsbehandlere, som ikke passer deres arbejde, ikke gør det godt nok, enten ved ligegyldighed eller manglende evne. De handler måske ud fra hvad deres chefer vil have/ tror hvad deres chefer vil have, eller helt har lavet deres egen dagsorden.
Man kan bare konstatere, at der i en lang række sager ikke bliver gjort hvad der skal gøres til rette tid.
Om det så er det ene, det andet eller noget helt 7. der er skyld i at borgere bliver efterladt i systemet det er svært at generalisere om.

Men i orden er det i hvert fald ikke, en fejlbehandlet sag er en for meget, jeg ved godt, at sagsbehandlerne også kun er mennesker, men fejl i sådanne sager må bare ikke ske.
det er lige det jeg mener, også der er rigtig mange gode sagsbehandler -- den min kone havde i svendborg ,var bare super men dem er der bare for få af -- nææ der er som du siger dem der sætter d,eres egen dagsorden desværre for borgeren -- det er ikke sjovt at være syg -- se nu dem der går og venter på svar -- det er et helvede -- jeg var da også grusom iretteret på trafikken da jeg arbejded -- så man da erkende at det ikke er det rigtige arbejde man har

Sidst redigeret af havmanden60; 19-12-2012 kl. 19:35.
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:01   #25
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Ang pension og svar fra kommunen

Jeg snakkede jo med min sagsbehandler i går og min pensionssag skal op til pensionsnævnet den 3 Jan, i min kommune har de møde hver torsdag men så spørger jeg jo til om jeg sdå for svar samme dag Nej det for du først sidst i Jan øhh hvorfor skal jeg vente så længe er det fæir ??

vh Katrine Julemus
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:59   #26
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Nej det er ikke fair.
Hvis ikke der er en saglig grund til der skal gå så lang tid, ville jeg opfatte det som fuldstændig mangel på forståelse for hvor meget nervøsitet og spoleret nattesøvn de forårsager, ved ikke at give beskeden når det er muligt.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12

Sidst redigeret af Boras; 19-12-2012 kl. 21:13.
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 21:19   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Mange gange er det fordi de vil sende en skriftlig afgørelse...

I de fleste kommuner der vil man ikke give denne mundtligt....

Der findes dog stadig søde sagsbehandlere som godt ved at man venter utålmodigt på afgørelsen og som lige kan finde på at ringe til en...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 22:11   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Mange gange er det fordi de vil sende en skriftlig afgørelse...

I de fleste kommuner der vil man ikke give denne mundtligt....

Der findes dog stadig søde sagsbehandlere som godt ved at man venter utålmodigt på afgørelsen og som lige kan finde på at ringe til en...
Min var så rar, at skrive det i en mail.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
At rykke kommunen for svar - hvordan? Cillenolle Alt det andet 96 19-08-2010 09:27
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension