K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2013, 23:11   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Og sørg for at lukke alle de huller som folk kan være bange for, nemlig store hunde, løstgående hunde, hundehømhømmer på ungernes boldbane osv..
Ved en evt. hundetilladelse, uanset om det er alle hunde eller kun servicehunde, så bør det indføjes i husordenen, at hunde ikke må luftes på områdets græsplæner, legepladser o.l, at evt. efterladenskaber skal fjernes med det samme og, at hundene skal holdes i snor på afdelingens område.


Og alligevel kan det give problemer.

Nogle steder er beboerne så konfliktsky/bange/dovne/brokkehoveder, whatever, at de hellere vil stille forslag om hundeforbud end at skrive en klage over den/de hundeejere, som der er problemer med.

I den afdeling hvor jeg nu har boet i et års tid var der hundetilladelse da vi flyttede ind, men på afdelingsmødet i starten af april blev der vedtaget hundeforbud.

I starten af september skal vi have afdelingsmøde igen, og selvfølgelig har jeg stillet forslag om hundetilladelse i afdelingen.

Min erfaring er, at beslutningen (ja eller nej til hunde) fuldstændig afhænger af hvem der er troppet op til mødet.

Så fordi, at der et år bliver stemt imod forslaget om hunde, så skal man ikke holde sig tilbage med, at foreslå det igen til det næste møde.
Selvfølgelig vil der nok være nogen, der brokker sig, men der er intet forkert i det.


Man skal blot være obs på, at hvis man vil have sit forslag behandlet på mødet, så skal man være tilstede på mødet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 23:19   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror den bliver svær, der står jo højt og tydeligt, at socialhunde ikke kan omgås de almindelige husregler - det skal være en servicehund.

Jeg har selv problemet, her må vi ikke have hund. Vi må kun have 1 stk kat. Jeg har også søgt dispensation om at få en hund, men jeg får hele tiden afslag netop fordi det ikke er en servicehund.

Det med det ''psykiske'' er lige til at lukke op og skide i, har jeg erfaret.

Jeg har haft kontakt til folk fra denne side, og de sagde at socialhunde kun kan bevilges hvor almen hundehold er tilladt. De kan ikke slippe gennem loven hvis hundehold ikke er tilladt.

Det er KUN servicehunde der kan slippe gennem. Og når man har noget psykisk, er det jo sjældent fysikken den er gal med

Men det er i hvert fald søde folk, de finder både hunden, træner den mm. Det er også herinde man ansøger om at få en socialhund og/eller en servicehund.

http://www.servicehunde.dk/STH-Servicehunde-2.aspx
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 23:23   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja det er netop husreglerne man skal have ændret.. dem bestemmer man selv i afdelingen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 23:24   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har haft kontakt til folk fra denne side, og de sagde at socialhunde kun kan bevilges hvor almen hundehold er tilladt. De kan ikke slippe gennem loven hvis hundehold ikke er tilladt.

Det er lige præcis derfor, at både Pip og jeg skriver om, at stille forslag på afdelingsmødet om, at indføre hundetilladelse i afdelingen, sådan at det fremover kan blive tilladt at holde hund i afdelingen.

Det handler om beboerdemokrati.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 23:37   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis - jeg er også altid med, og har en af ungerne med også, for man må godt stemme to pr lejemål. Men forslaget om hundehold bliver konstant nedstemt - jeg er på 10'ende år, og folk er fortsat græsk katolske hvad angår hund

Vi er rigtig mange der gerne vil have hund, men der er desværre flere, der ikke vil.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 23:52   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lige præcis - jeg er også altid med, og har en af ungerne med også, for man må godt stemme to pr lejemål.
Helt korrekt, men det kræver altså ikke, at man møder 2 personer op.

Hvis man er den eneste fra husstanden, der deltager i mødet, så får man bare 2 stemmesedler.

Til gengæld har hjemmeboende børn under 18 år ikke stemmeret.

Sådan er vedtægterne ihvertfald hos os.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 02:25   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er svært at vende stemningen til en generel indførelse af husdyr, men måske kan socialhunde bruges som løftestang.

Det er måske lettere at få stemt igennem at der er tale om få lægeordinerede hunde... og sådan en undtagelse kan man sagtens lave hvis man vil.

Og når folk så finder ud af at de ikke laver ballade og det egentligt er hyggeligt.. kan det være at man næste år.. eller året efter kan få flertal for at alle må have f.eks et husdyr.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 08:45   #18
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Jeg kan godt se hvad i mener, men det med lægeordineret hund, hvordan og hvorledes skal de så ikke udvikle sig, med regler osv.

Jeg kan sagtens se hvad du mener, men jeg ser forhindringer så snart der står social, læge eller service - foran hund.

Jeg har skrevet til boligforeningen for at høre hvornår der er møde, så vi kan stemme om det.

Det med den folder, den tager jeg til mig og får printet en ud.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 09:45   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg har skrevet til boligforeningen for at høre hvornår der er møde, så vi kan stemme om det.
Hvis dit boligselskab har en hjemmeside, så kan du muligvis finde det seneste referat/regnskab dér, og oftest er der ca. et år imellem de ordinære afdelingsmøder.

Eller hvis du kan huske hvornår der sidst var afdelingsmøde, så kan du også regne det ud. Men så vidt jeg husker har du ikke boet der så længe.

I de fleste afdelinger holder de 1 afdelingsmøde om året, ofte kaldes det "budgetmøde" fordi budgettet for det kommende år behandles på dette møde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 10:27   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Helt korrekt, men det kræver altså ikke, at man møder 2 personer op.

Hvis man er den eneste fra husstanden, der deltager i mødet, så får man bare 2 stemmesedler.

Til gengæld har hjemmeboende børn under 18 år ikke stemmeret.

Sådan er vedtægterne ihvertfald hos os.
Det er ikke så meget det at vi er to, planen er at skabe mere sympati når man har et barn med

Mine unger er jo kendte for at passe hunde fra naboejendommene, så de ved at de er både ansvarlige og interesserede - med passe, mener jeg bare at de er hundeluftere for en del hunde, 3 gange om dagen på hverdage
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension