K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2012, 14:46   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har selv været fleksjobber i flere år - men ansat ved min mand og der er kun 1 mere i firmaet...

men forstil jer der er 2o i firmaet og folk får løn - så skal fleksjobberen sidde der og føle sig endnu mere uden for end man gør i forvejen...det er bestemt ikke for sjov man er fleksjobber og meningen er man skal føle man er noget værd,trods de timer man nu ka yde..og der er brug for en..og det gør man ved punkt 1 man har et job..punkt 2 man blir betalt som sine kollegaer...
jeg har 2 udannelser i forlængelse af hinanden og brugte det i mit fleksjob og horfor skulle jeg så ikke ha det der svarer til den udannelse og erfaring..
da jeg tog den vidste jeg jo ikke jeg kom tilskade..men jeg var glad for at ha mit arb.i fleksjob..glad for der blev passet på en..at der var plads til en

lum..du må selvfølgelig gerne mene det du vil - det er det gode ved dk..jeg er bare ikke enig..og det er altså kun 3 procent der får en megaløn..alle os andre er mere jævne om du vil..
jeg synes vi skal værne om fleksjobberne og deres løn..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 14:50   #12
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg har længe fuldt med her på K10 - men det er første gang jeg selv deltager i debatten.

Jeg må erklære mig enig med LUM. Bliver man syg, kommer ud for en ulykke el. andet - ja så er fleksjob-ordningen et rigtig godt velfærdsgode. Men at man med en ugentlig arbejdstid på f.eks. 12 timer skal oppebære den samme løn som man fik mens man arbejdede fuldtids - samme løn som ens kollegaer der arbejder 37 timer, det mener jeg ikke er rimeligt.

Uanset hvor uforskyldt situationen er for den enkelte, må man efter min mening acceptere at "det offentlige" ikke skal betale fuldt ud for dette, men at man som menneske må acceptere en vis nedgang i indtægten. Fik man f.eks. 30.000,- kr. mens man arbejdede 37 timer ugentligt, ja så synes jeg at det er et rigtig fint velfærdsgode hvis man fremover kun arbejder 12 timer og får en løn på f.eks. 22-23.000,-kr.

Om man har den ene eller anden udgift - det er jo forskelligt fra person til person hvordan vores økonomi ser ud. Men det er altså ikke den øvrige befolknings ansvar at sikre at man har 100% samme indtægt som tidligere. For pengene til aflønningen af de timer man ikke længere arbejder - læs tilskuddet til arbejdsgiver - kommer jo fra vores alles skatteindbetaling. Endvidere, når man først er blevet syg så er der jo en risiko for at sygdommen forværres, og dermed ende med en førtidspension, og så er det altså ens eget ansvar om man har bundet sig op på for høje udgifter.

Har man haft sin fulde arbejdsevne og i øvrigt haft et helbred til det, ja så må løsningen være at man selv tager en del af ansvaret for hvordan ens økonomi ser ud hvis man ikke længere er i stand til at arbejde, det være sig i form af forskellige forsikringsdækninger.

Slutteligt kan jeg oplyse at jeg selv har været i fleksjob de sidste 10 år, arbejder 12 timer om ugen. Jeg gik i sin tid 5.000,- kr. ned i løn i.f.m. at jeg kom i fleksjob, men havde fortsat en løn på 24.000,-kr. for 12 timers arbejde ugentligt. Jeg var - og er - dybt taknemlig over at der var en så fin ordning.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 15:36   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Lum

du har selv valgt og ikke være en del af systemt og det er fint
du betaler så heller ikke noget til hendes løn, da du er uden indtægt

så nej jeg forstå ikke din holdning
for du mener jo lige som dem som har vedtaget den nye reform
at en fleksjobber er mindre værd på en arbejdsplads, end en rask person
alså i de effektive timer som man er visiteret til

den omgangstone der ligger over en fleksjobber, vil jeg tro endnu færre vil få et job
især når der er masser af raske med samme uddannelse de kan ansætte

de fleksjob som s og SF snakker om, de findes alså ikke
det er ren fantasi

Ja netop kun 3 procent får en meget høj løn, men nu fremstå det at alle i fleksjob
får samme løn, men arbejder kun 25 timer.
Man kan alså ikke vælge og få et fleksjob, uden man er syg og har skånehensyn

Mette F har jo ændret holdning(i alt hvad hun siger)
fra en fleksjobber har en varig lidelse og kan kun arbejde nogle timer
til at en fleksjobber kan arbejde mange timer ekstra om ugen, hvis bare man får mere i løn
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 17:10   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lum, hvis du læser artiklen, så mener hun absolut heller ikke selv hun er fattig, og hun vil ikke sammenlignes med Carina.....
Det handler om retten til at være syg, om retten til at tage en uddannelse, og så også få en rimelig løn bagefter.

Selvom man er handicappet og/eller kørestolsbruger mm, så er det da SÅ livsbekræftende at se (her fra min side), at folk stadig glædes, tager ansvar, uddanner sig, drømmer, har ambitioner, selvom arbejdsevnen måske ikke matcher en fuldtidsstilling.
Tænk om alle handicappede mennesker ''bare skulle give op'' fordi andre mennesker vil tvinge deres løn så meget ned, at en uddannelse slet ikke betaler sig....
Det ville da være ærgerligt. Tragisk.


Prøv - bare for sjov - at tænk dit eget barn ind i sådan en situation. Du føder barnet, det er handicappet (eller Gud forbyde det, det bliver handicappet grundet en trafikulykke), vil du så, helt seriøst, sige til dit barn, at det endelig ikke tage en uddannelse for det kan lige så godt lære at kende overgangen til førtidspension?
Vil du sige til dit barn, at dets intelligens ikke er noget værd forhold til raske menneskers?
At det altid skal huske på det er sygt, begrænset og skal lære at stå HELT udenfor samfundet, og at hvis det alligevel vælger at tage en lang uddannelse, så skal Mor nok fortælle, at det ikke kan kræve en ordenlig løn, fordi det er handicappet og derfor IKKE er på ligefod med de raske....

Det er for mig, en uhyggelig tanke....

Vi er alle sammen nogens børn!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 20:25   #15
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Jeg er faktisk stort set enig med Lum

Flexjob løn bør ikke kunne overstide FTP (2003 regler)
dog skal der ydes konpensation til ekstra arbejdsmæssige udgifter så flexjobber ikke er dårligere stillet end FTP.


Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Prøv - bare for sjov - at tænk dit eget barn ind i sådan en situation.
Jeg synes det er for usselt at tage børn og andre familiemedllemer med i debatten, samme retorik bruger modstander af købesex til handikappede og dermed fratage folk egen ret til at bestemme over egen krop.
En retorik der bruges når der stødes på et morale spørgsmål og man ikke lige har andre kort på hånden til at argumenterer med.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 21:27   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det vil sige du mener at lønnen burde sætte meget længere ned
også for dem som arbejder 25 timer om ugen, skulle sættes ned til 17000 kr om måneden
uanset uddannelse og erfaring

hvem fanden gider så og tage uddannelse som fleksjobber

fleksjob og førtidspension er to vidt forskellige ting
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 21:44   #17
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Holy Christ!

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det vil sige du mener at lønnen burde sætte meget længere ned
også for dem som arbejder 25 timer om ugen, skulle sættes ned til 17000 kr om måneden
uanset uddannelse og erfaring

hvem fanden gider så og tage uddannelse som fleksjobber

fleksjob og førtidspension er to vidt forskellige ting
Der bør sørme da være nuancer imellem en FTPérs indtægt og en fleksjobbers løn, og den skulle da gerne være til fordel for fleksjobberen.

Alt andet er sgu da noget vås.
Hvis ikke der var forskel, så kunne alle fleksjobbere sgu da lige så godt gå igang med at søge FTP, og det hellere i går end i morgen

Tidligere fleksjobber Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 21:49   #18
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
ja det mener jeg når der kompenseres for ekstra helbredsmæssige udgifter
og derfor bliver det også et støre beløb.

Ønsker fleksjobberr mere i løn må det forhandles med arbejds giver ud fra kvalifikationer
på lige vilkår som andre på arbejdsmarked.
Spidskompetander afløndes bedre og det er nu endgang ikke en kvalifikation arbejdsmæssig at have en sygdom

Hvis det det udregnes til fuldtidsstilling ( ja jeg ved godt der er 25 times reglen) så svarer det til 25160 kr

Jeg er sikker på at mange lavt lønnede sosu og ikke mindst kontantshjælps modtager vil juble over denne løn

Beklager men at man har tilladt at nogle flexjobber (3%) for horible lønninger gør at samfundet har fået nok af denne udnytelse, nu når der ikke er de midler i statskassen som vi alle kunne ønske, er fuldt forståligt for mig.
Det er selvfølgeligt beklageligt for den enkelte men set ud fra et samfundsmæssig økonomisk synsvinkel er det det rigtige at gøre ligesom dengang tjenestemænds ansættelserne blev afskaffet.

Hvorfor midlerne ikke er der er en helt anden debat som ikke kan tages her på k10
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 21:50   #19
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Selvfølgelig skal fleksjobbere have en løn svarende til deres uddannelse, erfaring og jobindhold - ligesom almindelige lønmodtagere helt naturligt forventer at få det. Danmark har underskrevet FN Handikapkonvention og har dermed forpligtet sig til at holde handikappede fri for de begrænsninger, deres handikap giver dem. En fleksjobber biddrager jo også til samfundsøkonomien, qua det de arbejder.

Når det er sagt, fornemmer jeg også hos fleksjobbere en vis afvisning overfor de historier, der har været fremme med fleksjobbere, der tjener 5-700.000kr om året - inkl. meget højt offenligt tilskud. Men det er altså kun ca 3% af samtlige fleksjobbere, der får den løn. Dvs at regeringen med f&f-reformen nu straffer 97% af fleksjobberne pga. de 3 % med højt tilskud. Det er da ikke rimeligt!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 22:00   #20
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Når det er sagt, fornemmer jeg også hos fleksjobbere en vis afvisning overfor de historier, der har været fremme med fleksjobbere, der tjener 5-700.000kr om året - inkl. meget højt offenligt tilskud. Men det er altså kun ca 3% af samtlige fleksjobbere, der får den løn. Dvs at regeringen med f&f-reformen nu straffer 97% af fleksjobberne pga. de 3 % med højt tilskud. Det er da ikke rimeligt!
Nej men nu snakker jeg altså ikke om rimelighed (rimmelighed vil næsten altid være forskelig, vuderet ud fra egne behov) men om at nogen på denne ordning har brugt læs udnyttet ordningen på en måde som samfundet ikke mere vil finde sig i. og den holdning i samfundet der er nu forstår jeg godt set i den kontekst.

Det der er mest beklagelig er at der ikke internt er blevet rydet op i de her brådne kar, istedet for at lufte beskidt vasketøj i offentligheden som nu gør at langt hovedparten af flexjobber bliver mistænklig gjort.

Sidst redigeret af MichaelH; 03-07-2012 kl. 22:05.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At 'overleve' på kontanthjælp uden gældstiftelse Gekko Alt det andet 54 11-06-2012 10:06
Kan man selv vælge? SansPareil At søge førtidspension 2 21-03-2012 12:58
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
Skleroseramt kan ikke overleve fuldtidsjob Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2011 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension