K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2012, 12:08   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
3,3 millarder skal spares på overførsels indkomster

Hej. Selvfølgelig er det de svageste som igen skal punge ud.

Den nye skattereform varsler 3,3 millarder kroner i besparelser for lønninger til overførselsindkomster som nu skal følge prisstigninger og ikke overenskomster. Øv siger jeg bare.

Så kan de da godt komme til lommerne. For det er da det mest tåbelige jeg har hørt længe. Lever de ikke det samme sted som os?

For det er da forlængst blevet næsten umuligt at købe noget som helst på kontanthjælp, førtidspension osv. Mælk , smør og kød er næsten umuligt at betale. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 12:17   #2
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Er det ikke 17075 vi får som fp, det er da ikke så ringe endda ,er det?

Vi betaler ikke arbejdsmarkedsbidrag, der sparer vi 8% i forhold til andre

Billigere transport m.m

Skyd mig nu ikke
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 12:22   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Jeg ved nu hvad du får Men det er ikke det som jeg får udbetalt. Skyde dig kunne jeg ikke drømme om, alle har lov til deres mening.

Syntes bare ikke det er de svage som igen skal stå for skud. Der må være tusind andre steder, hvor de penge kan tages bedre end hos dem som ligger ned i forvejen. Bare min mening. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 12:24   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Og i øvrigt så betaler jeg arbejdsmarkedsbidrag som bliver trukket fra min pensionsopsparing

Men hvad har det med stigende priser at gøre? Nåh man skal ikke klage, er det den sang du synger? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 12:31   #5
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg får heller ikke 17075 netto, men brutto i den offentlige fp

Det bliver ikke voldsomt meget, det er jeg enig i, men man kan godt have et beskedent godt liv for det beløb

Det er syntes jeg nogen gange, som om at vi brokker os pr refleks

(Jeg er ikke et hak bedre)

Når det er sagt kan jeg også undre mig over at man f.eks nægter at indføre et beskedent transaktiongebyr for værdipapirhandel, det ville give milliarder

Problemet/Argumentationen imod er altid at det vil hæmme virkelyst, produktion konkurenceevne og det er jo rigtigt, så er vi tilbage ved udgangspunktet

Nej man betaler ikke arbejdsmarkedsbidrag af den alm førtidspension men det er rigtigt at man betaler arbmarkedsbidrag af sup, det kan nok beløbe sig til 10--20 kr

Nej det er ikke den sang jeg synger at man skal jo ikke klage , sangen hedder der skal også være rimelighed og vi ved at statskassen er ikke et bundløst hul

Sidst redigeret af viggo; 28-05-2012 kl. 12:35.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 13:59   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Førtidspension, er ca 12.000 kr udbetalt som enlig. En hel del mindre hvis man er gift.

Selvfølgelig skal man ikke klage, men det er altså heller ikke den guldgruppe nogle folk gør førtidspensionen til....

Da jeg gik fra kontanthjælp til førtidspension, steg jeg med 1200 kr - ikke den helt store forskel IMO. Eller sagt med andre ord, de 1200 kr gjorde mig hverken rig eller velhavende.

Så økonomisk var det lige fedt. Det var mere retten til at være syg, der var den store gevinst i regnskabet.

Har man kun sin førtidspension, så er det ikke nemt at få enderne til at mødes. Mange har en meget høj husleje, og boligsikringen er ikke ret høj (måske et par hundrede når man er alene), og lys, varme, forsikringer, licens mm skal jo også betales. det kan meget hurtigt give et minimalt rådighedsbeløb der skal dække fødevarer, tøj på kroppen og oplevelser.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 14:17   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
For mig er det mere princippet i det end et spørgsmål om kroner og øre. Man sparker altså ikke på folk, der ligger ned. Og man kræver ikke mådeholdenhed hos folk, der i forvejen skal vende hver en krone, for at dem, der betaler topskat og IMO derfor har rigeligt, kan få endnu mere...

Førtidspensionister er førtidspensionister, fordi de ingen arbejdsevne har. Flytter man penge fra førtidspensionister til lønmodtagere for at øge guleroden til at arbejde, svarer det jo til at sige, at førtidspensionister er dovne og ikke VIL arbejde. Og dén går altså heller ikke...

Desuden glemmer mange den "dummebøde", dem på overførselsinkomst skal betale - nemlig satspuljen. Så stigningen følger ikke lønstigningen, men er i forvejen lidt mindre...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 14:56   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
VIGGO..........

DU skal passe på med at generalisere...da der er meget forskel på hvad folk for.....

jeg får f.eks kun ca.116oo mdr.. og det er langt fra 17o75 kr..

jeg klager ikke og skal nok klare mig...men der er jo mange der har det svært

hilsen stribew førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 14:57   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
undskyld det var 116oo brutto
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 15:40   #10
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Det må være fordi at du er gift og som følge deraf får rodet din økonomi sammen med din mands ellers er fp 17075 pr måned brutto for nye fp

Som ninja skriver ca 12000 netto

Jeg skriver heller ikke at det er en guldgrube, det er det ikke
Men det er heller ikke så ringe at det er helt forfærdeligt

Der er også flere muligheder hvis at man sidder stramt i det f.eks prøve at finde noget at bo i som passer til indkomsten

I en anden tråd som at jeg har fulgt herinde er der f.eks en enlig pensionist
der er ked af at hun ikke kan klare at udføre vedligeholdelsarbejde p.g.r
Helbredet , det er en grim situation at være i
Hun har en husleje på 7500 , er det mest oplagte ikke at finde noget der er til at betale??
Jeg har en kammerat på fp han har en husleje på 5000 får 2000 i boligsikring
dvs at han så må have ca 9000 netto at leve for, er det slemt?

Det vi åbenbart kan være uenige om er, hvor meget bør man have før at man kan leve et fornuftigt liv
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension