K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2010, 09:27   #151
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Der er ikke tradition i DK, for at forringe ordninger der ER bevilget. Laver man ordninger om, så er der typisk en skæringsdato. Sådan er det med efterlønnen og sådan er det også med pensionsloven.

Så jeg tror, at det er fremtidige pensionister, der får deres pension med stempelt genoptagelse/midlertidigt.

Jeg er ikke nervøs for at de rører pensionsloven, den kan de næppe stramme mere - jeg tror de vil gå efter fleksloven og dèr lave uhyrlige stramninger, al den stund at mange pensionister i dag, netop er startet med/som fleksjobber.

Men intet vil overraske, det skulle da lige være hvis "de" (regeringen) så på deres egne pensionsbetingelser, og f.x startede med at forringe dèn.

SÅ ville jeg skvatte ned fra min stol, af bare chock
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 11:00   #152
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Der er ikke tradition i DK, for at forringe ordninger der ER bevilget. Laver man ordninger om, så er der typisk en skæringsdato. Sådan er det med efterlønnen og sådan er det også med pensionsloven.
Nu skal jeg vist læse fleksloven he he ...
Da den blev lavet om var der nogen ting der også ramte dem der var visteret til fleks , det ramte så bare på en senere skæringsdato .. men ikke om jeg ved gud kan huske hvad det var (men finder det )

Fleks ordningen blev også forringet på andre punkter og der kom nye krav til revudering osv og det kom også til at gælde de gamle flekser så at der ikke bliver lavet om på ordninger der allerede er givet den holder vist ikke helt ..

Derudover er der tale om at man skal finde en ny måde at finansiere fleksloven og det er jo mega tophemmeligt hvad det er , men en af dem jeg har hørt er at alle får deres ledighedysdelse og så vil de kunne få løn for de timer de arbejder, altså en med tyve timer får løn for tyve timer og en der kan arbejde 9 timer får løn for 9 timer på den måde håber man at kunne få flere arbejdsgiver til at tage flekser ...

Og mon ikke også det så vil komme til at gælde for de mere end 50.000 der allerede får ... ?

det er jo ikke til at vide , på mig virker det som om det er blevet et stort tag selv bord for politikkere med den ftp og fleks og ve mig om ikke vi kommer til at høre mange historier over sommeren over hvor mange der er forkert på pension og fleks , for på den måde kan man vende stemningen i befolkningen sådan at alle kan se at det bare er dyre ordninger der misbruges og på den måde er det meget nemmere at få forringelser til at glide ned...

Er jeg parnoid .. tjaaa det får tiden vise
Så jeg tror, at det er fremtidige pensionister, der får deres pension med stempelt genoptagelse/midlertidigt.

Citat:
Jeg er ikke nervøs for at de rører pensionsloven, den kan de næppe stramme mere - jeg tror de vil gå efter fleksloven og dèr lave uhyrlige stramninger, al den stund at mange pensionister i dag, netop er startet med/som fleksjobber.
For min del er jeg nervøs for pensions loven også , men det er mere på vegne af alle dem herinde der er tildelt en pension på tid og skal have deres revurderet om 2-4 år de vil jo så komme under den nye lov også selv om de ikke røre ved de gamle ..

Men ok jeg kan ikke lige se hvor de vil lave forringelser på pensionen ikke medmindre de vil have det første søm skal være hammeret i kisten inden en pension tilkendes


Citat:
Men intet vil overraske, det skulle da lige være hvis "de" (regeringen) så på deres egne pensionsbetingelser, og f.x startede med at forringe dèn.

SÅ ville jeg skvatte ned fra min stol, af bare chock
Nu har jeg for min del hele tiden tage forhandlinger om pension og fleks rimligt roligt , for det er jo en forligskreds og DF er ikke med i den og har tænkt så kan s og sf bremse v og k ...

Men så var det jo at ham der Løkke gakken sagde ved pressemødet at nu skulle der kigge på pension og fleks og der var forlig men at et forlig er til at hæve ...og så får vi det sjovt ... så vil vk og DF kunne sidde og køre alt igennem på flertal .. moooooorsomt ... så får vi at se hvad der er vigtigst for DF førtidspensionister eller regeringsmagt ...

Og hvorfor er det at de først starter forhandlinger efter sommerferien hvorfor er de ikke allerede i arbejdstøjet ?? og vil regeringen turde hæve et forlig i utide (det melder man jo som reglen ud op til et valg) nej syntes ikke nogen af os kan sove roligt , vi har en regering der er løbet amok ...
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 11:28   #153
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
For ikke så lang tid siden var der en tv-udsendelse om de tiltag (læs forringelser!) Holland havde indført omkring førtidspension; men jeg kan ikke huske om de også havde inddraget de gamle førtidspensioner ...... Er dog dog dybt bekymret da jeg er sten sikker på at regeringen tager den Hollandske model til sig og vil bruge den i Danmark
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 11:54   #154
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man kan læse lidt om det her (det er fra udsendelsen men har ikke fundet udsendelsen )

I forbindelse med reformen fik en stor gruppe førtidspensionister under 50 år gen-nemgået deres sag.

32% af dem blev vurderet helt eller delvist i stand til at arbejde og over to tredjedele af den gruppe har i dag et arbejde. Desuden er tilgangen af nye førtidspensionister er faldet med 66%, på de 6 år den nye ordning har været i kraft.


http://www.dr.dk/DR1/penge/2010/03/04143519.htm

Og ellers er det bare at skrive holland og førtidspension i google så kan man se hvordan den danske regeringen siden 02 har kastet sig ud og klappet af alt hvad holland gør ...
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 12:48   #155
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu skal jeg vist læse fleksloven he he ...
Da den blev lavet om var der nogen ting der også ramte dem der var visteret til fleks , det ramte så bare på en senere skæringsdato .. men ikke om jeg ved gud kan huske hvad det var (men finder det )

Fleks ordningen blev også forringet på andre punkter og der kom nye krav til revudering osv og det kom også til at gælde de gamle flekser så at der ikke bliver lavet om på ordninger der allerede er givet den holder vist ikke helt ..

Derudover er der tale om at man skal finde en ny måde at finansiere fleksloven og det er jo mega tophemmeligt hvad det er , men en af dem jeg har hørt er at alle får deres ledighedysdelse og så vil de kunne få løn for de timer de arbejder, altså en med tyve timer får løn for tyve timer og en der kan arbejde 9 timer får løn for 9 timer på den måde håber man at kunne få flere arbejdsgiver til at tage flekser ...

Og mon ikke også det så vil komme til at gælde for de mere end 50.000 der allerede får ... ?

det er jo ikke til at vide , på mig virker det som om det er blevet et stort tag selv bord for politikkere med den ftp og fleks og ve mig om ikke vi kommer til at høre mange historier over sommeren over hvor mange der er forkert på pension og fleks , for på den måde kan man vende stemningen i befolkningen sådan at alle kan se at det bare er dyre ordninger der misbruges og på den måde er det meget nemmere at få forringelser til at glide ned...

Er jeg parnoid .. tjaaa det får tiden vise
Så jeg tror, at det er fremtidige pensionister, der får deres pension med stempelt genoptagelse/midlertidigt.



For min del er jeg nervøs for pensions loven også , men det er mere på vegne af alle dem herinde der er tildelt en pension på tid og skal have deres revurderet om 2-4 år de vil jo så komme under den nye lov også selv om de ikke røre ved de gamle ..

Men ok jeg kan ikke lige se hvor de vil lave forringelser på pensionen ikke medmindre de vil have det første søm skal være hammeret i kisten inden en pension tilkendes




Nu har jeg for min del hele tiden tage forhandlinger om pension og fleks rimligt roligt , for det er jo en forligskreds og DF er ikke med i den og har tænkt så kan s og sf bremse v og k ...

Men så var det jo at ham der Løkke gakken sagde ved pressemødet at nu skulle der kigge på pension og fleks og der var forlig men at et forlig er til at hæve ...og så får vi det sjovt ... så vil vk og DF kunne sidde og køre alt igennem på flertal .. moooooorsomt ... så får vi at se hvad der er vigtigst for DF førtidspensionister eller regeringsmagt ...

Og hvorfor er det at de først starter forhandlinger efter sommerferien hvorfor er de ikke allerede i arbejdstøjet ?? og vil regeringen turde hæve et forlig i utide (det melder man jo som reglen ud op til et valg) nej syntes ikke nogen af os kan sove roligt , vi har en regering der er løbet amok ...
At der er tradition for noget, så betyder det jo ikke at man ikke kan gøre det alligevel.

Umiddelbart kan jeg ikke gennemskue om lige fleksloven, blev lavet sådan at, at man lavede helt om på de forudsætninger folk fik deres visitation på - det eneste jeg kommer i tanker om, er revurderinger og noget med en dato. Først derefter kom de "gamle" fleksjobbere ind under den nye (forringede) ordning.

Men lige fleksloven, at de laver om på den, eller justere den eller hvad regeringen foretrækker at kalde det, dèt overrasker mig ikke, jeg tror på at den bliver strammet endnu mere og går det helt galt, så bliver den afskaffet.

Men efterlønnen, alle der kom ind under de gamle regler inden en vis dato, dèr er der ikke lavet om.

Den gruppe der i dag har en "midlertidig" pension, vil jo heller ikke få forringet noget, men de vil så heller ikke få den "fordel" de "gamle" pensionister så har, HVIS man laver alle pensioner midlertidige - sådan set fortsætter de bare en ordning.

Jeg sover roligt, forsåvidt angår min egen pension. Men jeg kan forsikre at jeg tit får mareridt, når jeg ser hvor vores samfund er på vej hen.

Den gruppe du omtaler i et andet indlæg, med førtidspensionister der fik gennemgået deres sag i forbindelse med reformen var det noget de selv valgte? Og fik de frataget deres pension, hvis de kunne arbejde? Var det muligt på et tidspunkt at f.x en på laveste pensionsydelse, kunne revurderes til fleksjob?

Håber du finder den udsendelse, for det lyder interessant.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 08:56   #156
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Her er svaret fra Mette Frederiksen. Se under trådens #16.

Tak for din mail. Jeg sætter stor pris på, at du har lyst til at dele dine holdninger og ideer til ændringer i forhold til kontanthjælp og sygedagpenge.

Med mit forslag om sociale virksomheder ønsker jeg at give flere mennesker en mulighed for at komme ind på det danske arbejdsmarked. Her tænker jeg særligt på mennesker, som udover at være arbejdsløs har andre problemer, som gør, at de har svært ved at have et job på det ordinære arbejdsmarked. Det kunne eksempelvis være misbrugsproblemer, sociale problemer eller sprogproblemer. Der er mange muligheder for at lave arbejdspladser, der i højere grad kan rumme mennesker, som måske ikke umiddelbart har mulighed for at varetage et job på det almindelige arbejdsmarked. Derudover vil de sociale virksomheder kunne give disse mennesker en følelse af at have et arbejde, der er meningsfyldt. Med tiden vil nogle gennem arbejdet i de sociale virksomheder kunne komme videre ind på det almindelige arbejdsmarked.



Men jeg er helt enig med dig i, at der er et problem i forhold til, at man kan komme på kontanthjælp, selvom man stadig er for syg til at arbejde. Det synes jeg skal ændres. Hvis man er for syg til at arbejde, så er jeg helt enig med dig i, at skal man have hjælp af velfærdssamfundet, så man kan få en god hverdag, der kan hænge sammen økonomisk. Det skal man have enten gennem sygedagpengesystemet eller eksempelvis med førtidspension.



I Socialdemokraterne ønsker vi derfor at fjerne varighedsbegrænsningen på sygedagpenge. Det stillede vi sammen med resten af oppositionen et beslutningsforslag om i december sidste år. Hvis du har lyst til at se det, kan du finde det på folketingets hjemmeside under ”dokumenter”. Det hedder B95. Desværre stemte både Dansk Folkeparti, Venstre og Konservative imod vores forslag, så det kan desværre ikke med den nuværende regering blive gennemført.



Forhåbentlig kommer vi snart i regering, så vi kan vælge en mere social ansvarlig retning for Danmark, end den, som den nuværende regering har valgt.



Tak fordi du gav dig tid til at skrive. Jeg beklager det sene svar, men jeg får utrolig mange henvendelser og kan desværre ikke nå at svare så hurtigt, som jeg gerne ville.



Med venlig hilsen

Mette Frederiksen (S)

Jeg synes jo ikke at hun får svaret på flere vigtige punkter, men... sådan er der jo så meget.
Skriver tilbage til hende.
Nogle indput.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 10:15   #157
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det var da en rimeligt posistivt svar, og dog, for hun ønsker jo stadig slave fabrikker, uden de store hensyn til syge og svage...

Hvem siger folk der kommer på en af de fabrikker er raske, altså mange mange mennesker har en sygdom/handicap som er uopdaget, fx ADHD, og de vil kun komme til at fungere endnu dårligere af mere stress. Der er simpelthen død og pine tvunget til at være tilknyttet noget personale, som kan være med til at fange disse mennesker.

Netop bla uopdagede ADHD´ere ses ofte blandt misbrugere, og blandt de mennesker som har sociale problemer.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 10:53   #158
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan bare ikke få øje på, hvor det er Mette Frederiksen vil gøre forskellen, for der findes jo allerede NU sådanne ''værksteder'' for folk på kontanthjælp med andre problemstillinger end ledighed. Der findes jo allerede erhvervspraktik for netop denne gruppe, og der findes 'ny chance', 'projekt springbrædt', 'stolpegården' osv osv...jeg kan kun få øje på den forskel, at hun vil tvinge folk til det, hvor folk nu, kan mere forhandle sig frem til en løsning på deres problem via handleplan og arbejdsevnemetoden.
- meeeen jeg kan tage fejl, eller helt ha' overset pointen.

*Angående dét med at give alle nuværende pensionister en begrænset førtidspension, kan jeg kun grine af! For uanset hvor begrænset den end bliver, så får jeg stadig ingen arbejdsevne. Men istedet vil det koste dem en forfærdelig masse penge (som de ikke har) til at komme frem til det samme resultat som der hele tiden har ligget i sagen - at der er ingen arbejdsevne er, at behandlingsmulighederne er udtømte og tilstanden varig!

Men så vist jeg er orienteret (pensionskontoret i Spaniensgade), så er det heller ikke pensionsiter på de nye regler der kan sættes så mange spørgsmålstegn ved, men mere pensionister på de gamle regler som reelt har en arbejdsevne der i dag svarer til fleks.
Og så dem på de nye regler, der ér i arbejde som luppen kan rettes imod.

Men det er nu ikke noget der bekymrer mig personligt, og tror mere det er en storm i et gals vand.

Sidst redigeret af Ninja; 25-04-2010 kl. 14:42.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 20:12   #159
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Helenekr,

Grundlæggende fuldstændig enig i dit indlæg: Det der kendetegner Mette Frederiksen er tvang. Ellers torr jeg godt der kan være nogle gevinster ved midlertidig førtidspension. Det kan blandt andet gøre at man kan se om det er realistisk med tilknytning til arbejdsmarkedet.

Jævnfør Per - Andet steds i dette arkiv - der sagde nej til førtidspension da kommunen foreslog det - nu har han efter alt at dømme fået det værre end den gang, og han kan ikke få ftp.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension