K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2012, 18:59   #1
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Dokumentfalsk???

Heroppe i Aalborg har vi "Social-Medicinsk Enhed", som kommunen henviser folk til i forb. med afklaring af arbejdsevne m.m. Folk, som har været forbi denne institution har oplevet at deres fysiske diagnoser enten er forsvundet ud af deres sag, eller er blevet omfortolket til at være noget psykisk/personlig-
hedsmæssigt (som så postuleres at kunne behandles med psykofarmeka eller samtaleterapi). Mit spørgsmål er: Er der ikke tale om dokumtentfalsk i disse tilfælde - og kunne det være relevant at gå til politiet? Dokumentfalsk er jo en straffelovsovertrædelse, og folk mister deres forsørgelsesgrundlag pga. disse ting...
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 19:42   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja JEG ville i hvert fald politianmelde det pr omgående, før det første handler det om en form for dokumentfalsk, men det handler også om menneskerettigheder, så som at få korrekt diagnose og behandling, og retten til denne!!
Det er jo også at pisse på de læger der stiller diagnoserne!! Så dem ville jeg også kontakte....

Og så naturligvis fremlægge original erklæringerne, til sammenligning med de falske hjemmelavede......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 21:47   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Nemlig, helenekr !

Det handler om Straffelovens 19. kapitel, §171 : https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=138671

@0401AMvB

Du skal gøre noget ved det !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 21:58   #4
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
For søren da. Det skal der da sættes en stopper for. Godt initiativ.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 22:25   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 0401AMvB Se meddelelser
Heroppe i Aalborg har vi "Social-Medicinsk Enhed", som kommunen henviser folk til i forb. med afklaring af arbejdsevne m.m. Folk, som har været forbi denne institution har oplevet at deres fysiske diagnoser enten er forsvundet ud af deres sag, eller er blevet omfortolket til at være noget psykisk/personlig-
hedsmæssigt (som så postuleres at kunne behandles med psykofarmeka eller samtaleterapi). Mit spørgsmål er: Er der ikke tale om dokumtentfalsk i disse tilfælde - og kunne det være relevant at gå til politiet? Dokumentfalsk er jo en straffelovsovertrædelse, og folk mister deres forsørgelsesgrundlag pga. disse ting...
Den problematik har Katharina her på K10 gået ret grundigt ind i (Socialmedicisk Enhed, Ålborg) tidligere.

Klik på mit brugernavn og du vil finde nyttige links på min profilside samt søg på Katharina på K10's Forside.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 22:46   #6
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
loven

det er kun dokumentfalsk hvis de direkte forfalsker andres udtalelser

men de overtræder § 163 og § 175 og hvis det bliver brugt i sagen osse denne
§ 146. Begår nogen, der har domsmyndighed, eller hvem der tilkommer offentlig myndighed til at træffe afgørelse i retsforhold, der vedrører private, uretfærdighed ved sagens afgørelse eller behandling, straffes han med fængsel indtil 6 år.

Stk. 2. Begås handlingen med forsæt til velfærdsfortabelse for nogen, er straffen fængsel indtil 16 år

de overtræder osse autorisationsloven!! og lov om inhabilitet
og bedrageriloven ligeledes og flere paragraffer

hvis de ikke retter sig efter lægeerklæringer så er det ikke en sag for klagesystemet med en politisag
der er derfor at patientklagenævnet ikke tager sig af lægekonsulenter da det er politiets opgave at tage sig af brud på straffeloven.

Sidst redigeret af einstein; 14-08-2012 kl. 23:04.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dokumentfalsk m.v. popiae Alt det andet 8 11-01-2008 00:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension