K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2009, 21:59   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up Diverse nyt fra Vidensnetværket

På nedenstående link kan I læse en masse om jobcentre, diverse skavanker mv.

Her er nogle overskrifter:

Citat:
Nyhedsbrev juni 2009

Komplicerede sager i jobcentret

Diana Benneweis
De fleste kender hende som Danmarks ubestridte cirkusdronning. Hende der er opvokset med de vilde dyr og cirkuslivet, og som med stor passion har gjort manegen til sit hjem. Hvad de færreste ved er, at hun i en del år har døjet med en psykisk sygdom, der hedder bipolær affektiv psykose.


Døvblindblevnes vej tilbage i job
Ni døvblindblevne personer har deltaget i projekt “Meningsfuld beskæftigelse” på Center for Døve i perioden 2007 - 2009. Deltagerne er en gruppe af både døvblindblevne talebrugere- og tegnsprogsbrugere.


Det kan lade sig gøre
Personlighedsforstyrrelser og arbejdsevne Hvad betyder det at have en personlighedsforstyrrelse, og hvordan kan du som jobcentermedarbejder skabe et godt beskæftigelsesforløb for en borger?

Kommentar: Veldokumenteret elendighed

Hvad er PTSD

På kontanthjælp i 20 år
Det er nødvendigt med en ekstra indsats, når mennesker, der har været på kontanthjælp i mange år, skal i job. Bea Ebersbach møder dagligt mennesker, som har ‘sejlet’ rundt i systemet i flere år uden fast kurs.

Nyt om beskæftigelse

Fakta nyhedsbrevet 'NYE VEJE' Nyhedsbrevet 'NYE VEJE'
Download 'NYE VEJE', juni 2009
http://www.vidensnetvaerket.dk/nyhed...brev-juni-2009

Eller download her: http://www.vidensnetvaerket.dk/nyhed...load-nye-veje/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 08-06-2009, 22:48   #2
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
God information.

Det er meget interessant læsning. Jeg vil abonere på nyhedsbrevet.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind  
Gammel 28-07-2014, 13:41   #3
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
20 år på kontanthjælp

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
På nedenstående link kan I læse en masse om jobcentre, diverse skavanker mv.

Her er nogle overskrifter:



http://www.vidensnetvaerket.dk/nyhed...brev-juni-2009

Eller download her: http://www.vidensnetvaerket.dk/nyhed...load-nye-veje/

Hvilke forudsætninger har de kære sagsbehandlere og deres ledere for at bestride deres stillinger.

Bea Ebersbach, har ifølge linkedIn , været 8 år om at læse til cand. Merc. i marketing, hun har tilsyneladende sådan ikke rigtigt været i arbejde.

Efter et jobtræningsforløb i Københavns Kommune, endte hun som sagsbehandler på musvågevej, måske fordi hun hverken havde relevant uddannelse eller relevant arbejdserfaring, bekostede jobcenteret hende, en coaching uddannelse, så hun kan titulerer sig som, certificeret caos coach, hun drev et firma hjemmefra, med egen revisor osv.

I nogle år, mens hun var sagsbehandler.

Siden blev hun fagkoordinater, og Teamleder for Ips team københavn, hvor hun skal hjælpe psyskisk svage unge, ind på arbejdsmarkedet.

linkedIn er en guldgrube til at finde ansatte i jobcentrene med mere eller mindre kuriøse baggrunde.

Hvis ikke jeg tager fejl, får man også løntillæg, når man er akademiker.

Jobindsatsen har været en succes, se blot hvor mange akademikere, der er ansat i jobcentrene, det minder om et beskæftigelses projekt i sig selv.
Don_Martin er ikke logget ind  
Gammel 28-07-2014, 18:09   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt nok ikke smart at dømme personer efter angivelser i linkedIn - gå efter bolden og ikke manden. Er der utilfredshed med ansattes kompetencer, må man jo kontakte de personer eller funktion, der har ansat dem. Det er i al fald ikke linkedIns formål.
stampe er ikke logget ind  
Gammel 28-07-2014, 19:24   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bemærk tråden er 5 år gammel.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 28-07-2014, 19:32   #6
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Godt nok ikke smart at dømme personer efter angivelser i linkedIn - gå efter bolden og ikke manden. Er der utilfredshed med ansattes kompetencer, må man jo kontakte de personer eller funktion, der har ansat dem. Det er i al fald ikke linkedIns formål.
Linkedln er et "socialt" medie hvor man udstiller sig selv, man kan således bruge det som man vil.

Jobcentrene har ansat mange akademikere , nogle med 8 års universitets gang, med ubrugelige uddannelser, har derefter brugt store ressourcer og penge på at omskole og uddanne dem til sagsbehandlere.

Der har i adskillige år været pæn hård kritik af Jobcentrene i snart sagt alle medier, så jeg mener at min kritik er mere end relevant. Som jeg blot belyser med et konkret eksempel.
Don_Martin er ikke logget ind  
Gammel 29-07-2014, 00:29   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er stor forskel på, at uddanne social rådgivere i kommunen, og den rigtige uddannelse på et seminarium.

På kommunen uddannes KUN med udgangspunkt i det der kaldes skrivebordsregler, og ikke i hele lovgivningen, hvilket man desværre ser mange kedelige eks. på, da dette nemlig udmøntes som dårlig sagsbehandling.
popiae er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vidensnetværket: Handicap og Beskæftigelse buster Et godt link! 2 07-08-2011 22:42
Vidensnetværket-flex phhmw Spørgsmål ang fleksjob 0 26-04-2009 21:19
Diverse blanketter zuza Et godt link! 5 08-11-2008 14:11
Vidensnetværket - et godt link Vim Et godt link! 1 07-10-2008 09:07
Vidensnetværket – Handicap og beskæftigelse zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 03-06-2008 00:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension