K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2014, 21:59   #1
karen04
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
karen04 er ny på vejen
vurdering ASK

Hej

Jeg har et piskesmæld, og fik samtidig et knæk i rygsøjlen ved skaden, og har daglige nakkesmerter og rygsmerter.

Jeg har lige fået vurderet méngrad fra mine to egne ulykkeforsikringer og fået udbetalt erstatning.

Det ene selskab Alm. Brand vurderede méngrad til 12% (10% for nakken og tillæg på 2% for ryggen). Det andet vurderede 15% (10% for nakken, 5% for ryggen). Det skal nævnes, at de har vurderet udfra den samme speciellægeerklæring.

Jeg skrev til Alm. Brand, at jeg ikke helt kunne forstå de ikke også havde vurderet det til 15%, da jeg har mindre daglige smerter i ryggen, og man minimum i henhold til ASK méngrads tabel så får 5% og henviste til det andet selskabs vurdering.

Jeg har nu fået brev fra Alm. Brand at de har sendt sagen ind til en uvildig vurdering i ASK, da de ikke er enige, og jeg så vil få en afgørelse direkte fra dem.

Mit spørgsmål er nu. Hvad sker der, hvis ASK vurderer sagen anderledes og eventuelt vurderer méngraden til mindre, skal sagen så gøres op igen og skal jeg så tilbagebetale noget af den erstatningssum, jeg allerede har fået udfra de 12%?

På forhånd tak.

Mvh. Christina
karen04 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 22:44   #2
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Vurderingen fra ASK kan gå begge veje og du risikerer derfor at miste noget af den allerede udbetalte erstatning. Det er i hvert fald min opfattelse baseret på erfaring fra 9 år gammel sag, hvor jeg fik udbetalt en erstatning fra ALKA, og hvor selskabet i forbindelse med deres vurdering af mengraden til 5% skrev:

"Hvis du ikke er enig i vores afgørelse af skaden kan du skrive til os. Sagen kan herefter blive vurderet af ALKAs læger på ny eller blive vurderet i Arbejdsskadestyrelsen. Kommer sagen i Arbejdsskadestyrelsen vil det sige, at de fastsætter graden af dit men. Det er det, der kaldes en voldgiftsafgørelse. Sådan en afgørelse er bindende for begge parter."

Forelæggelse for ASK ville koste et gebyr på 5000 kr + betaling af evt. udgifter til supplerende lægelige oplysninger, og som jeg ville få refunderet (fra ALKA) såfremt sagen faldt ud til min fordel. Jeg ønskede ikke, at gå videre med sagen selvom Alm. Brand, på baggrund af samme speciallægeerklæring, kort tid forinden havde vurderet mengraden til 12%.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 23:04   #3
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Ved privat ulykkesforsikring kan forsikring eller skadelidte bede om at få en vejledende udtalelse fra ASK.

Hvis forsikring eller skadelidte ikke efterfølgende vil følge den vejledende udtalelse hører afgørelsen efterfølgende hjemme under domstolene.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension