K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2014, 15:11   #1
josh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
josh er ny på vejen
Atopisk eksem, nutid og fremtid

Hej Jeg er ny herinde, så håber det her er det rigtige sted at post det her.

Jeg er en ung gut på 24 år som lider af atopisk eksem, (har altid haft børneeksem som jeg desværre aldrig er groet fra ) og håndeksem eller rettere kontakteksem.
Hvor vil jeg gerne hen med det her, jo jeg vil gerne høre om der er andre som lider af det. Hvilken grad i har det i osv.
Jeg har altid haft meget dårlig livskvalitet, pga smerter, kløe, søvnløse nætter og lider stadig af depression og angst, det sviger lidt i takt med hvor godt mit eksem er.
Jeg har rigtig mange syge dage pga. af mit eksem og mit helbred. Har prøvet en del jobs og har endnu ikke haft et job som har gjort det ''bedre''. I dag er jeg i lære på mit 4 år som industritekniker, et job jeg virkelig er glad for. Da jeg rigtig godt kan lide at lave ting med mine hænder. Men jeg ved godt at når jeg er udlært næste år så er det farvel til det job da jeg ikke er nogen stabil medarbejder pga mit eksem.

Men tilbage til hvorfor jeg poster det her.
Det gør jeg fordi jeg vil gerne vide hvad i med atopisk eksem eller andre hudlidelser arbejder med. Hvad skal jeg søge ud i når jeg er udlært.
Vil virkelig være glad for nogle gode råd.
Og hvad er udsigten til et normalt job ?
Har i søgt et flex job?

Puha det var meget tekst håber det går.

På forhånd tak!
josh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 16:30   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
at have eksem, som driller på arbejde, er jo træls men ikke noget der giver fleks job, måske skulle du kikke på et job, hvor du ikke burger dine hænder hele tiden.

Har du snakket med en hud læge for nydelig, de finder noget nyt hele tiden.

Min datter burger en crem fra apoteket der hedder crisidal, den er til børns vinterkinder og holder eksemen nede.

Måske kunne du få revildering men lad mig være ærlig , jeg tror det ikke, det er blevet rigtigt svært at få.

for at få fleks skal du ikke kunne arbejde I nogen job I ret mange timer, du vil hurtig få af vide du kan søge et job som p vagt eller lign og derved passe dit job.

du skal være så syg at du ikke kan få noget som helst job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 17:08   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg kender en der fik tilkendt fleksjob udelukkende pga eksem, det kan være meget invaliderende hvis det er udbredt.
Og det er meget følsomt for stress osv da det så let forværres.
Der findes tjærebehandlinger hvor man er indlagt gennem længere tid, men det er meget svært at behandle helt effektivt desværre.

Du skal holde dig væk fra job hvor du skal have hænderne i vand eller vaske hænder ofte, samt sandsynligvis udendørs arbejde, da vejret kan forværre det.

De fleste job indebærer at man bruger hænderne i et eller andet omfang medmindre der tages skånehensyn eller gives hjælpemidler.

Du har mulighed for at søge hjælpemidler gennem kommunens visitation, og du kan søge om at arbejdsgiveren dækkes ved sygdom allerede fra dag et, så de ikke har økonomiske udgifter pga flere sygedage.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 27-07-2014 kl. 17:12.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 17:16   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
pip det var nok noget siden, reglerne er stremmet meget op og hvis det kun er på hænderne, så er det nok ikke nok.


når jeg skriver sådan er dte ikke for at lukke vejen for dig men for at fortælle, at det er blevet rigtigt svært med de nye regler, folk skal helst være døde før de får fleks og begravet før pension.

men måske kan din arbejdes giver får en §56 så dine sygepenge bliver dæket fra dag et, hvilket også vil hjælpe dig I længden

Sidst redigeret af jjsonn; 27-07-2014 kl. 17:20.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 17:37   #5
josh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
josh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
at have eksem, som driller på arbejde, er jo træls men ikke noget der giver fleks job, måske skulle du kikke på et job, hvor du ikke burger dine hænder hele tiden.

Har du snakket med en hud læge for nydelig, de finder noget nyt hele tiden.

Min datter burger en crem fra apoteket der hedder crisidal, den er til børns vinterkinder og holder eksemen nede.

Måske kunne du få revildering men lad mig være ærlig , jeg tror det ikke, det er blevet rigtigt svært at få.

for at få fleks skal du ikke kunne arbejde I nogen job I ret mange timer, du vil hurtig få af vide du kan søge et job som p vagt eller lign og derved passe dit job.

du skal være så syg at du ikke kan få noget som helst job.
Hej
Jeg har altid døjet med eksem i/på , ansigt, arme, ben, fødder, hænder.
Jeg har også prøvet alt min hudlæge har smidt imod. Stråler, tjære, creme, røde bade osv.
Vil lige hurtigt sige Eksem driller ikke. Det er ødelæggende for en person som har det. Ved ikke om du selv har det og/eller i hvilken grad du har det i. Men ud fra den udtalelse med det ''driller'' tror jeg ikke du ved helt hvad du snakker om.
Men jeg skrev heller ikke det her for hvad folk tror jeg kan få. Mere for at høre hvad folk har gjort. Om I har søgt Fleks job eller?
(ved godt man skal være halv død idag for at få noget fra staten, men prøver man ikke får man heller ikke nogen ting i den her verden)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg kender en der fik tilkendt fleksjob udelukkende pga eksem, det kan være meget invaliderende hvis det er udbredt.
Og det er meget følsomt for stress osv da det så let forværres.
Der findes tjærebehandlinger hvor man er indlagt gennem længere tid, men det er meget svært at behandle helt effektivt desværre.

Du skal holde dig væk fra job hvor du skal have hænderne i vand eller vaske hænder ofte, samt sandsynligvis udendørs arbejde, da vejret kan forværre det.

De fleste job indebærer at man bruger hænderne i et eller andet omfang medmindre der tages skånehensyn eller gives hjælpemidler.

Du har mulighed for at søge hjælpemidler gennem kommunens visitation, og du kan søge om at arbejdsgiveren dækkes ved sygdom allerede fra dag et, så de ikke har økonomiske udgifter pga flere sygedage.
Jeg har prøvet en del jobs hvor jeg ikke skulle bruge min hænder. Har endda haft læreplads som kontor mus for at prøve og se om det hjælp. Men det gjorde det ikke for mit vedkommen.
Jeg vil prøve at søge en paragraf 56 tror jeg det hedder. ( har læst mig lidt frem til at det er sådan en).
Hvor slemt var hans/hendes eksem som du kender som fik fleks job? Og hvor langtid kæmpede han/hende med kommune? Og hvornår var det han/hende fik det? Hvor gammel var han/hende?
Undskyld de mange spørgsmål hehe
josh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 18:05   #6
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Velkommen til
Jeg lider af svær kronisk håndeksem og har været i kommunens system siden 2009 og har stadig ikk fundet min plads på arbejdsmarkedet i en alder af 26 år
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 18:13   #7
josh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
josh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af capi Se meddelelser
Velkommen til
Jeg lider af svær kronisk håndeksem og har været i kommunens system siden 2009 og har stadig ikk fundet min plads på arbejdsmarkedet i en alder af 26 år
Tak
Hvad har du prøvet af jobs/aktivering for at se om det hjælp på dit håndeksem ?
Jeg ved at kommunen kan være en hård mur at snakke med nogle gange.
josh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 18:15   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de fleste der får fleks job er I systemet I 5-10 år på kh
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 18:21   #9
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Jeg blev sygemeldt 09 og revalidering til kontor. Og sygemeldt i 12 og har her været i 3 afprøvning s forløb på kontor og nu som kontaktperson. Dog hjælper det mig ikk særlig. Mit privatliv og sociale liv hænger ikk sammen og min livskvalitet er væsentlig forringet. Det er hård og sej kamp som jeg endnu ikk kan se en ende på.
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 10:40   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af josh Se meddelelser
Jeg har prøvet en del jobs hvor jeg ikke skulle bruge min hænder. Har endda haft læreplads som kontor mus for at prøve og se om det hjælp. Men det gjorde det ikke for mit vedkommen.
Jeg vil prøve at søge en paragraf 56 tror jeg det hedder. ( har læst mig lidt frem til at det er sådan en).
Hvor slemt var hans/hendes eksem som du kender som fik fleks job? Og hvor langtid kæmpede han/hende med kommune? Og hvornår var det han/hende fik det? Hvor gammel var han/hende?
Undskyld de mange spørgsmål hehe
Det var slemt eksem både på hænder, i ansigt, arme, ben osv når det var i fuldt udbrud.
Og med skorpedannelsen følger ofte infektioner.
Det er nogle år siden, husker ikke lige hvor længe, men nok 5-6 år siden.

Jeg ved ikke hvor lang kampen var, ofte er det noget folk går lidt stille med mens de kæmper, simpelthen fordi det er en hård periode hvor man ligger lidt ned og ikke har det store sociale overskud.

Men ja, det skal være udredt, alt skal være prøvet og man skal have været igennem afprøvninger, så det er ofte år vi taler om.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension