K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2014, 21:47   #1
Esseline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2009
Lokation: Silkeborg
Alder: 42
Indlæg: 11
Styrke: 15
Esseline er ny på vejen
Genvurdering af FTP

Min førtidspension skal genvurderes om lidt. Jeg skal til møde om det i næste måned, har lige fået indkaldelse.

Jeg er tilkendt den i 2009 og altså efter de nye regler.

Men nu er der jo kommet nogle endnu nyere regler...

Er der mon nogen som ved, om sagen bliver genvurderet efter de regler den er bevilget efter eller om det er de allernyeste regler, som ligger til grund for vurderingen?

Er der mon også nogen som ved, hvordan sådan en genvurdering foregår?

Jeg ringer selvfølgelig til sagsbehandleren, men vil gerne høre andres erfaringer også.

Jeg er pensioneret pga bipolar lidelse
Esseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 21:58   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den bliver genvurderet ud fra de regler som var på det tidspunkt da du fik din pension...

Du skal have opdateret din ressourceprofil og du skal give dem et samtykke til at indhente en statusattest hos din læge...

Hvis du ikke har fået det væsentligt bedre ja så vil de forsætte med at give dig din pension...

Det er kun hvis du har fået det væsentligt bedre end da du fik din pension at de vil gå videre med evt arbejdsprøvning osv...

I de fleste tilfælde bliver den attest bare indhentet og så bliver pension givet varigt hvis altså at man ikke har fået det væsentligt bedre..

De skal ikke bedømme den ud fra de nye regler...

Så selv hvis du havde/har en arbejdsevne på 5 timer....men du ikke har fået det bedre ja så skal de give din din pension...

Det er kun nye tilfælde som vil blive visiteret til fleksjob med de 5 timers arbejdsevne..

Søg evt herinde....dette emne har været oppe og vende rigtig mange gange...

Alle der skal igennem dette er vildt nervøse....og når de så har fået deres pension...ja så siger de....var det bare det...

Selvfølgelig er der ingen der kan lide den ventetid du risikere at skulle igennem...

Så det hele afhænger af om du har fået det væsentligt bedre end da du fik din pension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 22:29   #3
Esseline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2009
Lokation: Silkeborg
Alder: 42
Indlæg: 11
Styrke: 15
Esseline er ny på vejen
Lyder godt. Det er svært at gennemskue, jeg ledte også efter lignende tråde herinde, men uden held. Men kan du måske hjælpe med at finde dem?

Og tak for hjælpen
Esseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2014, 18:31   #4
MARKORSK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 14
Styrke: 12
MARKORSK er ny på vejen
skriver for at høre om du har lyst til at fortælle hvad der sker i din sag da der i øjeblikket er fokus på præcis dit emne. tak..
MARKORSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension