K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2014, 15:24   #1
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
hjælp søger førtidspension

Min historie er at jeg pga disse diagnoser:
Dyspnø, Progressiv systemisk sklerodermi, hjertet: Forhøjet tryk, mindre utæthed ved hjerteklapFortykket hjertemuskel, Reflux gastro-oesophagealis m oesophagitis, Dysfunctio secretionis glandulae salivaris
Seropos. Reumatoid artrit, Lettere slidforandringer sv.t. c5/c6 og c6/c7, Osteoporose, Hashimoto’s thyreoiditis, Raynaud’s syndrom, Kol med 1/5 lungekap nedsættelse, Sinuitis chronica maxillaris, Artrose i tommelens rodled uns, Carpal tunnel syndrom, Slidgigt i lænd, Lupus, Astmatisk bronkitis.
ikke har arbejdet i 3 1/2 år pga kroniske smerter m.m. og ikke kan bruge mine hænder mere end 10 - 15 min ad gangen hvorefter jeg må holde fra 1 til flere timers pause, har gået og ventet på at reuma erklærede mig stabil dette gjorde de så i aug 13 hvor jeg tog direkte til jobcenteret og ansøgte om indstilling til pension fik at vide at sb ville kontakte mig for en samtale i okt ringer jeg til sb som ikke var nået til min sag endnu presser en samtale d 13 nov igennem denne dag aftales der en ny samtale til 3 dec hvor lægefagkon. ville have kigget på sagen
d 2 dec ringer sb og aflyser da læge kon ikke havde svaret og hun vil så kontakte mig i jan for ny samtale. i jan of feb kimer jeg hende ned uden resultat og får så en mail ard skriver en mail 24 feb og en retur med samtale til 12 marts da ny lægekonsulent kigger på sagen.
ved samtale 12/3 bliver det aftalt at bomi sættes iværk da konsulent ikke har svaret endnu og 5 dage efter ringer sb og siger det ikke bliver til noget da lægekonsulent nu vil have en uvildig speciallæge udd og en virksomhedspraktik
pga jeg ingen kontanthjælp eller sygedagpenge får må de kun sende mig ud i 6 uger men i praktik kan de gørrer det ubegrænset. bliver frustreret og skælder hende ud og har intet hørt siden 21 marts har sendt en mali hvor jeg beder om en redegørelse om hvor sagen står d.29 april men har stadig intet hørt
hvad skal jeg gører?
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 15:51   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du må i al fald nok væbne dig med lidt tålmodighed med hensyn til din henvendelse af 29. april. Mange kommuner holdt lukket 1. maj og nogle yderligere 2. maj.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 16:20   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hjælp søger førtidspension

god eftermiddag
Du har godt nok meget at slås med, og så kommunen oveni, men en ting bliver jeg nødt til at sige dig. I kommunens sagsbehandling betyder diagnoser intet.....ikke om vi har nok så mange diagnoser, så er det ikke det der tæller i kommunens univers. Det der tæller er din arbejdsevne, og her har du en særlig udfordring. for det lyder ikke som om din arbejdsevne på noget tidspunkt er blevet afprøvet...eller tager jeg fejl. ?

Jeg har et par spørgsmål til dig.

Er du stadig i behandling for nogle af dine sygdomme? eller er du færdigbehandlet.?. Dette vil kommunen se som vigtigt, hvis de skal afklare dig.
For at komme i betragtning til fleksjob, førtidspension, ressourceforløb, skal man helst være færdigbehandlet, alle behandlingsmuligheder skal være udtømte før kommunen overvejer en af de tre muligheder.

Har du været på smerteklinik mht. dine kroniske smerter? Ellers kan det anbefales, man kan blive henvist via egen læge.

Har du været selvforsørgende i de 3,5 år du har været sygemeldt, og har du i den tid ikke haft kontakt med jobcentret?

Hvad skal du gøre spørger du. Jeg synes du skal kontakte din fagforening for hjælp, hvis du har en. Eller kontakte DUKH, som har socialrådgivere ansat til at give rådgivning når man er i klemme i systemet, måske de kan hjælpe dig videre

jeg håber for dig du snart kommer videre med din sag, og bliv endelig her på din tråd der er mange som sikkert gerne vil hjælpe og rådgive dig.

mange hilsner og sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 17:26   #4
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
du har ret er ikke resurse afprøvet ingen afklarning ang erhvervsevne
men er omskolet på forlænget reva i 8 år til optikker for 6 år siden da jeg ikke var gammel nok til pension
har ikke været på smerteklinik
alt medicin afprøvet af reuma og erklæret stasionær
alle sygdomme er afklaret og lær at leve med det bliver ikke bedere kun værer
bliver forsørget af min mand
og så har vi to autist piger hvor den ene er middelsvært retaderet som vi også slås med kommunen om ang stu og specialskole
jeg føler de forhaler min sag da jeg jo ikke ligger kommunen til last økonomisk

Sidst redigeret af hvh; 03-05-2014 kl. 17:33.
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 17:37   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du søgt skriftligt og fået en kvittering? §17 på det foreliggende grundlag? Ellers kan det trække ud i årevis.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 18:48   #6
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
nej ikke endnu men overvejer at gøre det men hvad sker der hvis man får afslag på en §17
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 20:14   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hvh Se meddelelser
nej ikke endnu men overvejer at gøre det men hvad sker der hvis man får afslag på en §17
Du får intet ud af at søge §17 når du ikke er fuldstændig afklaret og fuldstændig uden arbejdsevne... uden arbejdsevne betyder under 2 timer om ugen.

ALLE dine tilstande skal vurderes individuelt og afklares i forhold til om der er behandlingsmuligheder.

Og du må ALDRIG bringe dine familiemæssige forhold på banen i DIN sag om pension, eller andet DU personligt har behov for støtte til fra kommunen.
DIN sager DIN
Dine BØRNS sager er ikke DINE personlige sager og er derfor uvedkommende for en pensionsag.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 20:40   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Så forstår jeg ikke din overskrift.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 21:04   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
HVAD DER SKER HVIS DU IKKE FÅE PENSION RFTER §17 unskyld de store bogstaver, der sker vel ikke noget, jo du får en klage mulighed og derved får du af vide hvad de mangler i din sag.

de kan jo ikke tage penge fra dig som du ikke får.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 21:53   #10
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
stampe på første møde på jobcenter blev jeg spurt om jeg ville søge pension eller revalidering og mit svar var pension

til første samtale fik jeg af sb besked om at alt der skulle bruges skulle indhentes inden sagen kom for teamet og at vi skulle afvente lægekonsulent svar inden hun rådede mig til at gå den lange vej eller søge direkte

p.s. indkaldelse til specialægge kommet i aften post afleveret forkert skal til niels fanø d 12
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension