K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2014, 15:31   #21
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Dvs: Status attest beder kommunen om, men den overrules glad og fro, og en speciallægeerklæring beder de kun hårdt presset om?
Hvad sker der, hvis klienten selv beder om den og betaler lægen?

(Jeg blev selv testet for AS på egen foranledning (dog via lægens henvisning), og alene dette ser ud til at tvivlagtiggøre resultatet i kommunens øjne).

For mig at se, vil enden vende bagud, hvordan man end drejer sig.
Kommunen respekterer KUN det, de selv har foranstaltet og fået udarbejdet hos egne folk og ignorerer det, de ikke bryder sig om.

Sidst redigeret af mukke; 27-07-2014 kl. 15:38.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 03:28   #22
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Når jeg læser, dine indlæg, falder jeg gang på gang over at det er en status-attest der er tale om.

En statusattest er den "mindste" og deraf billigste attest som en læge kan lave.
Du kommer formodentlig ingen vegne uden en speciallægeerklaring.

Ved at skimme dine indlæg igennem kan jeg endvidere konstatere at der ikke er nogen dybere beskrivelse af dine fysiske skavanker.

Hvis du mener dine fysiske lidelser er nødvendig at lade indgå i din vurdering, må du sørge for at de er nøje beskrevet, for først da er du fuldt ud afklaret.
I min sag, som er af psykisk karakter, gled vi let og elegant hen over alle mine fysiske skavanker. I LÆ265 stod således kun, "lider af kroniske smerter, der er godt behandlet, der kan ikke peges på yderligere behandling for denne lidelse"
Og jeg smuttede lige igennem ved andet møde i rehabiliteringsteamet.
Jamen så har du godt nok IKKE læst alle mine indlæg i alle mine tråde.

Godt at det gik så uproblematisk for dig. For som tingene er idag, er det uanset det rene lotto...

Da jeg bad SB om at attesten skal tilføjes min sag som parstindlæg, skrev hun dette til mig:

"Hej xxxx,


Jeg kan ikke umiddelbart se, at vi har en attest liggende underskrevet af Thomas Middelboe, hvorfor du meget gerne må sende den hertil. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener med partsindlæg – partsindlæg i forhold til noget specifikt? Nu har jeg jo ikke set attesten, så måske det giver mening, når jeg læser den igennem?"



Jeg har ikke besvaret hendes mail endnu. Aner ikke hvad jeg skal sige.
Attesten overvejer jeg at aflevere imorgen på Jobcenteret og få naturligvis en kvittering...

Nogle der har noget forslag?
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 07:27   #23
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Måske skulle du bede om aktindsigt, så du kan se hvad kommunen er i besiddelse af. Det lyder mærkeligt, at de har smidt en attest fra speciallægen væk,den koster jo immervæk mange penge.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2014, 00:24   #24
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Har gjort det...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kisser1 Se meddelelser
Måske skulle du bede om aktindsigt, så du kan se hvad kommunen er i besiddelse af. Det lyder mærkeligt, at de har smidt en attest fra speciallægen væk,den koster jo immervæk mange penge.

Hele 3 gange har jeg anmodt om aktinsingt. Næ, der er ikke noget mærkeligt i at vigtige papirer forsvinder på denne måde... Det er jo næsten en del af komunnernes praxis.
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension