K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2014, 15:17   #11
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Unhappy Afslag på §17 anmodning i formiddags.

Mødet med Rehabt team her i formiddags var ikke nogen skovtur! Det var rent faktisk én af mit livs mest ydmygende og forfærdeligste oplevelser! Jeg prøver at beskrive det lidt. I må undskylde hvis I synes, denne læsning ikke lige er sådan velformuleret.

Slaget var jo tabt på forhånd... Dét der, at man selv har mulighed for at forklare sig, når man nu møder de mennesker, der indstiller, hvad der skal ske. Næ, det var slet ikke sådan det foregik! På trods af én af mine bisidders velmente indsigelser. Hun blev bare afbrudt på det groveste og bedt om at ikke udtale sig om min arbejdsevne. Jeg blev virkelig helt mundlam og forvirret. Det eneste, som jeg husker jeg fik sagt var, at siden jeg indgav min ansøgning (over 1år siden), var min tilstand i mellemtiden blevet kronificeret (hviket kan bevises i form af en ny stattusattest fra Distriktpsykiatrien) og at jeg hverken mentalt eller fysisk havde nogen evne til at sørge for mig selv.

En ret skrap formand sagde lige med det samme, at teamet ville indstille til afslag med den begrundelse at ud fra det foreliggende grundlag, havde de vurderet, at ikke alle behandlingsmuligheder var udtømte. Og så sagde em dame fra beskæftigelsesområdet, som snakkede på en måde og en tone, der mindede mig meget om Inger Støjberg, at man da gerne vil hjælpe borgere som er for syge til at gå på arbejde, at hvis de bare arbejder 1 time om ugen... Hende fra sundhedsområdet skulle oveni købet lige bemærke, at jeg er en "velbehandlet" HIV-smittet, og påstår at min funktionsevne var derfor ikke påvirket... Altså uden at nævne noget som helst om mine andre konkurrende somatiske og psykiske lidelser!

Efterfølgende, så vidt jeg kan huske, var der så tale om at jeg jeg skulle trække min ansøgning tilbage og ansøge om et ressourceforløb...

Jeg blev efter nogle få minutter rigtig dårlig, kunne ikke gennenskue situationen. Måtte forlade lokalet og følges ud på toilettet af én min bisidder, som er en sygeplejerske fra DPC. Jeg blev udenfor resten af tiden, og fik ikke lyst til at komme tilbage indtil hele cirkus skulle afsluttes.

Jeg var så udmættet, at jeg ville bare hurtigt hjem til mig selv. Sat dog og snakkede lidt ved et rundt bord med mine bisidder (en socialrådgiver og en sygeplejerske) samt sagsbehandleren fra JC /sygedagpenge. Jeg kunne slet ikke tage nogle beslutning eller stlling til noget. Men har aftalt at mødes med socialrådgiveren fra DPC i næste uge for ar drøfte med hende hvad der er bedst.

Det er svært at beskrive sådan rigtigt, hvad jeg føler lige nu, også selvom om mine forventninger til at få medhold var lave... nok at jeg, ligesom mange af jer medmennesker, skulle bare gøres op i kroner og øre.

Jeg ved intet om det kan betale sig at anke, efter jeg har fået afgørelsen fra kommunens pensionsudvalg. Hvad synes I?

Sidst redigeret af Forhåbentligt; 19-05-2014 kl. 16:42. Årsag: kunne huske noget mere
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 15:25   #12
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Øv... Du får lige sådan en og en til

Vær god ved dig selv og giv lidt tid til at fordøje oplevelsen. Få snakket noget mere med dine bisiddere, der er skam tid nok til spørgsmålene
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 16:56   #13
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Tusinde tak for med din medfølelse, Moi. Det varmer.

Tankerne bare kører – rundt og rundt, og at det føles som om der ikke er noget at gøre. Har endnu ikke fået hvilet mig.

På mandag kommer jeg til møde med mine bisidder på DPC. Så taler vi om det videre forløb.
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 20:37   #14
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Fortolkning

Kære alle,

I en statusattes til Jobcenteret, som beskriver meget fyldesgørende mine komplekse sygdomsbilleder, har en ledende overlæge i Distriktpsykiatrien bl.a. skrevet:

"Hans funktionsniveau er svært påvirket af både den psykiatriske- og somatiske tilstand og hans arbejdsevne vurderes følgelig at være minimal. Der kan ikke peges på udestående behandlingsmuligheder og han vurderes således psykiatrisk set som optimalt behandlet i øjeblikket"

For at undgå fortolkelser, har en socialrådgiver (også fra DPC) foreslået af dén her del af sætningen bør slettes: "... hans arbejdsevne vurderes følgelig at være mininal.."

Hvad synes I om dette?
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 20:59   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja hvis du kan få dem til at slette den , er det godt, hvis de vil skrive du ingen arbejdes evne har og ikke vil få det , er det perfekt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 21:04   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du vidste din ansøgning ikke var relevant, er det virkelig synd ,du skal igennem det forløb. Alt skal jo ske på det foreliggende grundlag. Jeg håber du får god støtte til at komme videre. God vind.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2014, 23:34   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lige så vel som borgeren ikke kan få ændret noget i sin journal...

... kan ingen andre fjerne noget i en Statusattest fra en speciallæge.

Den foreslående socialrådgiver kan tillægs formulerer sin mening med henvisninger til lovgivningen.

Bemærk venligst at speciallægen IKKE skriver noget om hvilken ydelse patienten bør have, men udelukkende sin mening om en fremtidig arbejdsevne.

Kun den praktiserende læge må ytre sig om muligheden for om en patient bør have førtidspension.

Så bemærkningen skal efter min mening ikke forsøges fjernet da den taler til din fordel.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 08:40   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ser kun at det sidste" I ØJEBLIKKET", kan blive et problem, resten er super.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 19:38   #19
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Jeg kæmper bare videre - mod alle odds!

Stor tak ti jer alle derude!

Sagen er nu det, at socialrådgiveren har bedt overlægen om at fjerne den sætning, og det har han så gjort. Jeg har derfor i hånden kopier af de 2 versioner (med og uden den der sætning) af den status, jeg omtaler, hvori jeg virkelig kan genkende mig selv og mine sygdomsbilleder, funktionsniveau osv samt der står helt klart i den, at jeg er psykisk udredt + er fysisk svækket pga. 3 kroniske uhelbredelige somatiske lidelser...

Ikke overraskende, så har Distriktpsykiatrien sendt udtalelsen afsted til sagsbehandlereren d. 14.maj. Men adspurgte skrev denne i em mail til mig så sent som igår, at hun ikke havde modtaget den... Jeg besvarede mailen og sagde, at jeg godt kan fremsende den til hende, og at den SKAL tilføjes min sag som partsindlæg.


Mit forløbt har været ligesom mange andres: inderligt hård og opslidende. Men da jeg selv mener og kan mærke på mig selv, at jeg er i målgruppen for førtidspension, så vil jeg kæmpe videre og IKKE give op... i hvert fald i de gode dage, hvori helbredet tillader det!

Sidst nyt er jo, at jeg skal igen en tur forbi Rehabteamet, da jeg har "søgt" om ressourceforløb. Fik for nyligt en blanket i min e-boks, der hedder LÆ 262.

Læs lige hvad sagsbehandleren besvarede da jeg bad hende om at få noget mere information omkring blanketten:

"Hej XXXX,


Tak for din mail. Det er rigtigt, at der er sendt en blanket LÆ 262 til dig. Det er fordi, du søger om et ressourceforløb. Når man søger sådan et forløb, så skal der udfærdiges en bestemt blanket. Det er kun egen læge, der kan udfærdige blanketten uanset, hvem man ellers er tilknyttet i forhold til behandling.

Når din læge er tilbage fra ferie, så vil jeg bede dig ringe til ham med henblik på at få en tid, hvor lægeblanketten kan blive udfærdiget. Den blanket, som din læge skal udfylde, er sendt direkte til ham.

De lægelige akter i din sag vedhæftes, når den oversendes til rehabiliteringsteamet. Jeg er ikke umiddelbart klar over, hvad det er for en status fra Thomas Middelboe, som du henviser til. Hvornår skulle den være sendt hertil?

Jeg kan desuden oplyse, at der skal udarbejdes ny rehabiliteringsplan – eller i hvert fald udarbejdes en del tilføjelser, da der er tale om ny ansøgningssag. Du vil modtage et brev vedrørende dette. Har du behov for, at der kommer en hjem til dig, hvor den kan blive udarbejdet eller har du mod på at møde til samtale?


Med venlig hilsen


XXXXXXXXX
Beskæftigelseskonsulent
Jobcenter København - Center for Arbejdsfastholdelse
Arbejdsfastholdelse X
Baldersgade 24
2200 København N
Tlf. XXXXX
E-mail: XXXXXXX"
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 14:56   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Når jeg læser, dine indlæg, falder jeg gang på gang over at det er en status-attest der er tale om.

En statusattest er den "mindste" og deraf billigste attest som en læge kan lave.
Du kommer formodentlig ingen vegne uden en speciallægeerklaring.

Ved at skimme dine indlæg igennem kan jeg endvidere konstatere at der ikke er nogen dybere beskrivelse af dine fysiske skavanker.

Hvis du mener dine fysiske lidelser er nødvendig at lade indgå i din vurdering, må du sørge for at de er nøje beskrevet, for først da er du fuldt ud afklaret.
I min sag, som er af psykisk karakter, gled vi let og elegant hen over alle mine fysiske skavanker. I LÆ265 stod således kun, "lider af kroniske smerter, der er godt behandlet, der kan ikke peges på yderligere behandling for denne lidelse"
Og jeg smuttede lige igennem ved andet møde i rehabiliteringsteamet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension