K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2014, 20:23   #11
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Så nu er det en forbrydelse at ville vide noget om registersammenkøring?
jeg har tænkt mig at gøre det efter bogen.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2014, 20:28   #12
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Med jagten på socialt bedrageri og sammenkøring af registre, vil jeg tro risikoen for at blive opdaget er stor. Og hvis man først bliver fanget i socialt bedrageri er kommunen i hvert fald ikke samarbejdsvillige.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2014, 20:38   #13
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Svar i rødt. Du må endelige ikke tage nedenstående som kritik, det er blot et forsøg på at forklare hvordan det ser ud i det offentliges øjne

Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
chillax mtvrv1.

jeg har aldrig sagt noget om at modtage både su og fp, det er da kun en tåbe der kunne finde på det! jeg spørgte til sps (specialpædagogisk støtte)

Sikke noget - forskning til faktura - nonsens.
Tilegnelse af viden og dannelse bør være en ret for alle.
Der er desværre nogle begrænsninger når man er på offentlig forsørgelse, men der har da været tale om nogle der har fået lov til at tage fag på aftenskole, men der er kun EN vej - tilladelse.
En uddannelse er aldrig garateret, at gøre en selvforsørgene.
Nej, men hvis du kan klare et studie på fx 30 timer ugl inkl forbederedelse, vil kommunen mene at du som minimum kan bestride et flexjob.
Jeg har mødt utallige efterlønnere på uni, der havde det som ren hobby.
De er ikke på offentlig forsørgelse grundet manglende arbejdsevne, de vælger at lade være med at arbejde.
Og jeg promovere ikke at snyde nogen.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2014, 21:00   #14
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
tak for kontruktiv indlæg.
et flecjob lyder ikke værst. Men hvordan kan de vide om jeg er klar til dette, hvis uddannelsen ikke gennemføres, altså om 3 år. en halvgennemført er ikke meget værd (hvis vi ser bort fra, tilfælde bill gates og steve jobs)
en frafaldsprocent 40-50 er ikke unormalt for raske studerende, og den er nok ikke bedre for mig.

der skal ske noget nyt, jeg gider ikke gå ture og spille uno med omskolede børnehavepædagoer længere.

så må det bære eller briste, efter reglerne.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2014, 22:04   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis du er under 40 år, har du ret til et ressourceforløb. På ressourceforløbet finder i bla ud af, om du er egnet til uddannelse, eller måske et fleksjob - eller måske uddannelse, og så fleksjob. Ressourceforløbet kan også være selve uddannelsen!!
Det kan også være med en mentor, der hjælper dig til at kunne klare dine mål.

Men nu vej jeg jo ikke hvor gammel du er, og om du kan komme på ressourceforløb (forløbet skal søges på kommunen), du får førtidspension under forløbet.

Er du over 40 år, har du ret til 3 individuelle samtaler med rådgiver på jobcentret. Her kan du også drøfte ønsker om uddannelse, og få en masse hjælp til at uddannelsen kan blive en større succes (end hvis du stod alene).

Der er rigtig mange fordele i at få kommunen MED.

- jeg læste heller ikke dit indlæg som om du både ville have førtidspension og SU. Jeg kunne godt læse, at du bare mente at det var dig ligemeget, om du fik pengene det ene eller det andet sted fra

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 12:04   #16
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
tak helene. er under 40.

godt at vide det med fp under resourceforløbet. :-)


---
Men jeg synes det er mærkeligt, hvis man fra kommunens side kan ligestille. uddannelse - med et selvforsørgende job.
hvor der fx er 8-10 undervisningstimer om ugen, og ingen mødepligt. da det meste idag kan klares med selvstudie online.

men jeg vil egentlig gerne ha et job, skåne eller flex, men det bliver aldrig et alm. job, det har min psyk også udelukket, max et skånejob . min psyk ved heller ikke ved noget om mine planer, svaret ville nok være. "du får bare endnu et nedelag". Men væresteder er heller ikke, for mig, nogen hæder.

MEN hvor intet vover , intet vinder.

nå vi kommer det nok ikke nærmere,kommunerne og Ubd "see all , know all".
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 12:30   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg forstod det som du havde pension og hvis du ikke har det er sagen jo en helt anden

for så er alle muligheder jo åben, samt du udmærket kan prøve og tage en uddannelse
det har du også mulighed for hvis du er på kontanthjælp

men en kommune definere altså uddannelse som en mulig arbejdsevne
det er bare alfa og omega du har kommunen med ind over, så længe du er i systemet

man får kun FP på et ressourceforløb, hvis man er tilkendt en pension i forvejen
uden hedder det samme sats som kontanthjælp

Sidst redigeret af MTVRV1; 31-07-2014 kl. 12:34.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 12:53   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg forstod det som du havde pension og hvis du ikke har det er sagen jo en helt anden

for så er alle muligheder jo åben, samt du udmærket kan prøve og tage en uddannelse
det har du også mulighed for hvis du er på kontanthjælp

men en kommune definere altså uddannelse som en mulig arbejdsevne
det er bare alfa og omega du har kommunen med ind over, så længe du er i systemet

man får kun FP på et ressourceforløb, hvis man er tilkendt en pension i forvejen
uden hedder det samme sats som kontanthjælp
Jamen, personen ER førtidspensionist!! På ordningen efter 2003.

Tror det er varmen, vi alle læser sådan lidt forkert disse dage

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 13:02   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men vend med kommunen, hvad du gerne vil og få afklaret, hvordan du i givet fald vil stå også rent økonomisk. Det er du simpelthen forpligtet til.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 13:29   #20
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Tror også vi snakker lidt forbi hinanden.

Og så vil jeg gerne lige slå fast at jeg ikke, på nogen måder, bifalder socialbedrageri – jeg ved hvor smertefuldt fp-processen er, for de er jer der har været igennem det, og for dem der er I det. Og at mit indlæg, i bakspejlet, kunne virke som en rød klud.


Det er mærkeligt, for jeg har set flere kommunale hjemmesider, hvor der står, man godt må tage en uddannelse på fp. Men at kommunen skal have besked om personlige ændringer der måtte have indvirkning (fair nok, men jeg er ikke vild med at snakke med myndigheder, hvis jeg kan blive fri, af grunde jeg ikke er herre over ;-). Og såfremt der er sket VÆSENTLIGE forbedringer i arbejdsevnen. Kan pensionen frakendes.

Er det fordi de ikke har opdateret deres hjemmeside efter de nye regler fra 2013?
er der faldet juridiske afgørelser, der klarligger, hvornår og hvorledes der er sket væsentlige forbedringer efter uddannelse?





Må en borger på førtidspension gå i
gang med at studere?
Ja, det må en førtidspensionist godt. Hvis borgeren
bliver optaget på en uddannelse, har borgeren på
lige fod med andre borgere ret til at tage en uddannelse. Borgeren beholder som udgangspunkt sin
førtidspension under uddannelsen og er ikke beret
tiget til SU jf.
SU-loven
s
§ 2, stk. 1, nr. 5.”


https://soe.filadelfia.dk/Portals/so...%20%283%29.pdf

Sidst redigeret af hejhejhej2; 31-07-2014 kl. 13:34.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension