K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2014, 06:28   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
desværre er det ikke noget du kan bruge til noget, for 5 år siden var det "let" frem for nu.


iær fordi du er så ung, nu må unge jo ikke få pension før de bliver 40, og tror ikke det er ret meget letter med fleks
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2014, 20:54   #12
josh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
josh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
desværre er det ikke noget du kan bruge til noget, for 5 år siden var det "let" frem for nu.


iær fordi du er så ung, nu må unge jo ikke få pension før de bliver 40, og tror ikke det er ret meget letter med fleks
Nu er det heller ikke fordi jeg fisker efter en pension, for kan godt arbejde og vil gerne arbejde
Men har kigget lidt ind på en §56 og vil se om det ikke er en mulighed.
josh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2014, 22:32   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at nu hvor det er svært at få pension, tilkendes der sikkert flere fleksjob end før.. og det hele afhænger af erhvervsevnen, derfor kan man ikke blot afvise at det ikke kan tilkendes pga atopisk eksem..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 03:14   #14
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
jjsonn - Man skal passe meget på med at udtale sig om ting man ikke har forstand på, da det virker nedladende, når en person ingen forståelse har. Jeg kan ikke se nogen steder, at trådstarter snakker noget om pension pga. Atopisk Eksem, han spørger jo netop hvilke job man kunne være i.

Selvom du ikke tror på det, så kan Atopisk Eksem have stor betydning for livskvalitet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af josh Se meddelelser
Hej Jeg er ny herinde, så håber det her er det rigtige sted at post det her.

Jeg er en ung gut på 24 år som lider af atopisk eksem, (har altid haft børneeksem som jeg desværre aldrig er groet fra ) og håndeksem eller rettere kontakteksem.
Hvor vil jeg gerne hen med det her, jo jeg vil gerne høre om der er andre som lider af det. Hvilken grad i har det i osv.
Jeg har altid haft meget dårlig livskvalitet, pga smerter, kløe, søvnløse nætter og lider stadig af depression og angst, det sviger lidt i takt med hvor godt mit eksem er.
Jeg har rigtig mange syge dage pga. af mit eksem og mit helbred. Har prøvet en del jobs og har endnu ikke haft et job som har gjort det ''bedre''. I dag er jeg i lære på mit 4 år som industritekniker, et job jeg virkelig er glad for. Da jeg rigtig godt kan lide at lave ting med mine hænder. Men jeg ved godt at når jeg er udlært næste år så er det farvel til det job da jeg ikke er nogen stabil medarbejder pga mit eksem.

Men tilbage til hvorfor jeg poster det her.
Det gør jeg fordi jeg vil gerne vide hvad i med atopisk eksem eller andre hudlidelser arbejder med. Hvad skal jeg søge ud i når jeg er udlært.
Vil virkelig være glad for nogle gode råd.
Og hvad er udsigten til et normalt job ?
Har i søgt et flex job?

Puha det var meget tekst håber det går.

På forhånd tak!
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig i forhold til hvad jeg selv arbejder med, da jeg er førtidspensionist, udover at kontorarbejde kunne være en mulighed, men da du godt kan lide at lave ting med dine hænder, er det vel ikke noget for dig.
Du kunne også evt. arbejde hjemmefra, evt. med noget hjemmeside, men det lyder til du er mest til udendørs arbejde og det vil for mange med Atopisk Eksem jo ikke være så godt i vinterhalvåret, så den er lidt svær.

Og så forstår jeg hvor meget betydning Atopisk Eksem kan have for ens livskvalitet, i sær som ung.
Jeg har altid haft Atopisk Eksem, startede også som børneeksem som barn og jeg har prøvet 117 cremer, lysbehandling, alt muligt, men da jeg også har en masse allergi, er der mange produkter jeg desværre ikke kan tåle.

Om vinteren må jeg smøre mine hænder ind i fed creme og bomuldshandsker på og sove med det om natten og det er alligevel meget begrænset hvad det hjælper.
En vinter var det så slemt at jeg måtte stå med mine hænder i fryseren ind i mellem, for at få dem kølet ned, så ondt gjorde de

Desværre lider jeg også af kronisk stress, hvilket gør min Atopiske Eksem endnu værre, i stressede perioder, som der er mange af.

Nu er jeg kommet frem til at min løsning nok bliver at opholde mig i Spanien hele vinteren hvert år, da solen er hvad der hjælper min hud bedst og den kan desværre ikke trylles frem i DK. Så glæder mig til at prøve det af denne vinter, for første gang.

Du kunne jo også overveje en arbejdsløsning, hvor det ville være muligt, hvis det hjalp.

Udover det har jeg oplevet at klorvand kan hjælpe min eksem, dette kunne du også afprøve, hvis du ikke allerede har.

Så jeg planlægger at gå fast til svømning igen, når jeg får råd til det, da det kun er klorvand, havvand forværrer det faktisk, hos mig i hvert fald.

Håber du også finder en god løsning en dag.
__________________
Førtidspensionist pr. 01.06.11.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension