K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2014, 14:38   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Snydepjece fra KL

http://www.kl.dk/ImageVaultFiles/id_...pjece_2008.PDFhttp://www.kl.dk/ImageVaultFiles/id_...pjece_2008.PDF

KL's pjece og rådgivning til kommunerne vedrørende situationer hvor borgere kunne tænkes ville snyde sig til uberettigede merydelser
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 18:13   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nå du mener
Kontrol med udbetaling af sociale ydelser
Fint hvis der bliver mere til de, der har ret til ydelserne og formentlig posirivt med en fælles udmelding til kommunerne.
Ser ud til at være fra 2008. Har du kendskab til opdateret version?

Sidst redigeret af stampe; 25-07-2014 kl. 18:23.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 19:34   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke der er sket en masse nyt under solen på de 6 år....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 19:34   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu tjekker de snart alle steder, min datter har lige været ved sundhedsplejske, hun begynder at udspører min datter om far bor hejmme, da min datter sagde nej ,læste hun adressen op, hvor hans adresse var og spurte om far ikke bode der og om mor og far tit er sammen

jeg blev indkaldt til samtale, de havde bare glemt at tjekke om jeg fik nogen ydelser eller om at min mand havde en anden adresse fordi de havde bedt ham om at have det nogle få mdr.

jeg er ikke vred over der sker fejl, I systemet, det er dumt men kan ske.

Men jeg er rasende over, at en sundhedsplejeske burger tid på, at udspører min datter, frem for at snake med hende om hendes vægt som jeg havde bedt hende om, det blev bare glemt I jagten på socialebedrager, om jeg havde været det eller aj er det helt forkert vores børn skal bruges som skyts.

Jeg klager selvfølig over hende, og ingen af mine børn kommer freover til sundhedsplejeske, for jeg har ingen tillid til hende

Sidst redigeret af jjsonn; 25-07-2014 kl. 19:45.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 22:32   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Meget ''normalt'' at den snak foregår hos sundhedsplejersken, ved dog også at børnene bliver udfrittet på samme måde i børnehave og skolen...

I mine børns klasser har de haft et eller andet tøjdyr med hjem på skift i klasserne, så skal forældrene, eller børnene, så skrive om hvad dyret har oplevet i weekenden. Og her bliver der ikke sparet med at få halet yderligere informationer ud af ungerne, både om hvordan de bor, om de ''mangler'' noget, om de generelt er glade i weekenderne, og om HVEM der kommer på besøg i weekenderne, hvem der går og hvem der ellers kommer i løbet af ugen - specielt børn af enlige forældre er udsat for krydsforhør om den ''manglende'' forælder....

OM, det er for at finde ud af om der begås socialt bedrageri tror jeg nu ikke (men ved det ikke!), men regner med det er for at finde ud af, om barnet nu er helt okay med deres livssituation, eller om skolen skal skride til handling på den ene eller den anden måde....

Synes bare det er latterligt at de skal bruge det der tøjdyr som lokkemiddel og samtaleemne, ved fra forskellige pædagoger/lærere, at de får rigtig mange brugbare informationer på den måde. Og at tøjdyret er højt skattet fagligt, og helst skal ses som en del af indskolingen og så ellers så længe børnene er ''med på den''.....

Sidst redigeret af Ninja; 25-07-2014 kl. 22:35.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 23:43   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
- specielt børn af enlige forældre er udsat for krydsforhør om den ''manglende'' forælder....

OM, det er for at finde ud af om der begås socialt bedrageri tror jeg nu ikke (men ved det ikke!), men regner med det er for at finde ud af, om barnet nu er helt okay med deres livssituation, eller om skolen skal skride til handling på den ene eller den anden måde....
Hmmm, det er vel ikke kun børn af enlige forældre, der kan være udsat for omsorgssvigt ell.l.

Jeg må indrømme, at hvis det specielt er børn af enlige forældre, der krydsforhøres, så lugter det da langt væk af, at det er jagten på socialbedrageri, der nu er gået så vidt, at børnene skal tages som gidsler.

Føj, siger jeg bare.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 10:07   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det havde intet med hendes trivlsel, at tjekke, hvor far bor og læse adressen op for hende og tilmed spøgre om han bor sammen med hendes bedstemor.

Syntes det er forkastligt, at vores barn skal bruges som spioner I social bedrageri, hun havde så travlt, at hun glemte, at snake med mn datter om hendes vægt som jeg bad hende om.

Hvis kommunens folk har så travlt med at jagte bedrager, at de glemmer deres job , så er det et stort problem.

Er endelig ligeglad med om folk Snyder for min skyld, de kan for min skyld ansætte 100 der ligger på vagt uden for folks boliger( så kan vi også få nogen I arbejde) men at bruge børn er bare så forkert
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension