K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2014, 23:40   #21
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nej, men Borgerrådgiveren kan oprette en klagesag. Det har jeg benyttet flere gange, - både for syltning og lang sagsbehandling, - og en psykiater-udtalelse, der stort set bestod af citater ude af kontekst, samt konklusion på baggrund af en faktuel fejl.
Den var meget klar.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2014, 07:38   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Når du nu bliver kostet ind til Niels Fanø, - så hav en bisidder med, som kender dig og som du ved, er observant.
Jeg har før læst, at nogle speciallæger kan finde på, at bede bisidderen forlade lokalet, men dette mener jeg ikke de har ret til.

Som supplement til bisidderen synes jeg du skal optage samtalen, mange mobiltelefoner kan klare denne opgave.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 12:39   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det har de IKKE ret til...at bede ens bisidder om at forlade rummet...

Man har ret til at have en bisidder med og det skal man holde fast på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 16:50   #24
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
så har jeg været hos Niels Fanø, min mand tog med.
vi talte hele mit sygdomsforløb igennem lige fra jeg var 14 år og til dato.
han gav mig en grundig undersøgelse, hvor han undskyldte at jeg nok ville have det meget dårligt de næste par dage, bagefter fortalte han os at han var enig i alle diagnoser jeg har og at han desvære måtte tilføje fibromyalgi til listen.
det eneste dårlige jeg oplevede var at han ikke ville udlevere en kopi af erklærigningen til kommunen til mig der måtte jeg søge agtinsigt.
har en føelse af min sag er et skrit nærmere pensionen efter denne undersøgelse hvis han holder ord om hvad han vil skrive til komunnen
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 17:00   #25
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hjælp søger førtidspension

Glæder mig at du har haft en god oplevelse af Niels fanø.
Det med at han ikke vil udlevere rapporten til dig er vist meget normalt. Jeg spurgte også da jeg var hos ham , og han sagde nej fordi det var en ydelse som kommunen købte af ham. Derfor skulle jeg også have den af kommunen.

Hvis jeg var dig, så bed allerede nu kommunen om at få en kopi af rapporten, så snart de har den, og vigtigst, husk at nærstudere den for fejl i fakta.
Da jeg fik min stod der ex . at jeg kunne cykle 20 km. dette var grebet ud af den blå luft, og det gjorde jeg naturligvis kommunen opmærksom på, .
Det skal du også gøre hvis der er noget du er uenig i. Vi kan ikke ændre i en speciallægeerklæring men hvis der iflg. vores vurdering er fejl, mangler så gør kommunen skriftlig opmærksom på dette, så det kommer til at ligge i ens sag.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 19:40   #26
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
det vil jeg også gører men tak for rådet
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 11:44   #27
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
hej lige en opdatering på sagen
Niels fanø konkluderede at alle diag. er korekte og satte fibromyalagi oven i, rest arbejdsevne sågodt som lig 0 uden for hjemmet.
kommunnens lægekonsulent vuderer det samme men førteamet siger at jeg skal resurceafklares på bomi på nedsat tid og super skåne hensyn inden den kommer for teamet.

spørgsmål?
i forbindelse med resurceafklarings forløb hvordan er økonomi og kørsel for får ikke en kr på 3 år nu

og hvad laver man på sådan et forløb.
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 12:01   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
prøv at anvende dette link

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser...ebsydelse.aspx
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 13:51   #29
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
stampe der har jeg været inde men da jeg forsørges af manden dur det ikke da det jo ikke er teamet der sender mig men socialrådgiveren der er ved at inhente oplysninger inden det bliver forelagt teamet
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 05:44   #30
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Det er ikke rigtigt at kommunen vil sende dig til arbejdsprøvning en efter en.

Hvis du har dokumenter og læge attester som beviser at din arbejdsevne er stationær og varig nedsat i ethvert erhverv, så det er ikke anden end at du selv søger førtidspension.

Du skal lytte til hvad de andre siger men tror på dig selv.

Går også til egenlæge og få dem at selv kontakte kommunen via en nyt attest hvor de skal skrive hel klar at set ud fra dine sygdomme og symptom udfordringer alle aktiviteter eller arbejdsprøvninger er formållos , dvs. At din arbejdsevne og funktionsevne kan ikke forbedres da sygdommen er stationær og uden behandlingsmuligheder.

Hvis din læge skriver det så det er ikke anden end at du selv søge førtidspension uden at være bange for at du kan ikke få det.

I pensionslov paragraf 16 som er ikke ændret, står der klart betingelser for at kommunen skal godkende en førtidspension.

Når kommunen har dokument/attest fra egenlæge om det jeg har skrevet så kan de ikke længere sender dig frem og tilbage i systemet, og helt sikkert din sag kan komme igennem. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension