K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2010, 17:39   #1
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
socialrådgiver med mange jobs

min socialrådgiver er netop i år kommet i kommunalbestyrelsen og sidder i yderliger 8 råd som formand eller næstformand udpeget af kommunen.

jeg har haft problemer med at komme i kontakt med hende da hun har utroligt travlt hvilket der ikke er noget at sige til MEN, kan det passe at sådanne (jobs) kan gå ud over hendes virke som.

og et tillægsspøgsmål er jeg vil søge FTP på praegraf 17 , hvilket hun synes var ok.... men nu ved jeg hun sidder i kommunalbestyrelsen er hun så ikke inhabil, for tror ikke hun ligefrem gavner min sag..

mvh lars. håber der er en der kan svare.
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 18:53   #2
Magic
Ved at vænne sig til K10
 
Magics avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Magic er ny på vejen
Det var da et rigtig godt spørgsmål
Jeg er blank det må jeg indrømme men så meget kan jeg da sige og det er hvis det var mig så ville jeg skrive til borgmesteren og høre hvordan jeg skulle forholde mig mht at få en ny sagsbehandler da jeg vidste at hun havde travlt og sad i mange råd og bestyrelser og at du tillige har problemer med hvorvidt hun kan være inhabil hvis du søger en §17.

Dog vil jeg lige sige at hvis det er sådan at du søger en §17 og søger på det forliggende grundlag så vil det ikke skulle igennem kommunalbestyrelsen først men vil gå dirkete til pensionsnævnet (og her er hun vel ikke?)

Men ellers hvis du bare søger som §17 så ville jeg da godt nok også mene at hun var inhabil
Magic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 19:28   #3
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Magic Se meddelelser
Det var da et rigtig godt spørgsmål
Jeg er blank det må jeg indrømme men så meget kan jeg da sige og det er hvis det var mig så ville jeg skrive til borgmesteren og høre hvordan jeg skulle forholde mig mht at få en ny sagsbehandler da jeg vidste at hun havde travlt og sad i mange råd og bestyrelser og at du tillige har problemer med hvorvidt hun kan være inhabil hvis du søger en §17.

Dog vil jeg lige sige at hvis det er sådan at du søger en §17 og søger på det forliggende grundlag så vil det ikke skulle igennem kommunalbestyrelsen først men vil gå dirkete til pensionsnævnet (og her er hun vel ikke?)

Men ellers hvis du bare søger som §17 så ville jeg da godt nok også mene at hun var inhabil
havde bare forstået at §17 var så kommunalbestyrelsen havde 3 mdr til at fedte sig færdig i.... men ok kun en fordel at det går direkte til pension.. men ved hun sidder i noget der hedder Socialudvalget... Bornholms Musik- og Billedskole, bestyrelsen..Danmarks Biblioteksforening, Region Hovedstaden...Familieplejen på Bornholm....Folkeoplysningsudvalget...Handicapråd....Klageråd vedr. hjemmehjælp.....Kommunalbestyrelsen....Fritids-, Kultur- og Forebyggelsesudvalget....
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 19:39   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
det er jo tilladt og forespørge om man ikke evt: af den ene eller anden årsag, kunne få lov og skifte behandler .... der er vist et eller andet sted skrevet, at føler man ikke man "svinger" (er ikke lige det brugte ordvalg) .. men så er det faktisk muligt og bede om en anden rådgiver.

det er dig jo også tilladt og tilføje at du føler en vis modvilje, mod dine ønsker om hint og andet-

samt du desforuden føler en snert af inhabilitet i form af hendes mange kasketter, og at du dermed ikke mener din "sag" bliver varetaget som den sig bør....

men jeg tror nu slet ikke du behøver og kører det tunge skyts i stilling. mener der som tidligere skrevet der er lavet en lovgivning på området

(måske en anden herinde lige har linket....?????)

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 21:09   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, jeg ville måske også stille og roligt spørge Borgmesteren OM vedkommende nu er habil i din sag.

Måske dette link kan hjælpe dig, ang skift af sagsbehandler:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126303#K2

Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Denne kan jo betyde at HVIS man ikke lige "svinger" sammen, ja, så er der jo en mulighed for at benytte/henvise til denne § for at forklare at man faktisk har pligt til så vidt muligt at opfylde dette

Fandt endnu et link hvori er svar fra SR Bistand: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ehandler+skift
(scroll ned til indlægget fra Stella)

Håber jeg har fået gjort mig forståelig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 23-02-2010 kl. 21:29.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 22:48   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af xlars38 Se meddelelser
havde bare forstået at §17 var så kommunalbestyrelsen havde 3 mdr til at fedte sig færdig i.... men ok kun en fordel at det går direkte til pension.. men ved hun sidder i noget der hedder Socialudvalget... Bornholms Musik- og Billedskole, bestyrelsen..Danmarks Biblioteksforening, Region Hovedstaden...Familieplejen på Bornholm....Folkeoplysningsudvalget...Handicapråd....Klageråd vedr. hjemmehjælp.....Kommunalbestyrelsen....Fritids-, Kultur- og Forebyggelsesudvalget....
Hej iflg. det jeg har fundet mig frem til i denne lov:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126569#K3

så er det kommunalbestyrelsen, der behandler førtidspensionsansøgninger uanset om det er § 17 eller § 18. Så jeg ser ikke noget forkert i, at hende her er i ovenstående flere udvalg. Dog har hun selvfølgelig tavshedspligt iflg. forvaltningsloven, da det har alle offentlige ansatte. Hun skal gøre sit arbejde og pligt efter lovene som offentlig ansat.
Så jeg tror ikke hun er inhabil. Det her er i orden.

Inhabilitet drejer sig iøvrigt om den som behandler din sag kender dig godt. Hvis I var i familie med hinanden og var nært tilknyttet, så var hun inhabil.
Så måtte hun ikke behandle din sag.

Reglerne om inhabilitet kan læses i § 3 i forvaltningsloven, hvis nogen har interesse:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=105127#Kap2
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 06:29   #7
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af xlars38 Se meddelelser
havde bare forstået at §17 var så kommunalbestyrelsen havde 3 mdr til at fedte sig færdig i.... men ok kun en fordel at det går direkte til pension.. men ved hun sidder i noget der hedder Socialudvalget... Bornholms Musik- og Billedskole, bestyrelsen..Danmarks Biblioteksforening, Region Hovedstaden...Familieplejen på Bornholm....Folkeoplysningsudvalget...Handicapråd....Klageråd vedr. hjemmehjælp.....Kommunalbestyrelsen....Fritids-, Kultur- og Forebyggelsesudvalget....
Det er højst sansynligt også dem fra socialudvalget, som sidder i pensionsnævnet, det er det ihvertfald her i kommunen.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 08:01   #8
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Det er højst sansynligt også dem fra socialudvalget, som sidder i pensionsnævnet, det er det ihvertfald her i kommunen.
ok tak jeg tror jeg vil tage en snak med dem og høre hvad de/vi gør i det her tilfælde... men tak for svaret
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 11:48   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har du læst mit indlæg? Der er jo ikke noget i vejen for, at en ansat sidder i flere udvalg... Jeg tror du har misforstået, hvad inhabilitet egentlig betyder.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 12:53   #10
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
jamen så er der jo ikk nogen ko på isen
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob,hvor mange jobs? kurttrold Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2013 20:01
Hvor mange jobs skal jeg søge? Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2011 10:32
Lægekonsulentens 2 jobs Anni_D Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 09-06-2010 09:36
Færre jobs til fleksjobbere Webmaster K10 Nyheder 0 16-02-2009 13:50
Hvor mange forskellige jobs Simmer Alt det andet 2 17-02-2008 22:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension