K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2011, 19:40   #1
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
"Systeminvalid"

'Systeminvalid' er et godt ord, men ser ud til stadig kun at findes inden for k10's egne rækker. Jeg synes, det er på tide at få spredt dette begreb, så det bliver nemmere at kommunikere til omverden, hvad det er, der sker, når man trækkes rundt i systemet i årevis

Vil I være med til at prøve at definere det?
Hvordan bliver man systeminvalid?
Hvad er en systeminvalid?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 20:06   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den er faktisk meget svær og beskrive

1 nogen bliver sendt rundt til arbejdsprøvninger uden resultat
2 nogen bliver bare overladt til sig selv uden afkklaring, især dem som ikke koster en kommune noget.

så hvordan beskriver man en diagnosen systeminvalid

et godt indlæg, håber der kommer mange forslag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 20:21   #3
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Det kommer helt af sig selv...når man er i den kommunale evighedsmaskine
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 20:27   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg vil mene det er, når man ender på ft uden det på forhånd var givet, men at turen gennem systemet har forværret ens tilstand på en sådan måde, at man går fra at have en arbejdsevne (måske begrænset, men dog stadig) til ikke at have nogen. Så vil jeg mene man er blevet systeminvalid.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 21:44   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
For mig betyder ordet mere hen af mistillid, efter x tids mistænkliggørelse lovbrud talen ned til, løgne, syltning (som gerne fører til man skal i gennem det samme igen og igen og lige 10 gange mere, fordi det man allerede har været i gennem er forældet eller formuleret forkert)

I det øjeblik man "hører" sig selv føle at systemet ikke er der for at hjælpe en, men for systemets skyld (ofte føler man det er et spørgsmål om at spare) I det øjeblik man ikke længere bare tager SB´ers ord for gode vare.
Så er man på vej til systemlede.

Det nederste stykke fordi langt de fleste af os er startet i systemet med en tro på en fair behandling, en tro på at man da natuyrligvis kan stole på at ens SB´er har styr over §§ og den slags, og en tro på at SB´er naturligivs følger dem, men endnu har jeg kun hørt MEGET få hele deres sagsforløb i gennem sige sikke en god SB´er, hende/ham kunne man virkelig bruge til noken, man kom frem af og blev afkleret, talt ordentligt til, det var en jeg kunne stole på.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 21:58   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Så man kan sige, at tilstanden opstår, når man i længere tid har levet med en afmagtsfølelse og frygt for fremtiden, fordi man har mistet tilliden til systemet, og samtidig er afhængig af systemets hjælp til at komme videre?
At man er systeminvalid, når man udvikler angst, depression eller stress under sit forløb i systemet i sådan en grad at ens funktionsevne nedsættes?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 23:04   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Jeg kan genkende mange af budene på dennetråd, og mange herinde har vel prøvet forsk. varianter af systeminvalid. Hvilket var et ny ord, men yderst velkomment for mig.

Mit korte bud: man bliver kraftløs af SDP-systemmet, el. for den sags skyld systemmer, hvis påtænkte formål er forsvundet i lovparagraffer, inerti og ikke mindst kontrol for kontrolens egen skyld.

Dvs. det system, der skulle hjælpe én til kræfter gør en kraftøs.

invalid kommer af det latinske: invalidus = kraftløs
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 01:51   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
System-in-valid:

Vi kender udtrykket: krigs-in-valid, der bruges om en person, der i kæmpet i krig og i den kontekst er blevet in-valid.

På samme vis kunne man anskue udtrykket: system-in-valid anvendt om en person har kæmpet i et system og i den kontekst er blevet in-valid.

Kikker vi nærmere på ordet system-in-valid, er det sammensat af: system + in + valid.

System kommer af det græske: systëma, der nærmest betyder en ordning eller gruppe.

In- kommer af det latinske: in- der fx kan betyde: mis- eller imod.
Valid kommer af det latinske ord: validus, der betyder: frisk eller kraftig.
In-valid er således noget i retning af negationen af det at være frisk eller kraftig, dvs. nedsat friskhed / ufrisk eller svag.

Vi kan således definere begrebet: system-in-valid, som anvendt om en person der har været indrullet i et ”system” (eller i en ”krig” med systemet) og derved er blevet: in-valid, dvs. ufrisk, svageligjort eller sygeliggjort.

Som system-in-valid har personen givet været udsat for et betydeligt omfang: system-stress - her defineret som stress induceret ved mødet med systemet / forvaltningsmyndigheden og de krav om (evt. gentagende) afklaring, (evt. meningsløs) aktivering mv. som systemet har stillet uden at personen af den grund er kommet en rimelig afklaring nærmere.


BTW: Kafkas litterære univers er vel det der nærmest beskriver den kamp en system-in-valid har været igennem – dvs. indbegrebet af en evig kamp mod et bureaukratiske samfundssystem med tilhørende konsekvenser for den der går ind i kampen.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 08:44   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Jeg kan genkende mange af budene på dennetråd, og mange herinde har vel prøvet forsk. varianter af systeminvalid. Hvilket var et ny ord, men yderst velkomment for mig.

Mit korte bud: man bliver kraftløs af SDP-systemmet, el. for den sags skyld systemmer, hvis påtænkte formål er forsvundet i lovparagraffer, inerti og ikke mindst kontrol for kontrolens egen skyld.

Dvs. det system, der skulle hjælpe én til kræfter gør en kraftøs.

invalid kommer af det latinske: invalidus = kraftløs
Jeg har de sidste par år følt mig invalid-syteminvalid,en arbejdsprøvning suger alt ud af en og jeg er flere månder om at komme op igen,men endre med at være lidt dårliger,genvender ikke helt de samme krafter,og så det ved at være tid til at skulle heftes på en anden aktøt der skal finde job der ikke eksistere efter 5-6 månder er det ved at være tid til ny arbejdsprøvning igen.

Det gør en handlingslammet

Der er ikke overskud til at leve bare en lille smule for krafterne og fukus er på hvad bliver det næste træk man skal trækkes igemmen....

Det må da være at være blevet systemindvalid..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 09:10   #10
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
'Systeminvalid' er et godt ord, men ser ud til stadig kun at findes inden for k10's egne rækker. Jeg synes, det er på tide at få spredt dette begreb, så det bliver nemmere at kommunikere til omverden, hvad det er, der sker, når man trækkes rundt i systemet i årevis

Vil I være med til at prøve at definere det?
Hvordan bliver man systeminvalid?
Hvad er en systeminvalid?
Du har ret Tassi! Det bliver vi alle mere eller mindre, inden vi når til vejs ende. Når vi så, er ved vejs ende, så er vi måske så nedbrudte, at vi ikke længere kan stå på vore ben, paranoiaen raser og vi har mistet tilliden til alt og alle.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension