K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2011, 19:15   #21
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Logikeren: Men kan du ikke blive bekymret for om R ikke netop er så blå, at de faktisk kunne finde på at forringe forholdene for sådan nogle som os, hvis det kom til dét? Det kan jeg nemlig godt være bekymret for.

De radikale har bestemt gode sider, men når det kommer til os på overførselsindkomster, så føler jeg ikke de virker som nogen man kan stole på. Til det er de for blå. Jeg tror ikke de ville stemme imod en ftp-reform efter den nuværende regerings forskrifter.

Og mht efterlønnen, så forstår jeg ikke hvorfor du tror det er raske mennesker der benytter sig af den? Og hvis den bliver afskaffet, hvor skal de jobs så komme fra, som de raske skal besidde? Hvad med dem der bliver fyret pga alder eller er for raske til at blive førtidspensionerede, men for syge/nedslidte til at arbejde fuld tid?

Den med senior-førtidspension, tror jeg ikke på bliver på nogen måde lettere at få. Og så ender de udslidte på kontanthjælp indtil de kan pensioneres på almen vis. Det er da heller ikke på nogen måde fair + at pensionsalderen bliver højere og højere.

Jeg synes dog godt at man kan kigge på efterlønnen, således at folk der er formuende, ikke skal have lov til at gå på efterløn, hvis de er raske nok til at arbejde deltid fx (20 timer), eller måske kan de få mindre udbetalt. Jeg ved dog ikke helt hvordan efterlønnen er skruet sammen, så måske er det ikke en mulighed.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 08:16   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man skal jo selv betale til sin efterløn, men jeg kender rigtig mange som ikke har betalt til efterløn og derfor heller ikke kan gå på efterløn senere. De fattigste og ikke ufaglærte er præcis dem der ikke har betalt til ordningen, hvor min klare fornemmelse er, at det er de uddannede der har betalt til ordningen - så mange af de såkaldt fattigste og nedslidte er lige præcis udenfor ordningen - og det er sjovt nok dem debatten drejer sig mest om. Så det er meget meget LET at blive forvirret på et højere plan......

Selv kan jeg ikke finde på hårdere arbejde end rengøring, og lige præcis dé mennesker, betaler sjældent til efterlønsordningen ifølge ISS.
Og alligevel bliver de trukket frem som eksempler på nedslidte der har brug for efterløn - det spændende er bare, at størstedelen har fravalgt at betale til ordningen.....

- så jeg ved sgu ikke rigtig hvordan jeg har det med den efterlønsordning, men okay, det er jo bla også det vi skal stemme om - skal den bestå eller afgå ved døden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 04:03   #23
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Enhedslisten vil bevare fleksordningen. Fint nok, men samtidig vil de hæve virksomhedsskatten.
Det er så direkte forkert, Enhedslisten har ikke sagt noget som helst om, at hæve selskabsskatten. Det har de snakket om før, for mange år siden, men det er ikke en del af den nuværende finanspolitik.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 07:50   #24
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Er der virkelig nogen som tjener 700.000 kr. som flexjobber, eller har jeg bare læst det forkert!?
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 08:16   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Om det lige er så højt, er jeg ikke sikker på, men der findes enkelte eks. på høje lønninger.
Det er absolut ikke normen.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 11:12   #26
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Det er så direkte forkert, Enhedslisten har ikke sagt noget som helst om, at hæve selskabsskatten. Det har de snakket om før, for mange år siden, men det er ikke en del af den nuværende finanspolitik.
Enhedslisten går bl.a. ind for

*Mere skat på Nordsø-olien
*Afskaffelse af skattefradrag for sundhedsforsikringer
*Reduceret erhvervsstøtte
*Øgede grønne afgifter
*Øget skat på multinationale selskaber

Vil det få virksomhederne til at oprette flere eller færre fleksjob? Jeg gætter på færre.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 14:12   #27
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Selv kan jeg ikke finde på hårdere arbejde end rengøring, og lige præcis dé mennesker, betaler sjældent til efterlønsordningen ifølge ISS.
Og alligevel bliver de trukket frem som eksempler på nedslidte der har brug for efterløn .
Nu er ISS nok ikke det mest troværdige sandhedsvidne i den sag. Det er en kendt sag at danske arbejdsgivere er modstandere af efterlønsordningen.
I øvrigt stiller jeg mig tvivlende over for at ISS overhovedet ved hvad deres ansatte betaler til.

Jf. en undersøgelse som Arbejderbevægelsens Erhvervsråd gennemførte sidste år ( formentlig den mest omfattende undersøgelse på området ), benyttede følgende grupper ordningen:

53.457 ufaglærte
15.758 faglærte kontoruddannede
5.444 faglærte sosu-hjælpere

Ialt var 83% enten faglærte eller ufaglærte , under 2% havde en lang videregående uddannelse.

http://i.pol.dk/politik/ECE1156745/u...-borer-videre/
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 15:46   #28
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Enhedslisten går bl.a. ind for

*Mere skat på Nordsø-olien
Nej, den skat vi burde have fået ind, men ikke har pga den blå regerings umådelige dårlige aftale der blev indgået med de firmaer der henter olien op (som har tjent milliarder på aftalen og grint hele vejen til banken).

Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
*Afskaffelse af skattefradrag for sundhedsforsikringer
Ja, det hedder lighed, så knapt så velstillede danskere, som dig og mig, kan få det samme ud af sundhedssystemet som de rige, frem for tilskud til dem der har rigeligt i forvejen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
*Reduceret erhvervsstøtte
Ja, hvis selskaber flytter arbejdspladser ud af landet! Det er sgu da kun fornuftig politik, så man ikke betaler til virksomheder, som så bare siger "Tak!" og skrider ud af landet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
*Øgede grønne afgifter
Du har ret, hvad betyder naturen omkring os, vi skal jo kun leve i den.
Desuden kunne det jo være, at det kunne få virksomheder til, at investere i omlægning af deres produktion, så de blev mere energieffektive, så et økonomisk incitament til dem også (lavere afgifter og besparelser på energi).

Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
*Øget skat på multinationale selskaber
Multinationale selskaber, hvoraf mange af dem ikke betaler en rød øre i skat. Når de opererer her i landet er det vel også kun fair, at de betaler skat her i landet, ligesom alle os andre, ikke? Alt andet er jo totalt konkurrenceforvridende overfor nationale virksomheder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Vil det få virksomhederne til at oprette flere eller færre fleksjob? Jeg gætter på færre.
Om de skaber færre fleksjobs? Nogen gør måske, andre gør ikke.
Så er der initiativer, som Code of Care.

Og igen, ingen af de ting handler om, at sætte selskabsskatten op, så dit første argument er stadig forkert.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 15:32   #29
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Er der nogen som har mod til at skrive til Socialdemokratiet ?

Tænker på, at de vil tvinge fleksjobbere til at betale til en a-kasse, bliver ledighedsydelsen så sat op fra de 91 % idag til 100 %.

Ellers er det da en meget unfair løsning, tror nu næppe a-kasserne kan skaffe alle fleksjob som ønsker det...og med tvungen a-kasse bliver man da urimelig fattig af at være parkeret som ledig fleksjobber, med udsigt til uendelig aktivering/virksomhedspraktik.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 22:42   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Er der nogen som har mod til at skrive til Socialdemokratiet ?

Tænker på, at de vil tvinge fleksjobbere til at betale til en a-kasse, bliver ledighedsydelsen så sat op fra de 91 % idag til 100 %.

Ellers er det da en meget unfair løsning, tror nu næppe a-kasserne kan skaffe alle fleksjob som ønsker det...og med tvungen a-kasse bliver man da urimelig fattig af at være parkeret som ledig fleksjobber, med udsigt til uendelig aktivering/virksomhedspraktik.
Lad os nu lige se om det bliver til noget og under vilken regler,for håbenligt ikke på lige fod med de "andre" da mulighed for andsættelse er dårliger for flexer.

Jeg syntes nu heller de skulle finde en løsning til dem der er mellem flex og pension.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der efter 1/1-13 Mazino Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 20-10-2012 09:33
Hvad sker der med ens sag efter tilkendt ftp? SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 02-10-2012 10:00
Fleksjob og førtidspension: Mette Frederiksen før og efter valget Fiselback Politik og Samfund 6 02-07-2012 16:02
Hvad sker der efter afslag på fp.? mia1970 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 29-08-2011 22:48
Efter arbejdsprøvning - hvad sker der så? Anne Mette Alt det andet 4 28-04-2010 11:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension