K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2010, 11:21   #1
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
"nedsat tid" og fleksjob?

Hej

Jeg håber, at jeg er på vej mod fleksjob-visitation. Min arb.evne ligger i den lave ende af fleksjob-mulighederne. Jeg har altid inden sygemeldingen været ansat på 37 timer ugentlig.

Hvis jeg kan finde et job, hvor jeg kun arbejde 5 timer om ugen, vil kommunen så stadig yde 2/3-tilskud eller ½ tilskud, og jeg kunne få løn for ca. 10-15 timer om ugen. Det er mindre vigtigt at få ledighedsydelse oven i.

Hvilken betydning får det for mig i fremtiden, hvis jeg senere finder et fleksjob på ca. 12-15 timer om ugen? Vil kommunen så yde 2/3-tilskud til den evt. fremtidige arb.giver, og jeg få løn for 37 timer?

Jeg håber, at der er nogen, som kan svare, for jeg synes det er meget svært at finde svar.

Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 11:32   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
fremtidige arb.giver, og jeg få løn for 37 timer
flexjob vil altid give dig løn efter 37 timer og så du arbejde 20 timer 15 timer osv

Citat:
Hvis jeg kan finde et job, hvor jeg kun arbejde 5 timer om ugen, vil kommunen så stadig yde 2/3-tilskud eller ½ tilskud, og jeg kunne få løn for ca. 10-15 timer om ugen. Det er mindre vigtigt at få ledighedsydelse oven i
hvis du er ansat i flexjob så vil du ikke få ledighedsydelse overn i men og det er 2/3 eller ½ tilskud kommer and på skånehensyn osv osv men kan værej eg har misforstået dit spørgsmål

Citat:
Hvis jeg kan finde et job, hvor jeg kun arbejde 5 timer om ugen,
5 timer om ugen er ikke mange så snakker vi hvis pension/med skånejob ellerh vad det hedder for en arbejdsskiver vil have minus ved at have en 5 timer om ugen og betale for 37 timer men har jeg mistforstået det hele så se bort fra hvad jeg har skrevet :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 12:00   #3
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Hej Superkok

Tak fordi du forsøger at besvare mit spørgsmål, men jeg tror du har misforstået det lidt. Jeg uddyber.

Jeg tænker på situatione, hvor jeg godt kan arbejde 10-15 timer om ugen, men kun finde et job på 5 timer om ugen. Kan jeg så vælge (det vil jeg godt for et stykke tid) "at gå ned i tid og løn". Altså kan jeg accepterer at få ca. ½-1/3 overenskomstmæssig løn af 37 timer, mod kun at arbejde ½-1/3 af tid, jeg egentlig godt kan.

Eksempel: overenskomstmæssig løn for 37 timer: 21.000. En arb.prøvning har vist, at jeg kan arbejde 12-15 timer. Men arb.giver har kun brug for mig i 5 timer ugentlig. Kan jeg (jeg vil gerne) accepterer, at få 7.000 (21.000/3), og vil min arbejdgiver kunne få 2/3 af 7.000.

Jeg håber det var uddybing nok, ellers spørg igen.

Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 13:07   #4
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ihogåh Se meddelelser
Hej Superkok

Tak fordi du forsøger at besvare mit spørgsmål, men jeg tror du har misforstået det lidt. Jeg uddyber.

Jeg tænker på situatione, hvor jeg godt kan arbejde 10-15 timer om ugen, men kun finde et job på 5 timer om ugen. Kan jeg så vælge (det vil jeg godt for et stykke tid) "at gå ned i tid og løn". Altså kan jeg accepterer at få ca. ½-1/3 overenskomstmæssig løn af 37 timer, mod kun at arbejde ½-1/3 af tid, jeg egentlig godt kan.

Eksempel: overenskomstmæssig løn for 37 timer: 21.000. En arb.prøvning har vist, at jeg kan arbejde 12-15 timer. Men arb.giver har kun brug for mig i 5 timer ugentlig. Kan jeg (jeg vil gerne) accepterer, at få 7.000 (21.000/3), og vil min arbejdgiver kunne få 2/3 af 7.000.

Jeg håber det var uddybing nok, ellers spørg igen.

Dorte
Din kommune skal jo "godkende" et fleksjob, samt at en faglig repræsentant inden for det faglige arbejdsområde også skal være med, for at sikre at fleksjobbere får den løn de skal have, som min. er mindstelønnen inden for arbejdsområdet.

Jeg tror ikke din "model" bliver godkendt af din kommune - men omvendt er der intet der forbyder en arbejdsgiver, at ansætte dig som fleksjobber med 1/2 eller 2/3 refusion af mindstelønnen, og så nøjes med at have dig i de få timer han har brug for..så længe arbejdsgiver er villig til at du samlet får løn for 37 timer. Refusionen bliver fastlagt af kommunen, i forhold til DINE skånehensyn, og bliver udbetalt til arbejdsgiver.

Jeg tror kommunen vil foreslå din arbejdsgiver, at han ansætter en pensionist i skånejob, eller en anden fleksjobber der har behov for en meget lille arbejdstid.

Sidst redigeret af Sonnie; 22-02-2010 kl. 13:11. Årsag: manglende ord.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 15:49   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
øh nej, hvis du bliver godkendt som fleksjobber, så skal du også arbejde til de timer, du er blevet visiteret til, dvs. feks. 20 timer ugentligt - hvis det er aftalen fra jobcentret.
Arbejdsgiveren får tilskud fra jobcentret svarende til 37 timer.

Du har oprettet en anden tråd, hvor du oplyser, at du ligesom ikke vil arbejde???
Du har pligt til at være til rådighed som ledig fleksjobber. Ifølge loven skal du være til rådighed på arbejdsmarkedet, ellers får du ikke en krone fra jobcentret.

Dog kan du som andre alm. lønmodtagere søge om orlov såsom barselsorlov.

Læs denne pjece, der står bla. om at man skal stå til rådighed på arbejdsmarkedet og kriterierne for at få udbetalt ledighedsydelse: http://www.clh.dk/?id=1337

Vær sød ikke at oprette et spørgsmål pr. tråd, bedre at samle al din egen historie i samme tråd - det vil være lettere for os andre at kende din baggrundshistorie og også hjælpe dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 22:34   #6
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Hej Curls

Tak for svar - det var faktisk ikke min mening at oprette to tråde - teknisk fejl fra min side.

Og ja, jeg overvejer også at melde mig helt ud af arb.markedet.

Jeg vil læse dit link i morgen.

Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 10:12   #7
forår
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
forår er ny på vejen
ledighedsydelse - hvor længe

Er der mon nogen her, der kan fortælle mig, i hvor lang tid man kan være på ledighedsydelse?
Kan ydelsen blive taget fra en, hvis man ikke selv efter en hvis tid har kunnet finde et job?
Har man pligt til at deltage i aktiveringer mens man er på ledighedsydelse?
Er det korrekt, at ledighedsydelsen beregnes ud fra det antal timer man arbejdede inden man kom til skade? -- eller beregnes den efter den indtægt man havde på daværende tidspunkt?
Hilsen forår
forår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 10:46   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Er der mon nogen her, der kan fortælle mig, i hvor lang tid man kan være på ledighedsydelse?
Kan ydelsen blive taget fra en, hvis man ikke selv efter en hvis tid har kunnet finde et job?
Har man pligt til at deltage i aktiveringer mens man er på ledighedsydelse?
Er det korrekt, at ledighedsydelsen beregnes ud fra det antal timer man arbejdede inden man kom til skade? -- eller beregnes den efter den indtægt man havde på daværende tidspunkt?
Hilsen forår
ledighed ydelse generalt kan man gå intil pension eller er det 58 årige kan ikkeh uske men mener efter 2 år på ledigheds ydelse så kigger på komene om du stadig er beretting til flecjob eller måske fp.

nej ydelsen kan de ikke tage fra dig kun hvis du nægter kursus osv

og ja du har pligt til at deltage i de kursuser de kommer med nægter du kan de få store konsekvenser for din ydelse

ledigheds ydelsen er begregnet ud fra 81-91% af højeste dagpenge sats resten kan jeg desvære ikke lige huske ligept
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 11:12   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forår Se meddelelser
Er der mon nogen her, der kan fortælle mig, i hvor lang tid man kan være på ledighedsydelse?
Kan ydelsen blive taget fra en, hvis man ikke selv efter en hvis tid har kunnet finde et job?
Har man pligt til at deltage i aktiveringer mens man er på ledighedsydelse?
Er det korrekt, at ledighedsydelsen beregnes ud fra det antal timer man arbejdede inden man kom til skade? -- eller beregnes den efter den indtægt man havde på daværende tidspunkt?
Hilsen forår
ad 1, -til man er 60 år + 6 mdr.

ad 2, -nej, men efter 18 måneders ledighed skal der foretages en "opfølgning", for at se om man er til rådighed for fleksjob, eller det måske hedder FP...

ad 3, -ja, men kommunen skal følge gældende lovgivning på området...

ad 4, -ledighedsydelsen beregnes ud fra de timer/den indtægt man havde før fleksjobvisitationen, max. 91% af max. sygedagpenge...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 12:56   #10
forår
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
forår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
ad 1, -til man er 60 år + 6 mdr.

ad 2, -nej, men efter 18 måneders ledighed skal der foretages en "opfølgning", for at se om man er til rådighed for fleksjob, eller det måske hedder FP...

ad 3, -ja, men kommunen skal følge gældende lovgivning på området...

ad 4, -ledighedsydelsen beregnes ud fra de timer/den indtægt man havde før fleksjobvisitationen, max. 91% af max. sygedagpenge...
Tak for dine svar men---
hvorfor skal der ske opfølgning efter 18 måneder. Der bliver mindst hver 3, måned fulgt op på mig -- så hvad særligt sker der efter 18 måneder?
Kan man blive tvunget på førtidspension?
Jeg får nedsat ledighedsydelse fordi jeg inden min sygdom havde ca. 29 timers arbejde pr. uge. Der er aldrig nogen der har talt om indkomst. Er det en fejl?
Hilsen forår
forår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension