K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2010, 20:05   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser
Det der irriterer mig er at det ER beskrevet hvad jeg har været igennem af medicin samt hvordan jeg reagerer både fysisk og psykisk - det svarer lidt som at hælde benzin på et bål for mig i modsætning til andre :-/, men måske det vejen som du inde på der for at de kan forstå det.
Vil det sige, at det f.eks. står beskrevet i en speciallægeerklæring ell.l.?

Se at få bedt om aktindsigt, så du kan tjekke om der er hvad der skal være i din sag, det er før set at lægepapirer på mystisk vis er forsvundet.

Hvis der så mangler papirer, som har en vis betydning for din sag (f.eks. lægepapirer), så indhenter du dem fra lægen, medmindre selvfølgelig at du selv har kopi af div. lægepapirer, for så er det jo bare at tage en kopi.

Og altid når du afleverer papirer på kommunen, skal du bede om at få en kvittering på at de er afleveret, de de ellers nemt risikerer at forsvinde.

Når dokumentationen så er på plads og du ved at der er hvad der skal være for at få en pension, så afleverer du et stykke papir med f.eks. denne ordlyd:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Navn og cpr-nummer.
"

Eftersom du mener at det er dokumenteret, at du har prøvet div. slags medicin, og kun med dårlig/negativ virkning, kan det undre mig, at de overvejer at nægte at starte en fp-sag med begrundelse i, at du ikke vil afprøve medicinsk behandling.

Sagsbehandleren kan have "glemt" at vise netop dette dokument til pensionsnævnet, og derfor, hvis du søger en §17, når du så får mulighed for at udtale dig overfor pensionsnævnet (dette er et tilbud som man skal have) synes jeg, at du skal sige ja tak til tilbuddet, og møde op (gerne sammen med f.eks. din mor) og bede om at få oplyst hvilke papirer der kommer til at danne grundlag for deres beslutning, så du kan tjekke at de relevante papirer er tilstede.

Alternativt kan du måske skrive til dem, at du ikke ønsker at udtale dig overfor nævnet, men gerne vil have oplyst hvilke papirer de har fået til at tage beslutningen udfra.

Jeg er usikker på, om det er muligt at få oplyst hvilke papirer nævnet får udleveret, eller om man er nødt til at vente med dette til en evt. ankesag.

For hvis først sagen ryger til ankenævnet, så må du love mig, at kontakte dem hurtigst muligt, og bede om at få oplyst hvilke papirer de har fået tilsendt.

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 20:17   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
#Florken.
Med fare for at lyde "dum" hvad betyder det sådan oversat det her

"Samtidig kan der ske en overoplysning
af sagen"
Og hvad kan det have af betydning for min sag?
Det betyder ganske enkelt, at der ikke er grund til at indhente flere oplysninger, hvis der er tilstrækkelige til, at der kan træffes en afgørelse.

Se Forvaltningsloven : http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=d8b6318b6a

§ 32. Den, der virker inden for den offentlige forvaltning, må ikke i den forbindelse skaffe sig fortrolige oplysninger, som ikke er af betydning for udførelsen af den pågældendes opgaver.


På den anden side, så kan du være glad for, at de vil have dig til en ny psykiater, for så har du muligheden for,

at der kommer en anden konklusion ud af det.

Prøv at læse en anden tråd herinde : http://www.k10.dk/showthread.php?t=12317&page=9

Det kunne være at du skulle takke JA til at få en ny erklæring fra samme psykiater som Julcha


Se desuden: http://www.bm.dk/Sitetools/~/media/BEM/Files/Dokumenter/Beskaeftigelsesomraadet/Det%20rummelige%20arbejdsmarked/Fleksjob/arbejdsevnemetode_pjece.ashx

Side 83 Pas på diagnosejagten
"Det er i disse tilfælde vigtigt, at sagsbehandleren nøje overvejer, hvornår de lægelige oplysninger er tilstrækkelige.
Der er ingen grund til at indhente en række speciallægeerklæringer,
der alligevel ikke bidrager til en yderligere afklaring."
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 00:41   #13
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
#Vovse

Ja, det står beskrevet i min speciellæge erklæring for at tage punkter ud:

" Reagerer kraftigt på medicin, på beskrivelsen virker det som ekstreme bivirkninger, men ikke egentligt allergi, undersøgte udtaler at han ikke kan beskrive hvad det er medicin gør imod ham, men han ændrer sig til en anden person "

" agressivitet en tilstand som undersøgte aldrig har villet tilgive sig selv for, de ting han sagde og gjorde er fortsat ting som han kæmper med i dag.
Undersøgte er citat -blevet rædselsslagen for medicin- et ord forkert så farer undersøgte fuldstændigt i flint "

" vægtforøgning på 30-35kg over det år undersøgte var i medikamental BEHANDLING " <------- Dette hjalp BESTEMT ikke på noget som helst, har ikke skyggen af selvværd og/eller selvtillid, det der knækkede mig blot så meget mere ned end jeg kunne forestille mig.

" Konstant sløret syn, undersøgte måtte holde sig fast til ting når han skulle gå, han har 2 gange haft virus på balancenerven, det var angiveligt værre "

" Undersøgte er fortsat forfærdet over de oplevelser han havde, i forbindelse med medicineringen. Retfærdigvis udtaler jeg, er gængse bivirkninger som forsvinder efter en vis tid, men bivirkningerne forsvandt ikke hos undersøgte.
Psykiateren prøvede at hjælpe undersøgte på forskellig vis blandt andet ved dosisøgning uden at det hjalp "

"Undersøgte har været hos 2 forskellige psykiatere og fået medicin. Har udviklet en række bivirkninger, nogle af de bivirkninger han beskriver er almindelige gængse, og ikke så alvorlige, mens andre virker ganske alvorligere, og jeg kan ikke afvise undersøgte har været særligt følsom"

Dette værende hurtige punkter jeg lige gik over fra min speciellæge.

Vil prøve og få den aktindsigt i hus, som sagt så jeg bare frygtelig bange for at rage uklar med min sagsbehandler da jeg har set hvad det kan medføre :-/
Men efterhånden fået nok så det må gå sin gang...

Jeg tror selv 110% at min sagsbehandler har glemt at vise nogle papirer til pensionsnævnet da hun var til det møde, og holder jeg virkelig fast i, det virker komplet ulogisk for mig at jeg skal derud igen når de kan se hvad det har gjort ved mig en gang, jeg sidder i skrivende stund og ryster af angst for det **** for at sige det som det er

Jeg skal huske det med ankenævnet hvis det kommer dertil, nu ved jeg FORHÅBENTLIGT bare en smule mere mandag om hvad der sker herfra, men føler virkelig ubehag ved at de kan gøre sådan her samt er komplet uforstående.

Har "næsten" lige været en episode med politi/læge og falck grundet jeg tændte af over det var blevet for meget og havde påført mig selv stor skade, skal jeg på det medicin igen så frygter jeg lignende eller værre situation kan udvikle sig da jeg virkelig er bange for hvordan jeg bliver, hvilket ER beskrevet i de papirer også med den episode... Er totalt grædefærdig.

Igen... tusind tak for din lange post vovse med gode råd !

#Florken.

Det giver både en smule mod at høre den oversættelse, men samtidigt tanker om hvad nytter det, og hvordan skal jeg frembringe det der, og overfor HVEM.

En ting er de måske går for langt, men .. det jo overfor pensionsnævnet, det jo dem der (som hun siger det) har sagt at hvis jeg søger så vil den ikke gå igennem grundet det omtalte med at jeg ikke vil i medicinsk behandling... Så hvordan griber jeg det an ?

Finder derudover din post MEGET spændende egentligt.
Specielt det sidste er da tankevækkende da det virker meget som det der sket her... spørgsmålet kommer så bare IGEN IGEN, hvordan og overfor hvem skal jeg frembringe disse ting ???
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:10   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser

Vil prøve og få den aktindsigt i hus, som sagt så jeg bare frygtelig bange for at rage uklar med min sagsbehandler da jeg har set hvad det kan medføre :-/

Hmmmm, hvad pokker har hun dog gjort, som kan gøre dig så bange?

Man har jo ret til at få aktindsigt i sin egen sag, det burde ikke kunne hidse en sagsbehandler op, medmindre selvfølgelig, at denne ikke har rent mel i posen.

Er det en mulighed at f.eks. din mor kunne gå med dig til møder med sagsbehandleren?

Lad være med at tale i telefon med sagsbehandleren, bagefter kan du ikke bevise hvad hun har sagt.

Efter et møde kan du sende hende en mail med et referat at mødet, som du husker det, og bede hende om at af- eller bekræfte dit referat. Husk at skrive, at hvis du intet hører går du ud fra, at du har refereret mødet korrekt.

Jeg har selv oplevet, at lægepapirer som jeg selv havde afleveret på kommunen forsvandt.
I de første år af min kamp tænkte jeg ikke på, at bede om kvittering når jeg afleverede noget på kommunen, og gik naivt rundt og troede, at de lægepapirer jeg havde afleveret lå i min sag.

Først mange år senere, da jeg fik aktindsigt, opdagede jeg, at alle dem som kommunen ikke selv havde indhentet, de var forsvundet, 3 speciallægeerklæringer pist væk.

Derfor begyndte jeg at bede om kvittering hver eneste gang jeg afleverede noget på kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:23   #15
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
spørgsmålet kommer så bare IGEN IGEN, hvordan og overfor hvem skal jeg frembringe disse ting ???
Det skal du til sagsbehandleren, og hvis det ikke hjælper, så må du gå til chefen.

Næste trin er borgmesteren ( og for den sags skyld hele byrådet).

Men jeg tror det vigtigste lige nu er at få lov til selv at bestemme,

hvilken psykiater der skal lave den næste erklæring.

Og så burde du tage til Århus, til den psykiater, som Julcha fortalte om.

Hvis sagsbehandleren så ikke, efter en korrekt erklæring fra ham,

vil lade din sag gå videre til pensionsnævnet, så må du søge §17 på det foreliggende grundlag.

Den burde gå igennem, faktisk allerede nu, da du jo har lægekonsulenten på din side.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 02:28   #16
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
S_Phoenix : hvor for du fra jeg synes det er fair det de gør mod dig ???

jeg skriver tydeligt at jeg IKKE synes det er fair ....


men tænker at du må jo tage nogen form for medicin ..altså så du ikke kommer ind i feks psykoser m.m??

og hvis bare det er lidt medicin skal det jo udtrykkes tydeligt for dem ..lidt er jo bedre end ingen ..i deres øjne..

held og lykke..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 07:45   #17
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Oprigtig ked af, at jeg ikke svarede igår, men blev pludselig inviteret på tur.
Sidder med en s..... følelse af, at det måske var dråben, så du reagerede så kraftigt...
Stadig. Så f o r st å r jeg, at den her situation er 'over grænsen' for dig, for selvom det er nogle år siden, reagerede jeg også vildt over den behandling, som jeg skulle gennemgå, før jeg endelig fik pensionen.

Du bliver nødt til at tage alle de her rigtigt gode råd til dig.
Nu ser vi, hvad sagsbehandleren lægger ud med i morgen.
Hvis hun ikke vil indstille til dig pension, må du ansøge på § 17, for det tvinger dem til at tage stilling til din sag - og du har så ikke noget at miste.
Det passer ikke, at alle som søger på den § på forhånd har tabt.
Min sag startede jo med den.

Din sagsbehandler er kun en brik i spillet og du skal ikke 'opføre dig ordentligt' overfor hende, ved fx. at undlade at be' om aktindsigt.
Det er retssikerheden der tæller og derfor er det så vigtigt, at følge de rigtige spilleregler (ved godt, det er meget at forlange, når man er ved at gå i panik, men sådan er virkeligheden).

Jeg tror, at det er rigtig vigtig, at din pensionsansøgning kommer i gang NU, så den bliver behandlet efter nugældende regler og inden de går igang med den her reform og der bliver lavet strammere regler.

Det her med at pensionsnævnet vil tvangsmedicinere dig, er fuldstændig gak gak vildt for mig!
Jeg har også på fornemmelsen, at de ikke har læst (fået) alle oplysninger i din sag, for det står jo HELT tydeligt flere steder, at du ikke kan tåle det, hverken fysisk eller psykisk - og at behandlingsmulighederne er udtømte.

Så igen - for mig er din sag en klokkeklar pensionssag.
Som du selv skrev forleden, må du slå koldt vand i blodet, så e n dag ad gangen lige nu og vær sød, at blive ved her i din tråd, for det er nogle vireklige okay svar og råd, som du har fået.

__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra en verden indenfor Ret for alle Et godt link! 11 23-11-2011 13:11
Principafgørelse: arbejdsskade, genoptagelse indenfor 5 års fristen, Højesterets dom gunvor Den nyttige viden vi alle har 6 06-10-2011 18:00
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Syge skal have en diagnose indenfor 1 måned! Ninja Alt det andet 10 30-09-2009 20:02
Claus Hjort Frederiksen uden for pædagogisk rækkevidde !!! Stella Politik og Samfund 3 11-02-2008 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension