K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2010, 09:17   #1
Lonnie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Lonnie er ny på vejen
Nedsat erhvervsevne

Jeg er i øjeblikket i flexjob, hvilket jeg ikke længere kan klare.
Det er med min speciallæges fulde opbakning.
Jeg har læst på SR-B, at det ikke er noget problem at opsige flexjob, når ens læge bakker op omkring dette.. (Så er det ikke selvforskyldt ledighed)
Min erhvervsevne er nedsat med 70% og min mengrad er 30%.
Det er ASK og Ankestyrelsen, der har truffet disse afgørelser.
Er der nogen der har kendskab til muligheden for tilkendelse af førtidspension på baggrund af dette.
Jeg ved ikke ret meget om alt dette, men er altså havnet midt i alt dette.
Håber at der er nogen der kan hjælpe med råd og vejledning?
Kh. Lonnie
Lonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 10:01   #2
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Velkommen!

Om du er berettiget til FP er kommunens afgørelse. Du vil sikkert blive sendt i en ny arbejdsprøvning for at fastslå din erhvervsevne. De tager ikke hensyn til ASK´s vurdering.

Desuden vil de gennemgå dine journaler, vedrørende om der er yderlige behandlings muligheder, om din tilstand er stationær osv..

Din recurseprofil skal opdateres. Via sagsbehandler.

Jeg vil anbefale du kontakter kommunen og får et møde med din sagsbehandler, så i kan drøfte hvad der nu skal ske. SØRG FOR AT FÅ ALLE AFTALER SKRIFTLIG!

Herfra!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 12:55   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lonnie Se meddelelser
Jeg har læst på SR-B, at det ikke er noget problem at opsige flexjob, når ens læge bakker op omkring dette.. (Så er det ikke selvforskyldt ledighed)
Du må endelig ikke opsige dit fleksjob uden at have haft jobkonsulenten inde over.

Du skal starte med at kontakte din jobkonsulent, og gøre opmærksom på, at forholdene har ændret sig siden du startede i dit job.

Jeg vil tro der kommer flere svar, fra nogen der er meget mere inde i det end jeg.

Men ovenstående er jeg 100% sikker på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 16:02   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lonnie Se meddelelser
Jeg er i øjeblikket i flexjob, hvilket jeg ikke længere kan klare.
Det er med min speciallæges fulde opbakning.
Jeg har læst på SR-B, at det ikke er noget problem at opsige flexjob, når ens læge bakker op omkring dette.. (Så er det ikke selvforskyldt ledighed)
Min erhvervsevne er nedsat med 70% og min mengrad er 30%.
Det er ASK og Ankestyrelsen, der har truffet disse afgørelser.
Er der nogen der har kendskab til muligheden for tilkendelse af førtidspension på baggrund af dette.
Jeg ved ikke ret meget om alt dette, men er altså havnet midt i alt dette.
Håber at der er nogen der kan hjælpe med råd og vejledning?
Kh. Lonnie
Det er korrekt, hvis lægen bakker dig op, men sig aldrig selv op bare sådan lige. Du SKAL have din jobkonsulent med henover... Det er desuden jobcentret der bør vurdere, om der er tale om selvforskyldt ledighed....
Det er igen jobcentret, der vurderer, om du er berettiget til ledighedsydelse. DERFOR bør du tale med din jobkonsulent, og du skal i samarbejde med denne jobkonsulent evt. sige dit arbejde op eller finde en behandling, som ville kunne få dig tilbage til arbejdsmarkedet (netop her kan lægen ikke sige, at der absolut ikke er anden mulighed, det er jobcentret, der vurderer).

§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,

1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,

2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,


3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde,

4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob, og

5) at modtageren deltager i opfølgningssamtaler efter § 74 c og samtaler i et individuelt kontaktforløb.

curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 08:57   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal vel sygemelde dig?

hvis du bare arbejder videre, beviser du jo, at du klare det fortsat?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 09:09   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som popiae skriver så skal du starte med at sygemelde dig du skal så SKRIVE til din jobkonsulent og sagsbehandler at der er kommet forværring i dit helbred og at du har snakket med lægen og at du ønsker at få opdateret din ressourceprofil med nye oplysninger ....

DET ER VIGTIGT AT DU SKRIVER til dem og ikke nøjes med et telefonopkald, når du så er sygemeldt så skal du opfølges og man skal finde ud af hvad der sker , når man er sygemeldt oplever mange flekser at blive fyret (og det er så ikke selvforskyldt ) og du skal selvfølgelig afklares mens du er sygemeldt og mener i at det nu er førtidspension så er det naturligvis det der skal arbejdes hen imod ..

At det er forværring i helbreddet der gør at du siger op kan af nogen godt tolkes som selvforskyldt det er en elastik § som giver kommunen mulighed for at tolke, så derfor vil jeg mene at du er mest sikker med en sygemelding (er du ikke så syg at du ikke kan komme på arbejdet så skal du ganske rigtig skrive til jobkonsulent *med kopi til sagsbehandler * og oplyse om ændringer i helbredet og behov for nye arbejdsvilkår )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nedsat erhvervsevne og arbejdsskade? sannemus Alt det andet 0 17-04-2013 18:49
PFA invalidepension/nedsat erhvervsevne chavi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-03-2013 12:37
Spørgsmål ang nedsat erhvervsevne asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-04-2012 19:04
økonomisk kompensation ved varigt nedsat erhvervsevne stress Spørgsmål ang fleksjob 15 02-10-2010 20:00
Nedsat arbejdsevne zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension