K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2009, 19:39   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Kontanthjælp og sygemelding

Nu så jeg lige tråden om ledighedsydelse og sygemelding. Men hvad så når man er på kontanthjælp, får fleksjob, bliver fyret inden man har haft 9 mdrs arbejde, men er sygemeldt den sidste tid inden ansættelsen ophøre?

Jeg blev fyret med fratrædelse d. 31. marts, men var sygemeldt den sidste måned, og er stadig ikke raskmeldt. Jeg fik besked på at melde mig til kontanthjælp af min sagsbehandler, men hun ringede dagen efter, at jeg ikke er berettiget til kontanthjælp alligevel, fordi jeg ikke er raskmeldt. Så jeg skal have sygedagpenge.

Hvor længe kan jeg så få det? Er det også 52 uger, eller er der helt andre regler når man er visiteret til fleksjob?
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 10:02   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Puha den er værre ... men når du er på sygedagpenge som flekser så skal du betragte dig selv som værende på det ordinæremarked det vil sige at hvis du er fyret under sygdom så er det stadig sygedagpenge til dig du skal så have dem på nøjagtigt samme villkår som andre også med stop efter de 52 uger men med forlængelse muligheder som alle andre ...

Du skal være enormt obs på at de afklare dig og følger dig op i din syge periode sådan at du enten bliver raskmeldt som flekser med evt nye skånehensyn eller de afklare dig mhp pension ... det er VIGTIGT at du selv får sparket dem i gang hvis ikke de selv gør noget ... og du skal have alt på skrift så du kan dokumentere ved evt stop af sygedagpenge at det er kommunen der har undladt at lave en opfølgning ...

Jeg kan forestille mig at der kommer en problem med kommunen og den syntes jeg er lidt spænende (undskyld at jeg syntes at dit problem er spænende ) men normalt når man kommer fra sygedagpenge så bliver man berettiget til ledighedydelse , men da du ikke har været i arbejde i 9 mdr så er jeg spændt på at se om du kommer på ledighedydelse eller om du kommer på kontanthjælp og hvilke § de vil bruge til det ....

Når den tid kommer må du meget gerne skrive her i tråden

I det hele taget er der ikke nogen logi i at flekser skal være på kontanthjælp heller ikke selv om det er den ydelse de kommer fra, da det jo netop er fordi man erkender at de ikke kan klare det ordinære marked så kan ikke se logikken i hvorfor ikke alle fleser skal overgå til ledighedydelse ..
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 10:24   #3
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Tak for svar Hejdien. Jeg synes egentlig også selv det er en ret spændende situation at stå i. Jeg er i hvert fald spændt på hvad der nu kommer til at ske, og hvor lang tid det kommer til at tage før jeg er afklaret.

I sin tid da jeg blev sygemeldt, røg jeg jo bare på kontanthjælp efter de 52 uger. Der var ingen opfølgning eller nogen der gjorde noget som helst for at få mig tilbage til arbejdsmarkedet. Jeg fik bare et brev om at nu var det slut med sygedagpenge. Jeg anede ikke noget som helst om noget som helst, og resignerede bare. Tænk hvor anderledes det ville have set ud, hvis der allerede dengang var blevet gjort noget, for at finde ud af hvad jeg så skulle, når jeg ikke kunne arbejde på normale vilkår.

Ganske vist var der ikke noget der hed fleksjob dengang, så der var nok alligevel ikke ret mange andre muligheder end enten pension, eller kontanthjælp.

Jeg kan ikke selv se om jeg har mulighed for at komme tilbage til fleks igen, eller om det skal være en pension. Min læge har i flere år ment at jeg burde have pension. Selv lægekonsulenten mener ikke der er mere at komme efter. Det er mig selv der har kæmpet for at blive på arbejdsmarkedet.

Men nu er det ved at være mere end svært for mig selv, at se hvilke arbejdsfuntioner jeg ville kunne varetage. Så måske er jeg selv ved at være derhenne, hvor en pension ikke længere er et fy-ord

Men lad os nu se hvad der sker. Jeg skal i hvert fald nok holde dem til ilden. Nu ved jeg jo hvordan tingene er skruet sammen, og jeg ved en hel del mere om hvilke rettigheder jeg har, takket være K10.

Jeg skal nok skrive herinde, efterhånden som sagen skrider frem, så andre i min situation kan følge med. Men på lørdag flytter jeg og min datter i et lille hus på landet. Så kommer jeg først på nettet igen efter d. 7. maj.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 10:35   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Tak for svar Hejdien. Jeg synes egentlig også selv det er en ret spændende situation at stå i. Jeg er i hvert fald spændt på hvad der nu kommer til at ske, og hvor lang tid det kommer til at tage før jeg er afklaret.

I sin tid da jeg blev sygemeldt, røg jeg jo bare på kontanthjælp efter de 52 uger. Der var ingen opfølgning eller nogen der gjorde noget som helst for at få mig tilbage til arbejdsmarkedet. Jeg fik bare et brev om at nu var det slut med sygedagpenge. Jeg anede ikke noget som helst om noget som helst, og resignerede bare. Tænk hvor anderledes det ville have set ud, hvis der allerede dengang var blevet gjort noget, for at finde ud af hvad jeg så skulle, når jeg ikke kunne arbejde på normale vilkår.
Den kender jeg godt , da jeg i sin tid blev syg fik jeg at vide efter jeg var flyttet til ny kommune at de ikke vidste hvordan de skulle håndtere det med at jeg var i afklaring og langtidssygemeldt , så de ville give mig sygedagpenge i en måned mere, efter den måned kom jeg op igen og fik at vide af sagsbehandler at nu havde hun snakket med sin chef og jeg skulle på kontanthjælp og skulle så samtidig starte i noget afklaringskursus mhp fleks eller revalidering

Jamen tænk hvis man havde vidst da hvad man ved i dag ...

Men jeg var bare glad for at jeg kunne få penge nogen steder fra da a kassen havde oplyst mig om at hos dem kunne jeg ikke få en krone da jeg ikke var rask ....
Citat:
Jeg kan ikke selv se om jeg har mulighed for at komme tilbage til fleks igen, eller om det skal være en pension. Min læge har i flere år ment at jeg burde have pension. Selv lægekonsulenten mener ikke der er mere at komme efter. Det er mig selv der har kæmpet for at blive på arbejdsmarkedet.

Men nu er det ved at være mere end svært for mig selv, at se hvilke arbejdsfuntioner jeg ville kunne varetage. Så måske er jeg selv ved at være derhenne, hvor en pension ikke længere er et fy-ord
Man når derhen efterhånden især når man bliver klar over hvor mere end svært det er at få et fleksjob hvor man kan klare det og for slet ikke at snakke om ledigheden hos flekser.....

Citat:
Men lad os nu se hvad der sker. Jeg skal i hvert fald nok holde dem til ilden. Nu ved jeg jo hvordan tingene er skruet sammen, og jeg ved en hel del mere om hvilke rettigheder jeg har, takket være K10.

Jeg skal nok skrive herinde, efterhånden som sagen skrider frem, så andre i min situation kan følge med. Men på lørdag flytter jeg og min datter i et lille hus på landet. Så kommer jeg først på nettet igen efter d. 7. maj.
Det lyder rigtigt hyggeligt i må have en god tur , super vejr at tage til et lille hus på landet
  Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 18:20   #5
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Ja nu er flytningen vel overstået og vi bor nu på landet i det yndigste dukkehus med stor have, og masser af fuglesang. Det er en lise for min sjælen, og vi er så glade for at bo her. Men det har også været mere end hårdt at flytte, og jeg er da så langt fra kommet i orden. Der er stadig masser af flyttekasser der ikke er pakket ud, og lamperne er ikke hængt op. Men når der nu ikke er overskud til andet end at overleve, så må den slags jo bare vente

Men for at vende tilbage til emnet, så har jeg nu modtaget nogle papirer fra kommunen, der skal udfyldes sammen med lægen. En formular der hedder LÆ 255. Nogen der kender den? Det er noget med at lægen skal skrive diagnose, hvor længe han vurdere jeg skal være sygemeldt, hvilke behandlingsmuligheder der er, hvad fremtidsudsigterne er og altsammen i samarbejde med mig.

Jeg havde ellers en tid til en opfølgningssamtale hos den sagsbehandler jeg har fået, mens jeg er på sygedagpenge, men jeg måtte ringe afbud fordi jeg havde det så skidt. Jeg var lidt bange for reaktionen, men hun var yderst forstående, og forklarede mig at hun egentlig bare ville tale med mig om den der LÆ 255. Hun sagde at så ville hun bare sende den til mig i stedet, og så kunne vi tale sammen når formularen er udfyldt.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 19:39   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her kan du se hvordan blanketten ser ud - så du har en chance for at lige gå spørgsmålene igennem selv:

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la255.pdf

Og her kan du læse nøjagtigt hvad det hele går ud på - det er jo også nyttigt!

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=37672.915

Jeg fik den selv lavet i forbindelse med førtidspensionssagen

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 18:41   #7
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Så har lægen og jeg udfyldt papirerne og jeg har været til samtale hos min sagsbehandler. Hun mente først at jeg bare skulle raskmeldes og tilbage til fleksjob. Men så spurgte hun lidt ind til hvordan jeg havde det, og fik læst hvad lægen havde skrevet, og så kom der lidt andre boller på suppen. Hun ville vende det med deres lægekonsulent og så ville hun ringe tilbage til mig et par dage efter.

Det gjorde hun så, og meddelte mig at jeg skal til speciallæge igen, fordi det er 7 år siden jeg sidst var der, og mit helbred er forværret siden da. To dage senere fik jeg et referat af vores samtaler og oplysning om at hun har henvist mig til neurologen. Hun havde også medsendt papirerne fra min egen læge, og hvad lægekonsulenten har sagt.

Så ingen ko på den is indtil videre. Det ser faktisk ud til hun stiler mod pension, og er ved at indhente de fornødne papirer. Det kan jeg forstå ud fra det hun skriver, hvor der ikke levnes meget håb for min fremtid på arbejdsmarkedet. I dag fik jeg så brev fra min neurolog, med en tid d. 25. august.

Så der sker sandelig noget i min sag, og det er jo en rigtig god ting. Jeg er meget spændt på hvad det munder ud i. Om jeg bare vender tilbage som ledig fleksjobber, eller om hun indstiller mig til pension
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 19:59   #8
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Sun-lady

Det ser da ud til der sker noget i din sag. Og dejligt du allerede nu ved, hvornår du skal til neurolog.

Håber det bedste for dig. Samtidig ønskes du en god sommer, husk at få slappet af.


Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 21:08   #9
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Tak i lige måde Suncil. Jeg har lovet mig selv at nyde det så meget som jeg nu kan. Efter jeg er flyttet på landet, er jeg i hvert fald blevet et gladere menneske. Noget som min datter næsten dagligt bemærker og nyder. Hun siger vi griner næsten hver dag nu, og det er rigtig godt for både hende og mig.

At der så er langt til kommunens kontorer og indkøbsmuligheder, er så en andens sag, og ikke så nemt når man kun har en cykel. Men man kan ikke få alting - hvor skulle man også gøre af det?
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 11:20   #10
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Endnu en update: Min neurolog ringede i aftes, om jeg kunne komme allerede på fredag, og det kan jeg da. Forudsat at jeg ikke ligger med svær migræne that is, for så er jeg ikke i stand til først at cykle tre km for at tage en bus, og dernæst skifte til toget - og tilbage igen.

Dejligt tingene går så hurtigt. Det havde jeg ikke regnet med da jeg skulle til det første møde med sygedagpenge-damen.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sygemelding jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 27-10-2013 10:22
Oplysning om sygdom ved sygemelding på kontanthjælp. BubberDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 13-12-2012 16:13
Aktivitet under sygemelding på kontanthjælp? Adi_k Dit og Dat 3 20-05-2011 03:29
Sygemelding under sygemelding Susanne2412 Alt det andet 16 08-12-2010 20:53
Principafgørelse om: kontanthjælp - sygemelding - fleksjob - særlig ydelse Admin Pluto Nyt fra Ankestyrelsen 0 04-08-2007 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension