K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2008, 18:42   #1
malleaa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
malleaa er ny på vejen
Er bare sk... træt

Hej med jer

Har nogle af jer nogle gode råd om hvad der kan hjælpe på træthed. Noget kosttilskud vitaminer eller andet.
Jeg kunne sove døgnet rundt
Kan næsten intet klare, andet end mine 16 timer i arb.prøvning.
Hjem og sove og ligge op sofaen i 3-4 timer hver dag, er sgu ikke èn måde at leve på.
Malle
malleaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 21:05   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske er arbejdsprøvningen for hård?? Måske er 'vitaminkuren' færre timer!?
Du må endelig ikke få kørt dig selv helt ned i kulkælderen fordi du er i arbejdsprøvning ''sov på det'' og prøv evt færre timer for at se om dét hjælper!


Hvis intet hjælper og du 'bare' er alm vintertræt, så er ingefærudtræk, citronsaft, mulitivitamin, myntete mm gode hjælpere - solbærsaft skulle også være godt (ellers spørg i Matas!). Der er også nogle der hævder solarium (pga lyset) virker opkvikkende, og så vil jeg lade det være usagt om den dejlige kulør også skulle virke at man føler sig mere sund og optimistisk, hmmmm.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 09:22   #3
malleaa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
malleaa er ny på vejen
Tak

Tusind tak for dit svar Helene.
Det er snart lige slemt om jeg er på arb. eller ej. Hm jo nok være når jeg er på arb., kan ikke mere end de 16 timer hverken fysisk og pga træthed.
Jeg prøver nogle af dine råd, er sgu depri altid at være træt.

Malle
malleaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 10:49   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De fleste er trætte lige i øjeblikket pga vejret - det er jo også mørkt/gråt stort set hele tiden.

Og selvom man kun arbejder nogle timer om dagen, så skal man reelt også lægge et par timer oveni - de fleste står jo op nogle timer tidligere, så er der måske transporttid frem og tilbage. Så de 3-4 timer man reelt arbejder, kan hurtigt blive en 5-6 timer i aktivitet + mange har brug for et par timer til at koble af i når de kommer hjem.
Der har før været tale om at Feks fleksere har en tendens til at blive mere stresset end andre grupper, og det er, tror jeg, lige præcis fordi de arbejder til MAX grænsen af hvad de formår, men overser de timer der kommer før og efter arbejdet og som gør dem endnu mere bombet, trætte, uoplagte, dårlige.....

Mine sagsbehandlere/rådgivere har altid ment jeg skulle have et flexjob - bare et par timer her og dér, men de glemmer jo at tiden i aktivitet reelt starter når vækkeuret ringer!

Håber du får mere energi når foråret og sommeren kommer og 'dvaleperioden' er veloverstået.
Men gå evt ned i Matas (eller helsekostbutikken) og sig at du er voldsomt træt, de ved lige nøjagtig hvad der kan afhjælpe det - de må have tusinder af kunder med samme symptomer.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 11:49   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej Malleaa

Din arbejdstid er til revurdering...har du talt med din arbejdsgiver om det og eventuelt sætte timer ned eller holde en fridag om ugen ?

Spis C vitaminer de stærke DEPOT...det hjælper. KØBES I MATAS

Spis Frugt og drik vand.

Gå en tur ( hvis du kan)

...solen skinner i dag...gå ud og se lyset.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 13:12   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
malleaa du skal huske at skrive jobdagbog og også hvordan du har det når du kommer hjem, det er vigtigt så du ikke bliver visiteret til et forkert timeantal...

Jeg kan også lige sige at som du beskriver sådan havde jeg det også, og troede også at det var mit arbejde der var ved at tage livet af mig, kunne kun klare at komme på arbejdet og hjem igen og resten af tiden var jeg intet værd ....

Min læge tog en d vitamin prøve og det viste sig at jeg var i stære underskud af d vitamin...

derfor har jeg læst meget om d vitamin og har læst om læger der fortæller at de mener at halvdelen af deres patienter har d vitamin mangel ....

Jeg ville helt klart foreslå dig at gå til lægen og bede specifikt om at få målt dit d vitamin tal , netop en ulideligt træthed er første symptom på d vitamin mangel ...

og det kan ikke skade at få det målt ....

Da jeg havde fået målt mig blev hele min familie undersøgt (jeg har noget for historie der kan tyde på at jeg ikke kan optage d vitamin selv ) og derfor skulle alle undersøges...

Hos os viste det sig at min bror ,nevø og søn havde stort d vitamin mangel og alle er i behandling nu...

så måske det kunne betale sig lige at få tjekket op på det
  Besvar med citat
Gammel 15-02-2008, 09:14   #7
malleaa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
malleaa er ny på vejen
tak

Tusind tak for jeres svar.
Jeg holder fri hver onsdag, og min læge siger også,at den skal jeg holde fast på, ellers vil jeg aldrig kunne klare det. ( og ja det har jeg fundet ud af )
Jeg skriver jobdagbog.
Tak for jeres gode råd, jeg vil tage i matas og høre hvad de kan anbefale.
Heidien jeg vil da prøve at høre min læge om det evt. kan være d vitamin mangel.
Nå lige på arb. i dag, og så har jeg fået lov til at holde fri i næste uge. Hurra.
I kommer med så mange gode råd, og er kloge på mange områder, kan jeg se i debatterne.
Vil i måske prøve at se, et andet indlæg jeg har herpå k10, ang. om jeg må/skal arb. på helligdage.
God weekend til jer.
Malle
malleaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2008, 23:22   #8
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Hej Malleeaa.

Nu skriver Heidien noget med D vitaminer. Du kan få lægen til at tage en blodprøve og se om du mangler nogle vitaminer. Både D vitamin men også B-12 vitamin kan give de symptomer. Og hvis blodprøverne ikke viser mangle på noget så er det jo nok arbejdstiden der skal laves om.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 00:37   #9
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Hej M
D-vitaminmangel kan tyde på en bindevævssygdom. Ulidelig træthed hører med i det billede. Jeg selv har dage, hvor jeg sover døgnet rundt, og vågner ind imellem og får noget at drikke. Du skal have taget d-vit-blodprøve og Ca+. D-vit er med til at lave blodceller og kalken sammen med er knogledannende.
Det er vigtige ting for din oplagthed.
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 19:30   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske skulle i med D-vitamin viden oprette en tråd med emnet - jeg forestiller mig nemlig at der går rigtig mange rundt med et underskud uden at videt det. Og er man i forvejen syg og lettere isoleret, så får man jo ikke rigtigt D-vitamin fra solen (plus vi lever i et gråt land)....og mange af os går og har små ondt, uden at vide hvorfor, det kunne jo være!

Jeg vil i hvertfald på baggrund af jeres fif, få tjekket det hos min læge - hellere forebygge end helbrede (som man siger).....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg er så træt.... frugammeljas Alt det andet 19 01-03-2011 19:19
Træt Ida Alt det andet 22 23-08-2010 15:22
Er træt af systemet CBM88 Din historie 0 11-02-2010 15:48
Er så træt og ked af det. lone t Dit og Dat 5 26-11-2009 12:51
Jeg er træt af min jobkonsulent.. gh72 Dit og Dat 14 30-03-2007 10:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension