K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2013, 17:44   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
netop pip er helt enig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 17:46   #12
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ok, det kan godt være at du har ret Mtv, men så kan BML jo altid søge en §17 efter mødet på torsdag. På dette møde må sagsbehandleren jo være ærlig og således forklare vejen til indstilling iht. §18 under de nye regler.

Hvor er der anført noget om §17 i de nye regler og hvordan ved du at den bliver behandlet efter de gamle? Er det fordi den ikke er blevet reformeret?
BedstemorLene HAR søgt §17 før nytår, derfor bliver den behandlet efter gamle regler. Spørgsmålet var om hun skulle hoppe over på §18 som foreslået af SB.

Bedstemor: Jeg tror du står dig bedst ved at "løbe linen ud" på din §17

Hov:Pip kom mig i forkøbet.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 17:48   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det ender med at vi kan oprette en hel §17 klub herinde..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 18:05   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok Pip, tak for opdateringen, som jeg jo så kunne have læst mig til

BML du skal KLART forfølge den §17 du allerede har afleveret inden nytår, du har INTET at miste. Jeg havde ikke lige set at du allerede havde søgt inden nytår, den skal du bare holde fast i "no matter what".

Håber at du ikke blev alt for forvirret, men et er hvad reglerne var før nytår, noget andet er hvad de er nu, det er meget skelsættene desværre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 18:48   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
stemmer i koret. FASTHOLD, FASTHOLD, FASTHOLD §17-ansøgning
- ALT at vinde, og rigtig rigtig meget at tabe, hvis den manipulerende sagsbehandler får dig til at skifte hest.

Hun burde indberettes for usaglig omgang med fakta ogbevidst vildledning af borgeren.

Fremtidig kontakt med hende/systemet, bør KUN foregå på skrift.
Gerne mail, så har du dato og tidspunkter bekræftet.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 20:19   #16
BedstemorLene
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2013
Lokation: Vejle
Indlæg: 4
Styrke: 0
BedstemorLene er ny på vejen
Mange tak for alle jeres gode svar, føler mig rigtig godt rustet til mødet på torsdag nu, og føler helt klart at det er min § 17 jeg skal fastholde. Det er også en kanon god ansøgning på 3 A4 sider jeg har fået skrevet af en privatrådgiver...

Hende har jeg prøvet at få fat i, men det lykkedes ikke før weekenden, må så lige prøve igen imorgen, -måske hun kan lokkes med til mødet

Jeg tager også husbonden min med, for han er skarp, og er godt med et par ekstra ører

Jeg er jo desværre osse en af dem der har haft mange skiftende sgbh. og føler ikk man kan stole på dem, så -JA klart en god idé at få alt på skrift. Hun havde sagt i tlf før jul at hun ville indstille til ftp, men da jeg intet havde fået på skrift, turde jeg ikke stole på hende, og derfor besluttede jeg at få lavet § 17 ansøgningen sammen med privatrådgiver.

Føler nemlig også det er lidt lusket, og de har trukket min sag rigtig længe, har været på ægtefælleforsørgelse i 1½ år, så NU er det slut med tålmodigheden...

-Jeg skal nok skrive hvordan det spænder af på torsdag..

Hilsen til jer alle fra BedstemorLene
BedstemorLene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 21:58   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BedstemorLene Se meddelelser
Jeg er jo desværre osse en af dem der har haft mange skiftende sgbh. og føler ikk man kan stole på dem, så -JA klart en god idé at få alt på skrift. Hun havde sagt i tlf før jul at hun ville indstille til ftp, men da jeg intet havde fået på skrift, turde jeg ikke stole på hende, og derfor besluttede jeg at få lavet § 17 ansøgningen sammen med privatrådgiver.
Rigtig fornuftigt.

Fasthold endelig din §17, du vil aldrig igen få chancen for, at søge efter de gamle regler (før 2013).

Selvom din sb evt. indstiller dig efter en §18 nu, så er der en risiko for, at den afvises af teamet, og så står du med håret i postkassen.

Prøv at undgå telefonsamtaler med sb'er, og ellers sender du efterfølgende en mail hvori du ridser op hvad i aftalte i telefonen, og spørger om du har forstået det korrekt.

Samme procedure kan du benytte efter et møde.

For at kunne huske hvad der er aftalt på et møde kan du evt. optage mødet. Det er fuldt ud lovligt i henhold til straffeloven, men du risikerer en masse bøvl hvis du fortæller, at du gør det.

Mange mobiltelefoner kan benyttes til stemmeoptagelse (voicerecorder), og ellers er det i mange mp3'ere.

Og når du skal aflevere noget på kommunen, så aflever det personligt ved skranken og få en kvittering på, at det er modtaget.

Det handler om dokumentation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 00:00   #18
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Ja, fasthold din pgf. 17 ansøgning!

Og ja, måske skulle vi oprette en gruppe for dem som venter afgørelse på en pgf. 17 :-)
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 00:00   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Sagen skal desuden afgøres på nøjagtige de samme papirer uanset om det er sagsbehandleren der indstiller eller om det er dig selv der søger...

Så det er noget fis at hun siger at det er bedre at hun indstiller...

De skal give den førtidspension hvis du er berettiget til den....uanset hvem der søger/indstiller...

Der findes jo ikke forskellige papirer i din sag...´så hvis du søger...ja så er det den ene slags papirer og hvis hun indstiller...ja så er det en anden slags papirer...

Så hold du endelig fast i den §17....hvis den er søgt på det foreliggende grundlag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 00:07   #20
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
BedstemorLene... jeg er helt enig i § 17 mht at fastholde den nu, og så vil jeg sende en MASSE gode tanker med dig til mødet på torsdag, jeg håber inderligt for dig at du slipper igennem og får din tiltrængte pension nu!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP før eller efter 1.1.2013 engager Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 22-04-2015 09:23
Førtidspension efter paragraf 17 eller 18? christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 04-12-2012 19:14
Før eller efter skat ? Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 27-10-2012 20:18
Udbetaling - før eller efter påske? Ninja Alt det andet 18 29-03-2010 22:44
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension