K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2012, 09:37   #1
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Unhappy feriepenge uden træk i sygedagpenge

Jeg får så lidt i sygedagpenge at jeg nogle mdr. får mindre end min bank trækker.
Så mit spørgsmål er, om jeg kan få mine feriepenge ud, til at lappe de huller der efterhånden er opstået, uden de trækker i mine sygedagpenge. Jeg skal ikke holde ferie, jeg følger stadig de ting der er sat i værk i forhold til at få mig tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg er sygemeldt med stress og depression og det med økonomiske problemer konstant hjælper just ikke.
Man kunne måske også være fræk og bare gøre det, og så tag "skraldet" til næste år med skattefar? Medmindre de opdager det med det samme.
Håber at nogen kan hjælpe.
Hilsen Zamara
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 09:43   #2
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Du kan gdt få udbetalt dine feriepenge når du er på sygedagp. uden de trækker dig. Det er først når du er på kontanthjælpde modregner
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 09:49   #3
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
det kommer an på om det er feriepenge fra indeværende ferieår eller om det er fra det kommende ferieår.
Hvis det er feriepenge som skal dække ferieåret der slutter her til den 1. maj kan du godt få dem udbetalt uden træk i sygedagpenge.

Hvis det er feriepenge for det ferieår som starter her den 1. maj kan du først få dem udbetalt til 1. okt. og her kan du kun få udbetalt det man kalder hovedferien, dvs. for 3 uger. Resten vil du så kunne få til april næste år, såfremt du stadig går sygemeldt.

At forsøge at få dem udbetalt uden at sige noget, kan da absolut ikke anbefales. Det er ulovligt og har ikke nogen med skattefar at gøre næste år. Det vil blive anset som socialt bedrageri og vil forøvrigt kunne ses med 2 tryk på computeren hos kommunen. Hvis de samkører systemer kan de hurtigt se hvilke udbetalinger du får.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 11:34   #4
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Hej engager. Tak for svar.
Det er feriepenge jeg har optjent til at holde ferie her fra 1 Maj.
Suk det ser ud til at jeg ikke kan få dem. Men forstår nu ikke hvorfor man kan få dem til Okt. og ikke til Maj, det er jo samme ferieår?!
Men der er jo så mange ulogiske regler.
Og tak til Chas og Ziggy for svar.
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 12:11   #5
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
det er nu slet ikke nogen ulogisk grund lige det med at du kan få dem til okt. og ikke maj.
Det skyldes at du jo kan blive rask i løbet af maj eller juni måned fx. og så vil du jo ikke have noget at holde ferie for hele sommeren.
Så vil du jo så nok sige, jamen jeg ved jo at jeg ikke lige bliver rask, men er jo en regel som gælder for alle, så nogle når at blive rask andre ikke
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 23:19   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zamara Se meddelelser
Hej engager. Tak for svar.
Det er feriepenge jeg har optjent til at holde ferie her fra 1 Maj.
Suk det ser ud til at jeg ikke kan få dem. Men forstår nu ikke hvorfor man kan få dem til Okt. og ikke til Maj, det er jo samme ferieår?!
Men der er jo så mange ulogiske regler.
Og tak til Chas og Ziggy for svar.


Måske, du burde være(blive) glad over feriepengene(de 3 ugers hovedferie) kan udbetales sidst i september... -UDEN de bliver modregnet i sdp.

Ps. De sidste 2 uger kan udbetales om et år hvis du stadig er syg

ADVARSEL; -der er sikkert ikke stor chance for det bliver opdaget, hvis man/du hæver feriepengene nu... -men Du er sikker på, at alle dine sdp i perioden bliver trukket(og det der er værre), så forsøg at undgå dette, selv om der er lavvande... -god bedring



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 26-04-2012 kl. 23:25. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
feriepenge mod sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-04-2013 06:59
feriepenge når man er på sygedagpenge?? Gekko Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 07-09-2011 02:39
Feriepenge på sygedagpenge Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 01-09-2011 13:34
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Feriepenge og sygedagpenge. Gunell Alt det andet 9 23-03-2010 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension