K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2011, 23:49   #1
thilde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
thilde er ny på vejen
Thumbs down Kæmpe ønske.. hmm?

Hej alle.
Ja, nu får i altså først min "syge-historie", før i får spørgsmålet..

Jeg fik den 14. maj 2009 konstateret en let depression, og jeg var overbevidst om at jeg hurtigt ville komme over den. Men nej.. Dagen efter blev jeg fyret fra min elevplads, ugen efter gik kæresten fra mig, og senere hen på året blev jeg slået ned (der startede retssag og det hele). Depressionen er blevet værre og værre, og jeg er ikke længere mig selv. Jeg har haft psykologhjælp i et stykke tid, men jeg føler ikke selv at jeg har fået den hjælp ud af det jeg havde håbet på. Jeg er på antidepressiv (Citalopram 40 mg), men jeg skal have sat dosen op i næste uge, da depressionen har udviklet sig til at blive meget svær. Dét at jeg blev slået ned, har med tiden givet mig angst. Til at starte med var det i meget mild form, men det tiltager HVER gang jeg får et angstanfald. Jeg har siden jeg blev fyret, været på kontanthjælp.. Jeg har været et sted i lang tid hvor de har hjulpet mig meget, men så alligevel ikke helt. De har set mig været nede det første stykke tid, så har jeg været "oppe" for en meget kort periode, og så er jeg gået ned med flaget igen. Arbejdsprøvningen havde jeg glædet mig meget til, da det var et sted jeg selv havde valgt. De første par dage gik det godt, men min lænd drillede - og det psykiske begyndte at spille så meget ind, at jeg endte på sovepiller i en uge og fik sat min antidepressiv-dosis op. Nu har jeg gået sygemeldt i 2 måneder pga det, og jeg er slet ikke ovenpå endnu.

Men nu kommer spørgsmålet.. De af jer der har fået ordineret flexjob, hvor meget har i måttet kæmpe for at få det? Da det er det jeg gerne vil, ville det hjælpe mig meget hvis i bare kunne dele ud af jeres erfaringer. (Desuden vil de have mig ud i ny arbejdsprøvning selvom den første på 4 måneder fik mig til at gå endnu længere ned).

Mvh thilde
thilde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 00:05   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Antidepressiv medicin er et plaster - ikke en kur

Hej Thilde,
Fleksjob er -efter trådene herinde at dømme- en besværlig sag at få gennemtrumfet, men ikke mit område - der skal nok komme folk med svar og henvisninger om dette.

Derimod vil jeg gerne opfordre dig kraftigt til, straks at bede om en lægehenvisning til en ny psykolog - antidepressiv medicin kan og bør ikke stå alene, og har i øvrigt skadevirkninger ved længere tids brug.

DET AT DU BLEV SLÅET NED BURDE OMGÅENDE UDLØSE EN HENVISNING TIL (gratis) KRISEPSYKOLOG.

Således kan de symptomer man i første omgang får medicinen udskrevet for, på sigt blive forstærket af - selvsamme medicin.

Jeg taler af erfaring, og opdagede først efter udtrapning ovenpå flere års brug af SSRI medicin, HVOR meget mit liv havde stået stille, og jeg kæmper fortsat flere år efter udtrapningen, med skadevirkninger deraf.

Jeg ønsker ikke at skræmme dig unødigt, blot advare dig mod at medicinen blive en 'sovepude'.
Den kan helt klart være en 'lifesaver', når man ligger på bunden af den dybeste depression - men den må aldrig blive en 'varmeplade', hvorfra man kan ende med, at se livet passere forbi - fremfor at deltage i dét.

Har du ikke råd til din egenbetalings-del af psykologtimerne, så kan du søge om økonomisk hjælp til dette på Socialforvaltningen.
Gå på din kommunes hjemmeside, og finde adressen på de forskellige kontorer i dit område.

du kan også Google på : 'gratis psykologhjælp' og se om der ikke dukker noget op, i dit område.
Der findes faktisk en del steder, hvor studerende på sidste år af psykologstudiet giver gratis eller meget billige timer.

Der er også gruppeforløb på forskellige psykiatriske centre rundt omkring.
Det faktum at du bliver stadig dårligere, peger måske i retning af, at et besøg hos en god psykiater skulle overvejes.

Få mest mulig vejledning hos din egen læge.


Gode tanker herfra

Sidst redigeret af L.S.; 31-03-2011 kl. 00:26.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 00:29   #3
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Derimod vil jeg gerne opfordre dig kraftigt til, straks at bede om en lægehenvisning til en ny psykolog - antidepressiv medicin kan og bør ikke stå alene, og har i øvrigt skadevirkninger ved længere tids brug.

Så stor en vægt ligges der ikke på en psykolog udtagelse - Skal det rykke noget, så skal udtalens komme fra en psykiater.

Så det er mit råd til dig ts.
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 06:18   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
for at få fleks, skal du have nedsat arbejds evne uden mulighed for, at komme tilbage til normal job.

Du er meget nok ikke så gammel, så jeg tror det bliver svært for dig, du skal være behandlet færdig uden mulighed for, at få det beder.

Så dine papir, skal sige at du ikke bliver rask og kommer til at arbejde normalt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 10:50   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thilde Se meddelelser
(Desuden vil de have mig ud i ny arbejdsprøvning selvom den første på 4 måneder fik mig til at gå endnu længere ned).
Desværre er det nødvendigt.
Man bliver tilkendt flexjob/førtidspension ud fra ens arbejdsevne, og kun den, og derfor skal man gennem arbejdsprøvningsforløb.
Du kan jo ikke få tilkendt flexjob uden at vide hvor mange timer du kan klare og hvilke skånehensyn du har brug for


Citat:
Oprindeligt indsendt af maimai Se meddelelser
Så stor en vægt ligges der ikke på en psykolog udtagelse - Skal det rykke noget, så skal udtalens komme fra en psykiater.

Så det er mit råd til dig ts.
Jeg tror, at LS mener, at Thilde skal finde en ny psykolog, fordi hun har brug for behandlingen - ikke på grund af kommunen.

Det bakker jeg op om.

Jeg mener dog OGSÅ at du skal til en psykiater hvis du ikke går hos sådan en. De har langt mere forstand på psykofarmaka OG det er dem der skal komme med udtalelser til kommunen.
Din læge kan henvise dig - og det er gratis.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra syg med 14 timer på job til ønske om fleksjob-afprøvning ellas Spørgsmål ang fleksjob 8 06-09-2013 08:14
Arbejdsprøvning - hvilke opgaver kan man ønske Tino Spørgsmål ang fleksjob 11 22-05-2008 13:28
Ønske om ny sagsbehandler.... Blue Alt det andet 3 05-04-2008 22:28
Må man ønske død over en gruppe mennesker? zuza Politik og Samfund 3 02-04-2008 18:23
Et 'ønske til julemanden Susanne Din historie 1 02-12-2005 02:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension