K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2009, 11:58   #31
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Jamen prutten, Hvad er en god mor?
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 12:11   #32
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Hovsa

Hej EE

Der fik jeg vist nok ramt lidt dybere end jeg havde regnet med. Jeg har skyndt mig at printe din historie ud, og vil lige tænke nærmere over hvordan jeg bedst besvarer dine hudløst ærlige spørgsmål. De kræver reelle svar og ikke en sludder for en sladder.

Jeg vil dog lige svare på et par nemme spørgsmål med det samme.

Hyanna er min kæreste og sambo, ligesom hun også er på siden her. Hun hedder i virkeligheden noget andet, men kalder sig Hyanna her på siden
Hun betyder alt for mig, ikke mindst da det jo som beskrevet er hende jeg kan takke for at jeg i dag har et følelsesliv der vil noget.

Hvad angår din far tror jeg ikke du skal vente dig alt for meget. Du kan måske nok rykke ham noget, men meget vil ikke være muligt at røre ved uden proffesionel hjælp. Prøv gerne om du kan få bedre kontakt med ham hvis du ønsker det, men forbered dig på at det er få ting du kan få ham til at gøre noget ved.

Du vil stort set måtte acceptere ham som han er med kun få forbedringer, og det vil tage tid. Sådan er det for mig selv med min (mere eller mindre samme historie med sær far og mor der er død af kræft for nogle år siden).

Jeg skriver til dig igen når jeg lige har fået tænkt lidt over dit indlæg, så fortvivl ikke selv om der går et par dage. Jeg vil være sikker på at du kan bruge det til noget og ikke bliver unødvendigt såret/skuffet i stedet. Der er muligheder for dig og dit følelsesliv, men det vil kræve hårdt arbejde og nogle tilbageslag ind imellem hvis du agter at gøre forsøget.

Mega Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 11-05-2009 kl. 12:15.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 12:12   #33
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Der er ikke noget, børn hader mere end fulde mennesker. Og da slet ikke, hvis det er i en sådan grad, at forælderen ligger mere eller mindre bevidstløs hen på sofaen.
Det kan godt være, at man som voksen tænker, nå ja, det var ikke noget særligt, men hvor det så har virket meget stærkt på et barn.
Et enkelt glas eller to skader ikke, men som Enteneller har skrevet det, lyder det også som om, det er noget mere, eller at Enteneller reagerer meget stærkt på alkohol.
Jeg synes, det er flot, at du, Enteneller har indset, at dine børn er blevet sårede/forskrækkede, og synes helt sikkert, du skal søge noget hjælp et sted!

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 12:27   #34
Lillevang
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Indlæg: 12
Styrke: 16
Lillevang er ny på vejen
Permand.

Jeg er godt nok ikke Prutten, men jeg vil gerne svare på hvad en god mor er.

En god mor, er, i dette tilfælde....en mor der åbent vedkender sig problemerne og forsøger at gøre noget ved dem, og det gør Enteneller i mine øje....problemet kan være hvor man søger hjælpen. Børn tager ikke specielt skade af at se sine forældre fulde en gang eller to, det kan du have ret i....og jeg syntes personligt ikke, vi her skal gøre det til et spørgsmål om børn her. Vi skal derimod forholde os til at Enteneller skriver at hun generelt har svært ved at lade vinen stå, at vinen påvirker i uheldig retning, fordi der samtidig er medicinforbrug for andre ting, jeg opfatter klart et nødråb som jeg reagerede på.

Generelt....når nu det har udviklet sig til en debat om èn gang, lidt drikkeri eller meget drikkeri.....alt er relativt.

Et alkoholforbrug der påvirker sådan ER skadeligt, for den enkelte og for familien....og jeg bliver nødt til at sige, at har man alkoholproblemer i form af at drikke uhensigtsmæssigt, medicin eller ej....så lever den slags problemer sit eget liv, man bruger undskyldninger, benægtelse og til en vis grad manipulation.

Selv et drikkemønster kan være forskelligt, det er unægteligt lidt nemmere at se problemerne for folk, hvis de sidder på en bænk og drikker. Jeg syntes ikke vi skal være med til at nedtone de problemer jeg ser i denne tråd, men forholde os til essensen af nødråbet.

Bare det jeg ville sige.

Vh L.
Lillevang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 13:13   #35
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lillevang skrev:

Citat:
forholde os til essensen af nødråbet
Ja, lige netop, Lillevang.

Og så lige minde om det her:

Citat:
Velkommen til K10 - Flexjob & Førtidspension, stedet hvor vi alle prøver at hjælpe hinanden
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 14:44   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det skal nok gå alt sammen, nu vil koncentrere mig om at kunne være der for mine børn. Min søn kom lige uventet forbi og min krop stivnede, det fatter jeg simpelt hen ikke når det er ens unge. Jeg snakkede lidt mens han spillede på sit værelse, det hjalp, men da han gik igen og slappede min krop af.

F... det angst, og så skide værd med hvilken far og mor jeg har haft, nu må jeg koncentrere mig om mig selv og mine børn. Det underlige er at jeg har det meget bedre når jeg er alene, men jeg vil jo også gerne have mine børn og jo mindre jeg har dem, jo værre er det. Jeg må bearbejde det hen ad vejen med psykologen og heldigvis fortager det sig også når jeg har vænnet mig til at de er her, men jeg fatter det bare ikke.

Viper du kan jo bare sende mig beskeden privat så ikke alle er med hvis det fylder for meget. Jeg gider også godt snart at se andre emner, ærgerligt at det personlige skal være så svært.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 15:07   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alkhohol og medicin kan altså også være en rigtig dårlig cocktail. I nogle tilfælde får man slet ikke gavn af medicinen fordi der ryger alkohol med ind i behandlingen, og det er heller ikke unormalt at medicinen forstærker effekten af alkohol - eller omvendt. Altid dumt at blande de to ting sammen.....derfor synes jeg jo at man SLET IKKE skal drikke når man er i medicinsk behandling.
Jeg fik engang noget medicin der gjorde at jeg simpelthen fik fest på hjernen!! Dårligt havde jeg slugt pillerne før end jeg hang med hele overkroppen i øltønden, eller styrtede DIREKTE fra børnehaven og over på det lokale værtshus hvor jeg sad til ungen skulle hentes.

Og det var først efter en cykeltur at jeg tænkte NEJ det her går sgu ikke! Det skal lige nævnes at jeg LÅ NED og cyklede...og kom ligesom ingen vegne, jeg var væltet midt i trafikken og troede jeg havde rejst mig, hahahaha....F***!!!
Helt klart, det havde noget med druk at gøre samtidig med medicinering. Det var bare uklart hvad der gjorde hvad ved psyken. Og i mit tilfælde der var medicinen som en festbombe, fordi den gjorde mig så glad og lykkelig at det måtte fejres i døgnets 24 timer.

Hvor om alting er, så er jeg jo enig med Permand i, at børn ikke tager skade af at se sin Mor/Far/Forældre i en enkelt brandert eller to - der findes mange julefrokoster, nytårs aftener/runde fødselsdage/brylluper ect som indbyder til en lille én til ansigtet, og hvor stemningen kan blive lidt højrystet.
Men nu blev Entenellers børn jo forskrækkede over det, og så er det bare ikke okay og kan ikke bruges som hvilepude. Og hvis Enteneller har et problem med rødvinen generelt, så var det måske dråben der fik hende til at indse, at rødvinen nok bør stilles på hylden for at forbygge fremtidige uheldige episoder med børnene.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 15:10   #38
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Permand Se meddelelser
Jamen prutten, Hvad er en god mor?
jeg mente ikke om nogen er en dårlig mor overhovedt ,kunne ikke falde mig ind....!!jeg har skam også mine fejl,det har vi alle vel...men syntes derimod det godt enteneller kan komme ud med det her og eftersom jeg har læst det har hun jo et problem hun gerne vil snakke om....og som jeg læste det havde hendes datter været nervøs for være alene sammen med hende og derfor skal man have hjælp og kan godt forstå hun kommer frem med det herinde..!!mine børn har da også FÅ gange set mig drikke til fester eller lign men ikke noget de har taget negativt skade af ,havde de det åbentlyst havde jeg også søgt hjælp og rådgivning....!!vi lever i 2009 og kan godt være disse problemer var tys tys for årtier tilbage men den dag idag kan man få hjælp til disse problemer...!!
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 15:18   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg er i al fald glad for at i alle har skrevet og jeg vil stoppe med at drikke for nu gælder det om, at få den rette behandling og lære mig selv at slappe af når jeg har mine skønne børn. Fatter bare ikke hvorfor jeg ikke kan have det ligeså godt hele tiden når jeg dem som når jeg ikke har dem. Men man kan jo ikke blæse og have mel i munden, det er den der famøse balance vi alle skal finde.

Helenekr jeg syntes at du har ret i den der 24 timers fest, sådan følte jeg det også der er bare totalt gang i den indtil man dejser og hvad man ikke kan komme til at sige til folk af diverse slags det er jo ikke små ting, så op i vin reolen med flaskerne og koncentrere sig om noget andet.

P.. at man ikke kan arbejde lidt, men man må jo finde balancen, mærke sig selv og blive klogere. Jeg kommer sgu nok til at kunne undvære mit hoved på et tidspunkt. (he, he)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 15:41   #40
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
enteneller er så glad for høre du kan se problemerne i det....!! har en tæt på i familien der har fået medicin i flere år og drikker 10 øl eller mere hver dag hun kan simpelthen ikke se hun har et problem og vi i familien kan se magtesløse til...hvis bare hun kunne se hendes problem og gøre noget ved dem ville vi alle være åbne for være der for hende igen......føler sgu med dig og håber alt bliver godt igen:-)
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er mine rettigheder? Lola78 Spørgsmål ang fleksjob 17 09-05-2013 23:58
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Jeg vil være glad, mine børn savner mig.. Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 05-11-2010 14:22
lægekonculent og mine børn pruttenQ34 Lægekonsulenternes Rolle 27 15-05-2009 16:25
Hvad mon mine chancer er fruensvilje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 24-04-2008 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension