K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2009, 14:53   #1
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
gode råd søges i dag eller i morgen da kommunen kommer tirsdag og laver skema med mig

er der nogle der vil give mig gode råd i dag eller i morgen,da kommunen kommer hjem til mig og hjælper mig med at udfylde ansøgningsskema til paragraf 100 ?????????????????????????????????????????????????? ??????


jeg har skrevet følgene ting op:

Medicin
hjælp til indretning af bil
sko
rengøringshjælp
taxa til kørsel til læge osv
håndsrækninger
vinduespudser


håber på mange svar,på forhånd tak pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 17:00   #2
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej Pjuske

Det kommer jo lidt and på hvad du fejler, eks hvis det er rygen eller andet i bevæg apparet så kan man jo skriver varmvandstræning, ryg gymnastik, foddame, tempo pude til at sidde på eller en til lænden da man ikke længer kan få dem igennem hjælpemiddel, det kunne jeg ikke så derfor er det på min §
100, så har jeg harft skrevet fys på, men den får jeg nu vederlagsfrit, men har fået den under §100,

Så håber det kan hjælpe dig lidt

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 20:51   #3
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej Mai-Britt

Det er min ryg.tak for dine svar,har du nogle nærmere navne på de puder ? får du dækket varmtvandsbassin ? er det en gang om ugen ?

Tak Pjuske


Ps jeg har 3 diskuspolapser,slidgigt,modic i ryggen,jeg har fået foretaget en stivgørende operation af flere led,der desværre har gjord det værre,samt har de ødelagt en nerve i benet,så jeg har føleforstyrrelser,lammelser hver dag
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 23:25   #4
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Pjuske

Med dine ryglidelser burde du også tænke på en rigtig god stol

http://www.bazis.dk/haag.htm

Jeg har selv god erfaring med den der hedder capsico;

http://www.bazis.dk/Capisco8106.jpg

Og kan for alt i verden ikke undvære den. Den har en fantastisk støtte til en dårlig lænd - og er bygget så man kan sidde på to forskellige måder, når man er træt i lænden kan man vende den om og bruge rygstykket foran, samt hvile armene, man hænger faktisk godt på den - hvis du forstår hvad jeg mener. Du kan også høre om det er muligt at få et hæve-sænke bord.

KH
Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 00:13   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
evt have-hjælp (hvis du har sådan en)
Nu ved jeg ikke hvad du mener med håndsrækning, men sådan noget som snerydning vedligeholdelse af huset, der under maler (du kan jo ikke selv om end jeg tror den er tvivlsom, men på den anden side, får du det jo ikke hvis du ikke prøver)
Er der en forening for den gruppe du er i (som fx ADHD foreningen) hvis de laver kursuser så kan du skrive dem på. (prøv at de på de forskellige foreningers hjemmesider, måske de har en liste med gode ideer til § 100)
Ekstra forsikringer, fx ulykkesforsikring, betaler du mere end andre fordi din fysik er nedsat?

Men ellers prøv at lave en alm søgning på merudgifter, der vil dukke mange forslag til merudgifter op, og lad dig ikke skræmme af at det er fx ADHD foreningens hjemmeside... der kan du også hente nogle forslag, selv om at det intet har med det du fejler at gøre.
Prøv evt at søge her inde (glo evt mine indlæg i gennem) det er ikke så længe siden jeg lavede et indlæg med nogle links, i samme tråd var der en del forslag til merudgifter.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 00:34   #6
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Vedligeholdelse af bolig (hvis du selv malede før dit handicap)
Rengøring af trapper i etageejendom / snerydning + havearbejde ved hus
Indvendig og udvendig rengøring af bil
Håndsrækninger skal specificeres. F.eks. flytning af møbler for rengøring, få kasser op/ned fra kælder/loft, skift af gasflaske, udbragte varer fra købmand osv.
Strømforbrugende kørestol, ekstra el til bil hvis den skal have ekstra strøm, ekstra syn af lift på på bil, en kassevogn på disel bruger også mere brændstof ( i kr.) end en personbil på benzin, ligesom en tung bil har et ekstra forbrug af dæk ( ca. 1,5 til 1)
Desuden hæver flere forsikringer prisen for handicappede og man må ofte betale mere for en sideplads end ståplads til koncert.

Et spetakulært udspil vil være at få dækket prisen mellem løn og førtidspension, da det jo også er en udgift vi må finanserer om vi kan eller ej. Men det kræver vist mere at følge til dørs, end en (vi)svækket handicappet formår.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 09:51   #7
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
§100

Du kan ikke søge stol og andre hjælpemidler under §100. Disse skal søges under den relevante paragraf for hjælpemidler/forbrugsgode.

Se evt. http://www.social.dk/ministeriets_om...il_voksne.html

Held og Lykke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 10:08   #8
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Tak for svarerne,hvor er det dejligt at flere svarer mig


Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2009, 13:40   #9
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Jeg vil lige fortælle at nu har damen fra kommunen været her og snakket i 2 timer ang paragraf 100 og hun var virkelig sød,nu må vi se om jeg får noget ud af det.jeg har noteret alt ned og når jeg får en afgørelse skal jeg nok vende tilbage,så kan det være at andre får gavn af det.

Hun sagde at man gav forskelligt fra kommune til kommune,så hvis en på sjælland får hjælp til noget er det ikke sikkert at man gør det på fyn,kommunerne bestemmer selv. det undrede mig at reglerne ikke er ens for alle.

Tak til alle

pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2009, 14:05   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er jo fordi det er en vurdering de skal lave, også derfor det er så forbistret vigtigt at anke afslag, eller bare hvis man er ½% uenig, det gælder om at få slået fast hvad man har ret til og ikke ret til.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen sende mig på kontanthjælp. Gode råd søges Wins Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 04-07-2012 17:49
Advokat hjælp når kommunen igen laver underlige ting fidusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2012 00:11
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
Gode råd eller link søges Thelma Dit og Dat 8 23-10-2008 23:21
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension