K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2010, 09:33   #1
Madrid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Madrid er ny på vejen
Varig lidelse pga. arbejdsskade

Hej

Jeg er en 34 årig murer, som for 2 år siden var ude for en arbjedsulykke. Jeg har efter operation og genoptræning været i jobprøvning i 13 mdr. gennem kommunen på kontanthjælp. Jeg er færdig som murer kan ikke klare hårdt fysisk ryg belastende arbejde.

Nu er der kommet er virksomheds kordinator ind over min sag. Jeg skal nu fra 1. november i virksomhedsrevalidering i 6 mdr. derefter skal jeg (hvis arbejdsgiveren vil have mig) ansættes på lige fod med de andre ansatte bare kun 22,5 time om ugen. Kommunen siger at jeg ikke er syg nok til flexjob, men heller ikke rask nok til fuldtidsjob.
Nu er det bare sådan at kommunen siger at efter de 6 mdr. når jeg bliver ansat i virksomheden, skal jeg klare mig for den løn jeg vil modtage. Jeg ved startlønnen er 125 kr. i timen, og så har jo regnet på at det jeg vil tjene er mindre end hvad jeg modtager i kontanthjælp.

Kan det virkelig være rigtigt? skal kommunen slet ikke hjælpe mig økonomisk, jeg går jo rigtig meget ned økonomisk.

Jeg er gift, har 3 børn, bor på landet, er afhængig af bil. Min kone er efter en ulykke på revalidering i gang med ny udd. så vi ved slet ikke hvordan vi skal forholde os.

Vi mener at kommunen ser det som billigst ved at sige jeg skal arbejde det jeg kan og så leve for det.

Kan vi overhovedet gøre noget eller skal vi bare accepterer at vi ikke bliver stillet godt økonomisk?

Jeg håber jeg gør min forståelig.
Madrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 09:48   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Madrid

Velkommen til k10

Det kommunen har tænkt sig er IKKE i orden !

Du skal læse Arbejdsevnemetoden.

Du finder den her :

http://www.bm.dk/Sitetools/~/media/BEM/Files/Dokumenter/Beskaeftigelsesomraadet/Det%20rummelige%20arbejdsmarked/Fleksjob/arbejdsevnemetode_pjece.ashx

På side 88 står der :

Hvis det vurderes, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde på det ordinære arbejdsmarked,

men at arbejdsevnen kan forbedres, så skal kommunen give tilbud om aktiviteter,

der kan forbedre arbejdsevnen.


Hvis det vurderes, at arbejdsevnen ikke kan forbedres, og den ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår,

herunder efter overenskomsternes sociale kapitler,

men at arbejdsevnen er tilstrækkelig til et fleksjob, så skal kommunen træffe afgørelse om et fleksjob.


Din kommune har ikke lov til at bestemme, at du skal kunne klare dig for den indtægt,

du kan skaffe på et job på 22 timer/uge !!!

Du SKAL tilbydes et fleksjob !

Din kommende arbejdsgiver vil få refusion på op til 2/3 af din løn,

så det er DE penge, din kommune vil forsøge at spare.

Men den går ikke !

Så læs nu linket, og meld tilbage, hvis du finder andre uregelmæssigheder,

der er sket i din sag.

Alle sager om revalidering, fleksjob og pension SKAL køres efter arbejdsevnemetoden.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 16:37   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du skal få det på skrift, at du ikke kan arbejde på fuldtid og at der ikke bliver tilbudt fleksjob, så kan du anke og den burde du ikke tabe
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 21:59   #4
Madrid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Madrid er ny på vejen
kommunen nægter flex

Først tusind tak for det hurtige svar.
Kommunen siger at man ikke kan få flexjob, hvis man kan arbejde mindre end 12½ time og mere end 18 timer om ugen. Man skal altså være mere end 50% syg.

Jeg forstår det slet ikke, jeg ved at andre er i flex også selvom de kan arbejde mere end 18 timer om ugen.

Jeg har på skrift fra lægen at jeg aldrig kommer til at arbejde fuldtids igen. Jeg har kun modtaget mundtligt at jeg ikke kan få flex. Jeg har bedt om det skriftligt men har endnu ikke modtaget noget.
Madrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 22:26   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Madrid Se meddelelser
Først tusind tak for det hurtige svar.
Kommunen siger at man ikke kan få flexjob, hvis man kan arbejde mindre end 12½ time og mere end 18 timer om ugen. Man skal altså være mere end 50% syg.

Jeg forstår det slet ikke, jeg ved at andre er i flex også selvom de kan arbejde mere end 18 timer om ugen.

Jeg har på skrift fra lægen at jeg aldrig kommer til at arbejde fuldtids igen. Jeg har kun modtaget mundtligt at jeg ikke kan få flex. Jeg har bedt om det skriftligt men har endnu ikke modtaget noget.
Det er bare utroligt, at de bliver ved med at fortælle om minimumskrav-timer for at få et fleksjob osv... Det er ikke rigtigt. Men det er rigtigt, at arbejdsevnen skal være mindst 50% nedsat (det er ud fra en principafgørelse fra ankestyrelsen).

Jeg håber, der er lavet rapport ud fra den arbejdsprøvning, du var ude i.
Søg aktindsigt i din sag. Prøv at danne et overblik over dit forløb.

Du har mulighed for at søge fleksjob på foreliggende grundlag (dvs. de allerede foreliggende lægeoplysning om f.eks. din varige nedsatte arbejdsevne, rapport over hvor mange timer du kan klare... osv. osv.) Hvis du selv mener, at alt er opdaterede med oplysninger om, at du har et varigt nedsat arbejdsevne, som gør, at du ikke kan klare et fuldtidsjob, så kan du prøve at søge.

Når du søger, så gør det skriftligt. Og forlang også et skriftligt afslag, hvis det kommer så langt. (man har krav på en begrundelse)

Jeg var selv på kontanthjælp, kom i revalidering og fik senere fleksjob, så det burde lade sig gøre, når man er på kontanthjælp. De skal jo hjælpe dig og ikke bare "smide" dig ud af systemet.

Har de snakket om revalidering? Det var egentlig måske en mulighed for dig, for alt skal afprøves, før man kan tilkendes fleksjob. Hvis revalidering er en mulighed, bør det afprøves f.eks. omskoles til et andet fag, et job som måske gør, at du kan arbejde på fuld tid igen.

Det var lige mine tanker....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Loven om midlertidig pension og varig lidelse zuza Midlertidig Førtidspension 14 12-03-2017 15:10
Os på varig førtidsforfølgelse. Indiansummer Politik og Samfund 8 30-05-2012 22:03
Varig kontanthjælp Maj-Britt Politik og Samfund 23 31-01-2011 17:20
Sygdomme med varig nedsættelse TylerGirl Hjælpemidler til handicappede 7 06-03-2010 20:29
nedsat funktionsevne - hvornår er den varig? buster Alt det andet 8 25-02-2009 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension