K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2012, 15:08   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej hvis man i forvejen er berettiget til ledighedsydelse....så skal man have ledighedsydelse under sygdom

Citat:
Under sygdom
Personer, der modtager ledighedsydelse, bevarer retten til at modtage ledighedsydelse under sygdom. I disse situationer er kommunen forpligtet til at foretage opfølgning efter reglerne i lov om sygedagpenge.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3997

Prøv at læse hele den fleksjobspjece...der står en masse gode ting i den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 00:12   #22
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Til møde med ny sb

Så har jeg været til møde med sb. Hun vil indhente statusattest fra egen læge, samt udtalelse fra arbejdsgiver. Egen læge har bekræftet mit helbred, men arbejdsgiver er ikke det store hjælp, da jeg desværre gjorde mig bedre end jeg reelt var, for at få stillingen i fleks. Sb vil samle alt og drøfte det med sin leder i løbet af næste uge. Hun virker som om hun vil hjælpe, men jeg stoler ikke rigtig på nogen sb længere. Hun sagde også at det bliver svært at nå behandle sagen i dette år, og med den nye fp reform ved hun ikke helt hvad der kommer til at ske. Men hun ville fremlægge sagen for hendes leder i næste uge og vil vende tilbage. Hun nævnte at hun gerne ville hjælpe mig, men det var ikke hende der afgjorde sagen. Ventetiden er forfærdelig lang og uvisheden tærer på mig. Jeg har i dag søgt om aktindsigt, for at se hvad der ligger af nye akter. Desværre har min arbejder ikke bidraget til meget hjælp, tværtimod. Er der mere jeg kan gøre eller være Obs på.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 14:50   #23
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Hvad er Reva Si centersamtale ?

Så er jeg blevet indkaldt til en Reva Si centersamtale hos min sb. Til stede vil være en sociallæge og psykolog fra sociallægeinstitut. Er det en normal procedure at de skal være med ? og hvorfor skal de være med. Hvordan foregår sådanne samtaler og hvad skal jeg forberede mig på. Jeg er virkelig et nervevrag for tiden, kan ikke overskue det mere. Min fagforening kommer også med til mødet. Jeg fik tilsendt en kopi af min statusattest som lægen har lavet. Der står følgende.

Læ 125
Diagnosen er kroniske smerter. Der er udredt og der er forsøgt forskellige behandlinger for at mindske smerterne. Symptomerne kommer efter en arbejdsskade i 2.....
Patienten er udredt ved forskellige afd. Hvor der er fundet en diskusprolaps og samt afsmalnet discus i nakken. Pt. har været igennem et meget omfattende undersøgelses program. Man kan ikke operativ hjælpe patienten.
Har derefter været på smerteklinik, det er ikke muligt at smertebehandle patienten.
Fysioterapi også uden effekt på smerterne.
Patienten har forsøgt at arbejde men kan ikke klare det. Hun er meget psykisk præget af af sine kroniske smerter. Sover dårligt og har tabt sig en del.

Så står der længere nede i vurdering af helbredesforholdende som har betydning sagen :
Alle behandlingsmuligheder er udtømte og det har heller ikke været muligt at smertebehandle patient sufficient.
Prognosen er desværre meget dårlig og jeg vil ikke forvente en bedring i tilstanden nu så mange år efter skaden er sket.
Jeg vil vurdere at arbejdsevnen aktuelt og fremover til at være ubetydelig.

Hvad betyder ordet ubetydelig, tror i at det er til gavn for min sag.
Jeg er så nervøs for den samtale, og kan de bruge det imod mig at jeg psykisk er præget af mine smerter.

Hvad vil råde mig til. Jeg magter det ikke mere.

Sidst redigeret af Nana M; 22-12-2012 kl. 14:57.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 16:54   #24
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Bortset fra at lægerne ikke må beskrive din arbejdsevne, men kun funktionsevne, er ordene fine nok.

Tror du skal tage det stille og roligt til samtalen, der er fagfolk med til at vurdere dig og det er måske en fordel, fremfor kun med sb.

Du skal bare være digselv og forklare hvordan hverdagen er for dig med smerter osv.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 11:01   #25
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Nervøs for møde med sb, psykolog og sociallæge

Sb har flyttet mødet. Jeg er så nervøs for det møde og spurgte min sb, hvad det gik ud på. Så jeg ku være forbedret på det. Hvad slags spørgsmål kan psykologen og sociallægen finde på at spørge om.
Min sb sagde i Tlf, at jeg ikke skulle regne med en ft, da det ikke ville være så svært for mig at klare et fleks på evt. 4-5 timer om ugen, det ville være bedre for mig at arbejde, fremfor at være passiv resten af livet. Kan de virkelig trodse min egen læges vurdering, at jeg ikke kan arbejde længere. Hun mente desuden at jeg måske skulle i et ressourceforløb. Jeg tænker konstant på det og det fylder min hverdag. Jeg skal straks ligge mig for at sove efter ungerne er sendt i skole, kan ikke klare at være ude, blandt andre mennesker og holde en maske på, når jeg ikke har sovet pga smerterne. Dette er det samme hver eneste dag. Skal hvile og sove flere gange i løbet af dagen, for at hænge sammen. Hvad skal jeg gøre, hvad kan i råde mig til at gøre eller ornerne mig til mødet. Desuden mente sb at det psykiske også kunne påvirke min arbejdsevne. Men min læge mente ikke at jeg var psysisk syg el. ustabil. Dette fortalte jeg også sb, o at hun måtte kontakt ham, men dette synes ikke var nødvendigt. Hvad skal jeg gøre. Hjælp mig venligst med mine mange frustrationer.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 16:05   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal huske at nu er du kommet under de regler omkring pension og fleks
det betyder faktisk at du skal som minimum et år i ressourceforløb før der skal tilkendes pension. samt alle dine lægepapir skal være godkendt af klinisk funktion som først bliver oprettet sidst på året.
så har faktisk ingen råd til dig, da disse nye regler ikke er ført ud i livet endnu på de forskellige jobcenter. samt så vidt jeg ved har ingen fået pension endnu udfra de nye regler. loven blev også vedtaget den 1 januar. hvis du er under 40 er det stort set umuligt og få pension. meningen med den nye lov.
men for overhovedet at komme på et ressourceforløb, skal alle andre muligheder være udtømte. det er alene kommunen som bestemmer om du er kandidat til et forløb

desværre ikke den bedste besked, men hvis kommunen vurdere du bare har den mindste arbejdsevne. så kan de ikke tildele pension, men fleks ned til 2 timer om ugen
det er stadig udelukkende kommunen som vurdere din arbejdsevne og ikke lægerne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for førtidspension? Najah At søge førtidspension 7 01-11-2012 20:39
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension