K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2010, 01:26   #81
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal være drøn ærlig.

Fortæl hvordan du har det, hvordan det går hjemme med overskud, og hvordan det skræmmer dig med den timeøgning der er lagt op til.

Jeg ville skrive et brev samtidig, som omhandler den samme information, som du giver lederen på instutionen, og hvad I bliver enige om.
Dette sender du så kopi af også til kommune.

Måske, hvis du har en fagforening, kunne det være en ide at de gik med til dette møde med lederen?
Det kommer an på, hvordan du synes at du kan kommunikere med lederen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 07:56   #82
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Vovse - jeg har helt klart en udfordring der - men pt. er det sgu nok ikke en udfordring jeg kan tage op, at gå før tid .. eller jeg er vel rettere ikke klar til det.
Jeg skal sgu vist nærmere i gang med at sige fra med timeøgning i første omgang (børnehave har lavet mødeplan frem til uge 50 - så jeg er oppe på omkring 28 timer på sidste mødeseddel.. er sgu da lige før jeg får koldsved ved tanken)
Jeg vil tro, at du nemmere vil kunne undgå time-øgning hvis du begynder at sige fra, og gå hjem før tid når du har behov for det.
Som det er nu er det ikke sikkert, at de vil kunne se nogen grund til ikke, at øge dig i timer, for dem ser det jo ud til, at du klarer det fint.

Du må undskylde, at jeg sætter det lidt på spidsen, men jeg kæmpede jo selv i mange år, og oplevede hvordan alt hvad jeg sagde blev vendt og drejet 7 gange.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 12:44   #83
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Wtd,

Det handler klart om at få sagt fra under din arbejdsprøvning og indlagt dine skånebehov som måske passer bedst til dig.

Sagsbehandlerne er ikke gode til selv at foreslå skånebehov, men du er jo nødt til at få en retvisende arbejdsprøvning så se nu af få sagt fra og foreslået dine arbejdstider. For mit eget vedkommende havde jeg som dig meget travlt med at overbevise mig selv om hvad jeg burde kunne. Det kan jo ikke være så svært at trække rundt med en hest der bare skridter i min. 45 min. jeg fejler jo ikke noget fysisk. Jeg kunne da godt starte med 2 x 45 min. !! Sandheden var nok at jeg skulle have gået max 20 min. for så satte angsten ind og så kunne jeg være kommet tilbage måske og så gå lidt igen. !! Men det blev ikke prøvet for i andres og ikke mindst i mine egne, så var 45 min. jo ikke meget så det kunne jeg vel nok gå!!!!!

Jeg pressede selv citronen, men forsøgte også nogle gange at begrænse min "formåen", det var hulens svært for jeg kunne jo godt lidt at arbejde og mærkede som dig ofte først tæskene når jeg kom hjem. Fidusen er jo at man helst skal stoppe mens legen er god. Hvis det vil passe en at møde senere hvorved du måske er bedre oplagt, så er det der man skal sætte ind, pauser ind i mellem, tidligere fri den ene dag end den anden osv. Måske kan det også være at du ikke skal være i en bestemt situation for længe adgangen, fx. på en bestemt stue osv. osv.

Du er i arbejdsprøvning for at kunne vise hvorledes du optimalt iht. dit helbred og ve og vel vil kunne arbejde. Hvis du ved hvordan du vil have det er du nået meget langt og du skal ikke være bange for at i sige til din sagsbehandler hvilke skånebehov du ønsker, det er jo det der er meningen. Hvis de vil have dig ansat efter arbejdsprøvningen, skal de nok give lyd fra sig og måske hen ad vejen se om I kan få begge jeres behov til at passe sammen.

Du vil blive så lettet når du får sagt hvad du vil og det vil blive en bedre arbejdsprøvning for dig. Alternativt kan du risikere at den måske går i hårdknude både på arbejdspladsen og derhjemme. Tag det op på det kommende møde med din sagsbehandler og få udsat det at gå op i tid da du ikke kan overskue det. Det må de bare acceptere indtil videre.

Held og lykke.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 22-11-2010 kl. 12:54.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 21:01   #84
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

de kære arbejdsgiver

hvis du ikke mærker efter og siger fra, arbejder de timer de sætter dig op, hvad tror du så der sker

de siger du kan komme ud i ordinær beskæftigelse ingen grund til fleks.

dette uanset hvad og hvordan du har det, for du har jo lige vist du godt kan arbejde ikke

dette er en lille opsang til dig DU SKAL SIGE FRA OG MÆRKE EFTER, du skylder ikke nogen noget andet end dig selv vel
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 21:03   #85
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Vedr. det med at blive ansat på stedet efterfølgende, så er det vist, det samme som at finde nålen i høstakken - ingen står for at sige op, og de skal spare timer, så næppe

I har helt ret i at jeg skal til at sige fra - men omvendt er jeg også bange for at sige fra "for tidligt" - så min arbejdsprøvning bliver underkendt med "alt er ikke afprøvet" .. men lige med timeantal, der bliver jeg nød til at sige fra, ihvertfald pt. - jeg skal være mere end bare deres arbejdskraft, og det vil jeg ikke være, hvis jeg går yderligere op i timer pt.

Lederen har meldt ud at vi evt. skulle snakke sammen hver 14. dag, hvor jeg skulle stige i timer, om hvordan det gik .. ved ærligt talt ikke hvordan jeg har det, med det. Jeg har intet mod lederen, og hun er såmænd ganske sympatisk - men bare tanken om at indvie ENDNU en person i mit privatliv, argh!
Nå, men det må være snart, sådan en samtale, hvis det er.

Jeg sendte den første uge af min dagbog igår til jobkonsulenten + sagsbehandler - fra jobkon. har jeg intet hørt - fra sagsbehandleren var der respons, at det var rart at få, til at kunne vurdere hvordan arbejdsprøvningen havde påvirket mig .. giver da håb om at den bliver vægtet fra hans side

Men det der med jobkonsulenten - hvor stor rolle/hvor aktiv/synlig har jeres jobkons. været? Jeg har mødt hende to gange - første gang hvor sagsbehandler intro. os for hinanden, anden gang til mødet i børnehaven, og så har jeg snakket i tlf med hende én gang, for at få et møde tidspunkt. .. er det normalt, at man ikke har mere kontakt til jobkons.?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 21:05   #86
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Iøvrigt en møg dag idag, overskudet var for start ikke stort - og så kører tankerne, mindreværdet osv i højere gear.. ond cirkel - kender nogle af jer det?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 21:09   #87
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

min jobkonsulent har jeg mødt 2 gange den 1 ste da jeg havde været på
arbejdsstedet i ca. 3 uger og 2 gang 3 dage efter min arbejdsprøve var afsluttet.

jeg ved ikke om det er fordi hun er en garvet rotte, ved hvad hun skal se, høre o.s.v.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 22:49   #88
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
I har helt ret i at jeg skal til at sige fra - men omvendt er jeg også bange for at sige fra "for tidligt" -
Hvis du fører en udførlig dagbog over hele dig døgn, så vil sammenhængen kunne ses der.

For mit eget vedkommende (har måske skrevet det før) knoklede jeg på de første 3 dage i min arb.prøvning, det gik jo helt fint, men på den 4. dag gik jeg hjem efter 1 time for da sagde min ryg bare stop.

Jeg skrev selvfølgelig om det i min dagbog, skrev om de øgede rygsmerter, det øgede medicinforbrug, og så fremgik det jo af dagbogen at jeg måtte ligge ned oftere o.s.v.

I løbet af min arb.prøvning så jeg jobkonsulenten en enkelt gang.
Men inden jeg startede spurgte jeg ham hvad jeg skulle gøre, hvis jeg en dag var nødt til at gå før tid, og svaret var, at jeg skulle sige det til chefen og så skulle jeg ringe til jobkonsulenten.
Så jeg var i telefonkontakt med ham 4 dage om ugen (havde jo fri om onsdagen).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 08:21   #89
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg har slet ikke haft en jobkonsulent....

Der var selvfølgelig min SB, så var der en socialfaglig vejleder og en vejleder på kontoret, hvor jeg var i arb.prøvning.

Vi havde møde hver 14. dag, hvor de så forinden havde fået sendt min dagbog, så de kunne følge med - og udfra det blev mine timer løbende sat ned. De sidste par uger forsøgte de (på papiret) at sætte mine timer en smule op + jeg så fik fri onsdag.
Det lykkedes så overhovedet ikke.

Men som de sagde, de var nødt til at afprøve, for ellers kunne indstillingsteamet sende min sag retur med den begrundelse, at alt netop ikke var afprøvet.

Pas nu på dig selv.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 10:09   #90
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg har lige haft opfølgningssamtale med min sagsbehandler - eller det hedder jo så smukt ´jobsamtale´ jow jow

Han læser min dagbog (han har fået sidste uges dagbog), som om det er rigtigt hårdt ved mig, at jeg skal blive bedre til at sige fra, at det er mit store arbejdsområde - at det at gå før tid, er noget jeg skal arbejde med - men han også kender mig godt nok til at vide, at det er svært.

Jeg fik grønt lys til at sige til, med ændrede arbejdstider (så skal jeg bare lige gravet modet frem), og de IKKE må bruge mig normeringsmæssigt, og hvis de stejler med arbejdstiderne, med at det ikke passer ind i deres daglig dag, så skal jeg kontakte sagsb. eller arbkons. .. lederen vil jo snakke med mig omkring øget timer - må være i denne uge, må være oplagt at tage den snak der, må immervæk også være hendes opgave at kende reglerne med at jeg ikke må indgå i normering m.m.
Desuden er der et arrangement for børnene i dec, som foregår sen eftermiddag/aften - der har jeg fået ´go´ for at jeg må nægte at deltage.

Sagb. undrede sig over at jeg ikke havde hørt fra arbk. endnu, men forventede da at hun snart kontakter mig, vedr. det med den mail jeg sendte omkring samtalen imellem hende, mig og lederen - og så fik jeg ros for at have sagt fra, at jeg ikke ville sidde og snakke om private ting foran lederen - fordi som han sagde "kom det jo ikke dem ved"

Nå men jeg skulle vist bare lige "lufte ud" - jeg skal nemlig afsted på arb om ikke så længe, og havde lige brug for et par lyttende ører
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension