K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2011, 12:36   #1
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Er slavehandel tilladt i Danmark?

Jeg troede at slaveri og slavehandel blev forbudt for mange år. Men når arbejdsløse sendes i virksomhedspraktik og skal arbejde uden løn så ligner det efter min mening slaveri.

I gamle dage var slavernes eneste 'løn' for arbejdet mad og et sted de kunne sove.
Nu får folk i virksomhedspraktik kontanthjælp eller understøttelse for at knokle. Ikk noget med løn efter overenskomst. Og virksomhederne betaler ikk 1 øre for det arbejde de får lavet.

I gamle dage blev mennesker taget til fange og solgt af slavehandlere.
Nu tjener jobfirmaer penge på at udstationere arbejdsløse i virksomheder hvor de så i månedsvis tvinges til at arbejde uden løn.

Her er et eksempel på de 'gode tilbud' fra et jobfirma der hedder HKI:

Snusepraktik - fra 2-5 dages snusepraktik internt på HKI
Ekstern udstationering (virksomhedspraktik) op til 13 uger.
HKI Jobklub med jobsøgning, uddannelses- og erhvervsvejledning.
Fagspecifik danskundervisning kombineret med værkstedstræning.
Realkompetenceafklaring

Link til HKI´s hjemmeside: http://www.hki.dk/jobpakke/


Jeg syntes det ligner moderne slavehandel når kommunerne betaler jobfirmaet HKI penge for at udstationere mennesker i virksomhedspraktik.
Og kan jobfirmaet osse tjene penge på at 'udleje' mennesker til virksomhederne ?

Hvis der nogen på K10 der har prøvet at blive udnyttet som gratis arbejdskraft så skriv om det.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 13:56   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hov du glemmer dem som er sendt på ægtefældeforsørgelse, de får slet ikke så meget som 1 øre, der er der virkelig tale om reel slavehandel endda værre end det vi så i gammel tid, som du skriver den gang fik slaverne trods alt et måltid mad og et sted at sove, det gør disse slave arbejdere ikke en gang, de må gå tikgergang hos deres ægtefælde og håbe på nåde.

Man kan så sige at disse mennesker jo bare kan sige nej, nu de intet får for det, men det kan de ikke bare, for vil de have udsigten til måske at få hjælp af systemet en gang, så er de altså tvunget ud i at arbejde 100% gratis, især syge er ramt af den inddirekte frivillige tvang... vil du afklares, en gang om nogle år eller 10, har du bare af at deltage i aktiveringen, som altså tit indeholder en eller anden praktikform i en eksisterende virksomhed.

Så ja slaveri eksistere i det moderne Danmark i aller højeste grad, især over for syge og handicappede, som er gift.

Slave handel kan så diskuteres, i det disse mennesker jo trods alt stadig er frie til at melde sig ud, flytte ud i en skov eller hvad ved jeg, de er heller ikke brændemærket som man også brugte meget i, især staterne.
Dog en moderne udgave af handlen, tja desværre.

En ting er så at vi her på k10 (eller de fleste af os) sagtens kan se dette, noget andet er at få andre til også at erkende at dette foregår, der tror jeg desværre der er ekstrem lang vej endnu.

Jeg er ikke i tvivl om at de virksomheder som benytter sig af "os" (ikke fordi jeg har endnu været forskånet) er klar over at det i bund og grund ikke er ok, men få dem til at indrømme det, aldrig i deres liv, klart nok, det jo ikke anderledes end slaveejerene før i tiden, de ville jo heller ikke indrømme det, men var alle der imod: vi gør disse dyr en tjente og er gode ved dem og og og (når det siges mange gange nok tror man på det) at tro det har ændret sig vil være naivitet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 14:08   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu ved jeg godt du hader HKI:

men det er alså ikke deres skyld
det er kommunerne som fratage ens forsørgelse, på grund af sygedagpenge loven

har ikke fået en krone over et år
men det betyder også at kommunen ikke sender en i aktivering eller noget som helst andet.
for det vil bare koste kommunen penge

men ja hvis man skal i arbejdsprøvning, så arbejder man gratis
men det er jo en del af afklaring og kan ikke sammenlignes med rigtig arbejde.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 20:47   #4
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Jeg troede at slaveri og slavehandel blev forbudt for mange år. Men når arbejdsløse sendes i virksomhedspraktik og skal arbejde uden løn så ligner det efter min mening slaveri.

I gamle dage var slavernes eneste 'løn' for arbejdet mad og et sted de kunne sove.
Nu får folk i virksomhedspraktik kontanthjælp eller understøttelse for at knokle. Ikk noget med løn efter overenskomst. Og virksomhederne betaler ikk 1 øre for det arbejde de får lavet.

I gamle dage blev mennesker taget til fange og solgt af slavehandlere.
Nu tjener jobfirmaer penge på at udstationere arbejdsløse i virksomheder hvor de så i månedsvis tvinges til at arbejde uden løn.

Her er et eksempel på de 'gode tilbud' fra et jobfirma der hedder HKI:

Snusepraktik - fra 2-5 dages snusepraktik internt på HKI
Ekstern udstationering (virksomhedspraktik) op til 13 uger.
HKI Jobklub med jobsøgning, uddannelses- og erhvervsvejledning.
Fagspecifik danskundervisning kombineret med værkstedstræning.
Realkompetenceafklaring

Link til HKI´s hjemmeside: http://www.hki.dk/jobpakke/


Jeg syntes det ligner moderne slavehandel når kommunerne betaler jobfirmaet HKI penge for at udstationere mennesker i virksomhedspraktik.
Og kan jobfirmaet osse tjene penge på at 'udleje' mennesker til virksomhederne ?

Hvis der nogen på K10 der har prøvet at blive udnyttet som gratis arbejdskraft så skriv om det.



Ekseleven
Fra den dag når, Venstre konservativ og DanskF.Parti er kommet til magten,på en eller anden mode , slavehandel er tilledt i Danmark. Hvor manger udlændsk firmaet i Danmark betaler ikke en kr. til skat .???

Mange arbejdsmand fra udlænd betaler ikke en kr. til skat. Folk som kommer fra Bulgarien ,og Rumænien er skattefri i Danmark.
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 22:49   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
så vid jeg huske har det altid været sådan at udlanske firmaer ikke betalte skat i danmark.også med gratis arbejds kraft lige så langt tid tilbage jeg kan huske har det stået på husk det er ikke kun under en statsminister men også den anden farve det har stået på husk det.glemme mange åbenbart.selvom vi skal have ny regering så skal ret være ret
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 23:55   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
extra det har du fuldkommen ret i, det er så nemt kun at give siddende regering skylden, det har vi altid gjort og vil sikkert altid gøre.

Altså de er bestemt ikke uden ansvar og da slet IKKE den siddende hvor mange år er det ikke lige de har haft til at stanse denne skruppelløse behandling af de svageste?? Og hvad er der sket?? Der er de regeringer med kortere tid på taburetterne altså lidt mere undskyldte, om end de altså heller ikke ligefrem har haft travlt, det kan vi så absolut blive enige om.

Som jeg ser det syge system, så begyndte det sådan for alvor under en hvis Schlüter, de efterfølgende regeringer har sådan set bare set fidusen og har bygget videre på den.

Vi skal ikke kun huske at se på parti farve ved næste valg vi skal også huske at mange af de ting der bliver lovet er tomme løfter uanset farve (med tomme løfter tænker jeg også på de der vi lover det her fordi vi ved vi roligt kan gøre det for der kommer aldrig et flertal til det) Vi skal passe på ikke at lade os forblænde og tro at rød er uhe så meget bedre at have siddende end blå, for det er de ikke nødvendigvis.

Overstående er for mig handler om hvilken farve jeg selv er, det er ikke en stem blå, eller rød propaganda, men en konstatering af at både rød og blå har haft mulighed for at gøre tingene ordentligt for de svageste med bække blokke endnu har valgt at lukke øjne og øre samt tale uden om, og ellers stramme stramme og stramme.
Og en konstatering af at rød altså kan være akkurat lige så kolde og kyniske som blå og omvendt, over for de svageste i samfundet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 01:08   #7
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
så vid jeg huske har det altid været sådan at udlanske firmaer ikke betalte skat i danmark.også med gratis arbejds kraft lige så langt tid tilbage jeg kan huske har det stået på husk det er ikke kun under en statsminister men også den anden farve det har stået på husk det.glemme mange åbenbart.selvom vi skal have ny regering så skal ret være ret
Jeg synes at du drømmer .

Danmark bliver den fettigste land i EU.
Mere an 100,000 børn i Danmark liver under ekstrem fettigdom.
Stor tal af befolkningen er ekstrem fettigdom.
238000 Førtidspensionister i Danmark 70% at dem e psykisk syge .
Hvorfor er stor tal af førtidspensionister e psykisk syge ?? På grund er unødvendigt stramninger med lov de sister 10 år.Mange borger de har opgive med leven
300,000 mennesker i Danmark spiser hver dag sov tabletter . Hvorfor så mange mennesker spiser sov tabletter i Danmark ?? Fordi borger har økonomisk problemer med at betale regninger, stram økonomi fettigdom inflation skiltsmise konkurs ,hus aktion og så vider og så vider .
Stor tal af syg borger er parkere på systemen . Der er kun en løsning bistandshjælp, (hus fængsel til borger).

Mange arbejdspladser er flyttet fra Danmark til udland .
Mange rig mennesker som skal investere i dansk økonomi er flyttet fra Danmark,og de vener altrigt tilbage .

Hver har vi produktion tilbage i Danmark ?? I Danmark har vi tilbage kun rengøringsjob og hjemhjælper .
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 05:56   #8
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Danmark Se meddelelser
Jeg synes at du drømmer .

Danmark bliver den fettigste land i EU.
Mere an 100,000 børn i Danmark liver under ekstrem fettigdom.
Stor tal af befolkningen er ekstrem fettigdom.
238000 Førtidspensionister i Danmark 70% at dem e psykisk syge .
Hvorfor er stor tal af førtidspensionister e psykisk syge ?? På grund er unødvendigt stramninger med lov de sister 10 år.Mange borger de har opgive med leven
300,000 mennesker i Danmark spiser hver dag sov tabletter . Hvorfor så mange mennesker spiser sov tabletter i Danmark ?? Fordi borger har økonomisk problemer med at betale regninger, stram økonomi fettigdom inflation skiltsmise konkurs ,hus aktion og så vider og så vider .
Stor tal af syg borger er parkere på systemen . Der er kun en løsning bistandshjælp, (hus fængsel til borger).

Mange arbejdspladser er flyttet fra Danmark til udland .
Mange rig mennesker som skal investere i dansk økonomi er flyttet fra Danmark,og de vener altrigt tilbage .

Hver har vi produktion tilbage i Danmark ?? I Danmark har vi tilbage kun rengøringsjob og hjemhjælper .
Jeg kan ikke lade være med at kommentere her...Du virker utrolig negativ (i flere af dine indlæg) på DK. og det som Dk indeholder. Ikke alt er negativ og dårlig her!

Jeg tror at der er mange lande som er værre at bo i!

Jamen uanset hvad så er Danmark et dejlig sted at være og det gør mig ondt at se du har sådan en negativ holdning omkring landet
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 08:59   #9
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Og en konstatering af at rød altså kan være akkurat lige så kolde og kyniske som blå og omvendt, over for de svageste i samfundet.
nemlig

Citat:
Oprindeligt indsendt af Danmark Se meddelelser
Jeg synes at du drømmer .

Danmark bliver den fettigste land i EU.
Mere an 100,000 børn i Danmark liver under ekstrem fettigdom.
Stor tal af befolkningen er ekstrem fettigdom.
238000 Førtidspensionister i Danmark 70% at dem e psykisk syge .
Hvorfor er stor tal af førtidspensionister e psykisk syge ?? På grund er unødvendigt stramninger med lov de sister 10 år.Mange borger de har opgive med leven
300,000 mennesker i Danmark spiser hver dag sov tabletter . Hvorfor så mange mennesker spiser sov tabletter i Danmark ?? Fordi borger har økonomisk problemer med at betale regninger, stram økonomi fettigdom inflation skiltsmise konkurs ,hus aktion og så vider og så vider .
Stor tal af syg borger er parkere på systemen . Der er kun en løsning bistandshjælp, (hus fængsel til borger).

Mange arbejdspladser er flyttet fra Danmark til udland .
Mange rig mennesker som skal investere i dansk økonomi er flyttet fra Danmark,og de vener altrigt tilbage .

Hver har vi produktion tilbage i Danmark ?? I Danmark har vi tilbage kun rengøringsjob og hjemhjælper .
lige meget hvad så er Dk stadig et godt sted at bo.
alt stiger og stiger koster mere og mere end hvad folk får ind i kassen.det er med til folk har mindre penge til at betale ting med.og dk er nok ikke det fattigste land i EU tag bare italien grækenland .men noget jeg syntes er sjovt det er sådan set efter de kom med i eoru mønten de fik rigtigt problemer.jeg vil ikke bytte danmark ud for at andet land,men desvære ligemeget hvilken regering vi får så vil der altid være folk der lider.og sådan har det altod været.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 12:34   #10
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Hej LUM

Jeg glemte de som forsørges af deres ægtefælle så godt du husker at få dem med.


Hej MTVRV1

Det er surt at du er uden indtægt og kommunen ikk vil hjælpe dig med at komme videre.

Du skriver at:

men ja hvis man skal i arbejdsprøvning, så arbejder man gratis
men det er jo en del af afklaring og
kan ikke sammenlignes med rigtig arbejde.

Det arbejde man laver i arbejdsprøvning skal da netop kunne sammenlignes med jobs der findes ude i virkelighedens verden.
Hvordan skal man ellers finde ud af om en person er i stand til at klare et job?

Din påstand om at:

nu ved jeg godt du hader HKI:

- er uden for emnet vi diskuterer i den her tråd. Derfor vil jeg skrive en kommentar og lægge den ind på på tråden HKI (Hans Knudsen Instituttet)

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16962



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skjult optagelse tilladt? Staccato Alt det andet 11 26-11-2012 20:35
Hvornår er det tilladt at vise smerte? sniffeline Dit og Dat 32 15-01-2011 18:57
Og det var Danmark Hexi Politik og Samfund 9 13-11-2010 05:32
må det være mig tilladt og henlede ace dk Alt det andet 7 04-07-2010 20:32
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension