K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2011, 09:47   #1
vivims
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2009
Lokation: odense
Indlæg: 31
Styrke: 15
vivims er ny på vejen
erhvervsevnetab kontra erhvervsevne?

kort spørgsmål: jeg sidder med et brev fra arbejdsskadestyrelsen hvor de har beregnet mit erhvervsevnetab til 65 %.

er der nogen herinde der har erfaring med hvor stor erhvervsevne det evt skulle give - og tager kommunen noget hensyn til dette?

jeg er stadig under afklaring hos kommunen og har været i snart 4 år, hvis dette kunne hjælpe med en lidt hurtigere afklaring ville det jo være genialt
vivims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 14:15   #2
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vivims Se meddelelser
kort spørgsmål: jeg sidder med et brev fra arbejdsskadestyrelsen hvor de har beregnet mit erhvervsevnetab til 65 %.

er der nogen herinde der har erfaring med hvor stor erhvervsevne det evt skulle give - og tager kommunen noget hensyn til dette?

jeg er stadig under afklaring hos kommunen og har været i snart 4 år, hvis dette kunne hjælpe med en lidt hurtigere afklaring ville det jo være genialt
Nej, kommunen skal ikke tage hensyn til afgørelser truffet af ASK, ASK forholder sig præcis til diagnoser for at fastsætte en mèngrad og de forholder sig præcis til indtægtstab (erhvervesevetab), når altså mèngraden er over 5 %.

Kommunen forholder sig til ARBEJDSEVNE og ikke til diagnoser og indtægtstab (erhvervsevnetab).

Erhvervsevnetab er indtægtstab og handler ikke en pind om din arbejdsevne, men kun om den (fremtidige) indtægt du har mistet ved at blive syg eller skadet.

Forvirrende begreber, at erhvervsevnetab = indtægtstab.

Men vis gerne ASK afgørelsen til kommunen, det kan aldrig skade.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 15:39   #3
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vivims Se meddelelser
kort spørgsmål: jeg sidder med et brev fra arbejdsskadestyrelsen hvor de har beregnet mit erhvervsevnetab til 65 %.

er der nogen herinde der har erfaring med hvor stor erhvervsevne det evt skulle give - og tager kommunen noget hensyn til dette?

jeg er stadig under afklaring hos kommunen og har været i snart 4 år, hvis dette kunne hjælpe med en lidt hurtigere afklaring ville det jo være genialt
Jeg skriver lidt med min arfaringer fra ask.

Selvom kommunen afklare din arbejdsevnen ,de er ask. er stør problem intil de for endeligt afgørelse .

Ask. er in parkering institution til syg og skade borger .

Du er heldig at du har få 65% erhversevnetab. Normal ASK.snyder borger med skader . Kommunen acceptere afgørelse fra ASK. men ask. acceptere ikke afklaringen fra kommunen . Dansk borger har ikke problemer med kommunen men ask. e stør problem til borger .
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 20:22   #4
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Danmark : din sidste bemærkning gør mig lidt pissed off på alle de andres vegne herinde.
De mennesker som hver dag bliver hevet rundt i manegen af kommunerne.
Kommunen har altafgørende betydning for resten af ens (arbejds)liv og derigennem betydning for ens egen følen sig noget værd for familie mv.
ASK har KUN en økonomisk betydning for ens fremtid. Økonomi betyder selvfølgelig noget, men efter min mening ingenting i forhold til de ting kommunernes afgørelse har betydning for.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 20:56   #5
vivims
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2009
Lokation: odense
Indlæg: 31
Styrke: 15
vivims er ny på vejen
så er det lidt som jeg frygtede - at arbejdsskadestyrelsen intet har at skulle sige, jeg havde bare håbet at det måske kunne spille ind på kommunens "plan" - eller rettere sagt - mangel på samme.....

og kan kun give mariba ret; jeg er blevet trukket rundt i manegen i snart 4 år, det havde været alverdens penge værd at have været afklaret i løbet af minimum et år, istedet for den her trækken i langdrag
vivims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 01:09   #6
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariba Se meddelelser
Danmark : din sidste bemærkning gør mig lidt pissed off på alle de andres vegne herinde.
De mennesker som hver dag bliver hevet rundt i manegen af kommunerne.
Kommunen har altafgørende betydning for resten af ens (arbejds)liv og derigennem betydning for ens egen følen sig noget værd for familie mv.
ASK har KUN en økonomisk betydning for ens fremtid. Økonomi betyder selvfølgelig noget, men efter min mening ingenting i forhold til de ting kommunernes afgørelse har betydning for.

Ok. jeg snakker her efter min erfaringen (praktisk ) Kommunen vurdere din arbejdsevnen ,flxjob eller førtidspension. Efter din sager er afklaret i kommunen du skal beregne en lang-lang venter tid hos ASK. 2 til 3 år på ask. parkerings pladsen. Selv jeg haft ikke problem med kommunen ,min sager i kommunen er afklart til 2 år ,førtidspensionist p.g.r.af arb.skader .

Ask. er største problem til skader borge .Ask. er største snyder Jeg håber at du kommer ikke til at opleve noget problemer med kommunen.
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 07:50   #7
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vivims Se meddelelser
så er det lidt som jeg frygtede - at arbejdsskadestyrelsen intet har at skulle sige, jeg havde bare håbet at det måske kunne spille ind på kommunens "plan" - eller rettere sagt - mangel på samme.....

og kan kun give mariba ret; jeg er blevet trukket rundt i manegen i snart 4 år, det havde været alverdens penge værd at have været afklaret i løbet af minimum et år, istedet for den her trækken i langdrag
Du kan godt have chancen for, at ASK`es afgørelse kan spille ind. Måske har du lægepapirer i din ASK sag, som de ikke har på kommunen. Tit beder ASK om, at man får lavet speciallægeerklæringer til brug for sagen i ASK - de lægepapirer/udtalelser får kommunen ikke automatisk også, så det KAN være værd at sørge for selv, at kommunen får en kopi. I min ASK sag, bad ASK om udtalelser hos speciallæger, de speciallægeerklæringer sørgede jeg for, at kommunen også fik en kopi af - kommunen bestemmer jo selv ellers, hvilke lægepapirer de vil indhente til brug i ens kommunesag. Min kommune fik således to speciallægeerklæringer de ellers aldrig ville have fået eller betalt for at få indhentet og det gjorde at f.eks lægekonsulenten fik et helt andet syn på det hele, han kunne jo næppe sige jeg var rask eller at mine skader var små, når hele to speciallægeerklæringer samt en relativ høj mèngrad sagde det modsatte.

Så det KAN betale sig, at vedlægge sine ASK dokumenter i sin kommunesag ligger man inde med f.eks speciallægeundersøgelser, der er indhentet af ASK.

Men ellers er det bare sådan, at ASK og kommune er to forskellige instanser, med hver deres område og hver deres begreber. ASK bruger diagnoser og kommunen arbejdsevne. Man kan i ASK f.eks få hele 65% i mèngrad, p.g.a lammelser og et liv i kørestol efter en skade, og så alligevel passe sit arbejde som f.eks socialrådgiver.

Men 65% i erhvervsevnetab, siger jo lidt om din sag og dig - så jeg syntes afgjort, du skal dele den oplysning/afgørelse med kommunen, de ved udmærket at der sidder kompetente læger og speciallæger i ASK og at man ikke sådan "bare" får erstatning for ingenting.

Synd og ærgeligt med ventetid, men det må man affinde sig med - ikke kun ASK er længe om det, sidst jeg læste om det var ventetid for bevilling af førtidspension i kommunerne, i gennemsnit 6 år - for nogle hurtigere og for andre længere.

Så jeg håber, at du alligevel lever så godt du formår, i en dræbende langsommelig ventetid.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
Status- kontra speciallægeerklæring Tutteren Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 103 26-10-2012 10:39
førtidspension kontra fleksydelse Jdm. Alt det andet 1 29-05-2011 22:59
sær ydelse kontra ledigydelse rolle Alt det andet 2 06-11-2008 02:21
Timer kontra refusion! Brittaf Spørgsmål ang fleksjob 4 28-09-2007 10:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension