K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2011, 13:13   #1
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Tab dig 30 kilo eller bliv på kontanthjælp

taget frA DRs hjemmesid
Fagforbundet FOA tager nu en principiel sag om overvægt i retten. Sagen drejer sig om 50-årige Anna-Mette Termansen, der har fået en diskusprolaps i ryggen og derfor ikke kan arbejde.

Nu har kommunen standset sygedagpengene, og Anna-Mette Termansen har fået besked om, at kommunen ikke kan tage stilling til en eventuel førtidspension eller fleksjob, før Anna-Mette Termansen har tabt 30 kilo, så hendes vægt kommer ned omkring 100 kilo.

Indtil da er hun på kontanthjælp.

- Det er at gå over en eller anden grænse, siger Anna-Mette Termansen til DR Nyheder.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/...1.htm?rss=true

EDIT af Web

Link lagt på

Man MÅ IKKE bare kopiere og lægge hele artikler på K10

Det MÅ man IKKE på grund af noget der hedder COPYRIGHT
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 17:48   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der må ikke være behandlingsmuligheder for pension eller flex
den regel gælder for alle
har ingen indtægt og der er absolut ikke nogen behandligsmuligheder
også en grund til jeg er kommet på bosted fra i dag
super fedt sted

men alså hun skal tabe sig og få en operation
først derefter kan kommunen vudere hendes arbejdsevne
den er alså helt efter bogen
hun har jo også tabt i Beskæftigelsesankenævnet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 18:22   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
130 kg er det, vi ville kunne betegne som en pæn overvægt og ud fra flere (herunder helbredsmæssige) vinkler ville det være hensigtsmæssigt på sigt at reducere (over)vægten.

Man skal selvf. som udgangspunkt sikre sig, at der ikke ligger en egentlig sygdomsgrund bag overvægten (fx lavt stofskifte, visse mediciner, væskeophobning etc), der i så fald måske kan justeres.

I et efterflg. forsøg på naturligt at justere (over)vægten er der egentlig kun én formel, der virker: indtag mindre energi end der forbruges.

Principielt handler det derfor om at spise mindre (luk munden) og forbruge mere energi (motion), hvis man vil tabe sig.

Hvis ikke jeg husker forkert, så vil almindeligvis et æbel (eller rettere den energi der findes i et æble) mindre om dagen svare til et ca. vægttab på 1 kg. / månede.


Endelig forsker man i at manipulere med sult/mæthed, se fx:

http://bmi.ku.dk/For_ansatte/aktuel_...ltmathed_kopi/

Når det så er sagt, så skal et menneske i en sådan livssituation, hvor overvægt er invaliderende medicinsk og socialt naturligvis anstændigvis hjælpes på rette vej både helbredsmæssigt og økonomisk.

Retssager blotlægger blot grundproblemet i dansk sociallovgivning (og administrationen af samme): vi gider grundlæggende ikke tage os ansvarlig af hinanden - i hvert fald ikke når det koster over skattekontingentet ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 20:49   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nu findes der jo også velfungerende overvægtige i nogenlunde god form. hende her har jo tidligere passet sit job uden problemer.
der findes også tynde mennesker som æder som gale og har mega dårlig kondition, samt højt kolesterol. så man kan ikke bare sige at tykke mennesker er skidt og tynde mennesker er fint.
det er ligeså svært at få overskud til at tabe sig, som det er for andre at holde op med at ryge.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 21:08   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej men problemet i denne sag
For at hun kan blive opereret, kræver det imidlertid, at hun taber sig de 30 kilo

ergo før hun bliver opereret, kan de ikke vurdere hendes arbejdsevne
netop fordi det er en behandligsmulighed skrevet af en læge og ikke kommunen
om hun så kan arbejde efterfølgende kan man ikke vide.
men de kan alså ikke vurdere hendes arbejdsevne før en operation

sådan er reglen og det gælder for alle
jeg har 9 diagonser
alle 9 har jeg brugt mange år på og nu at få lukket behandlingsmulighederne på alle 9
før jeg kan få pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 21:59   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm..tja...lægerne havde jo så uendelig svært ved at bruge lige netop den slags argumenter overfor min mand:

Manden har en puls som en top atlet, har ALTID holdt sin vægt på den sunde side, ALDRIG overvægtig og det trods han kan tillade sig at spise uanede mængder af fx blød nougat, drikke spandevis af kaffe og lave ingenting!

Øhhh....ham ville samtlige af DKS eksperter ikke operere...øhhh....! -ryggen var bare slidt ned incl diskosprolapser!

Sikke dog en gang sludder at fyre af og jeg er godt og grundigt træt af alle de dersens sundheds facister!

(Hvordan var det nu...Charlotte Birchow -sundhedsapostlen udtalte: "jeg troede ikke at sygdom -cancer- kunne ramme sådan en som mig!")

GODT at FOA tør tage kampen -RESPEKT!

Hva er det for en holdning der hersker i dagens DK -hvis ikke du lever som mig ja, så har du ingen berettigelse til noget som helst!!!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 22:31   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis man skal være på kontanthjælp fordi man ikke kan tabe sig,hvornår vil man så skære i kontanthjælpen fordi man er selvforskyldt uarbejdsdygtig.

jeg tror ikke at man kan sammen line vægt tab med ryge op hør,jeg er selv blevet ikke ryger for mange år siden,men vægten slås jeg stadig med.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 23:26   #8
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
For at hun kan blive opereret, kræver det imidlertid, at hun taber sig de 30 kilo
samme fik min sviger mor +sviger far avide sviger inde mand avide.kraftsyg veninde brydskraft fik avide holk om med at ryge ellers får du ikke en operation. desvære har lægerne mere magt de bestemmer selv hvor meget tid bla de vil bruge på diverse ting

.min far lungekraft havde det været den unge længe han sagde ja jeg havde stoppet efter 2 timer den ældre læge der lavede operation på min blev ved i næsten 9 timer.så **** lægerne respect til den ældre læge

Citat:
det er ligeså svært at få overskud til at tabe sig
tja min personlige mening kenderm ange overvægtige de vil tage sig for alle andre end dem dem selv og det er forkert efter min mening man skal tabe sig for sigselv ikke for andre.

Citat:
samt højt kolesterol.
nu er der jo delte meninger om højt er dårligt eller lavt er dårligt hvad skal man snart tro på

men desvære ksoter det extra at tabe sig fars pålæg osv koster mere end det med fedt i og er pengene få så vælger mange højere fedt %
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 03:14   #9
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
taget frA DRs hjemmesid
Fagforbundet FOA tager nu en principiel sag om overvægt i retten. Sagen drejer sig om 50-årige Anna-Mette Termansen, der har fået en diskusprolaps i ryggen og derfor ikke kan arbejde.

Nu har kommunen standset sygedagpengene, og Anna-Mette Termansen har fået besked om, at kommunen ikke kan tage stilling til en eventuel førtidspension eller fleksjob, før Anna-Mette Termansen har tabt 30 kilo, så hendes vægt kommer ned omkring 100 kilo.

Indtil da er hun på kontanthjælp.

- Det er at gå over en eller anden grænse, siger Anna-Mette Termansen til DR Nyheder.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/...1.htm?rss=true

EDIT af Web

Link lagt på

Man MÅ IKKE bare kopiere og lægge hele artikler på K10

Det MÅ man IKKE på grund af noget der hedder COPYRIGHT
Beklager man danske institutioner og så maget overvægtigt.

ULOGISK
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 07:59   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg kommer sådan til at tænke på min veninde.

Hun har alle dage stort set det meste af hendes liv KÆMPET med overvægt, jeg lærte hende at kende i 10- klasse, og allerede den gang spiste hun sig IKKE met, og har holdt sig til det magre kød og grøntsagerne, lige som hun forsøgte at dyrke motion (dvs hun tog altid den lange og mest besværlige vej, i stedet for at følge os andre dovendidrtikker) faktisk har hun alle dage haft bedre kondi end jeg, og jeg er altså en lille bitte undervægtig splejs som kan ÆDE alt uden at tage så meget som et gram på.

Veninden har forsøgt med div sports grene fitniss svømning osv osv for at tabe sig, med det resultat at hendes knæ er blevet smadret af det så det er nu forbudt.

Hun har været gravid 4 gange (fødte 3 barn få dage før terminen som dødfødt) under alle graviditeter har hun ikke taget så meget som 1 kg på, men har holdt hendes vægt, og er blevet fulgt meget meget tæt af læge og deatist (stav selv) få uger efter fødslerne har hun vejet nøjagtigt det samme som før graviditeterne. Det eneste hun har fået ud af alle hendes mange anstrengelser er svingende vægt, så har hun tabt 10 kg, og på halvdelen af den tid hun har brugt på at tabe sig har hun taget dem på igen, ooooop og neeeed hele hendes liv, i hvert fald fra hun var teenager, og sjovt nok er vægten alligevel kun steget og steget.

Hun er blevet undersøgt i hoved og mås for at finde ud af om hun har nogle sygdomme der gør at hun ikke kan tabe dig, men der er ingen ting hun er sund og rask som en okse, men hvorfor djævlan kan hun så ikke tabe sig??
Tjo svaret er temmelig enkelt, det er simpelthen hendes gener, hun er født sådan og der kan ikke gøres ret meget ved det.

Nu har hun så for et godt års tid siden fået foretaget en mave OP, hvilket gik fint uden komplikationer osv osv, og det virkede da også altså det første år, og det er altså ikke fordi hun ikke dyrker alt det motion hun kan komme i nærheden af (som hendes krop vil være med til, for glem nu ikke at kroppen er ødelagt af overdreven forsøg på at motionere så hun kunne tabe sig) og altså ikke fordi hun ikke overholder kost planerne (hun må ikke spise ret meget af gangen) og ikke fordi hun æder usunde sager, det skal hun edder rønme ikke have skyld for, jeg undrer mig faktisk over at hun endnu ikke har fået kaninøre Alligevel tager hun nu igen på.

Hos hende er det noget genetisk og arveligt, og hun kan stort set gøre hvad der passer hende det vil ikke hjælpe en prut.

Vi har også en pædagog i min tøs´s børnehave der er overvægtig, hos hende er det en sygdom i bugspytkirtlen der hare skylden også hun har kæmpet hele hendes liv, og først som voksen fandt de ud af at hun faktisk er syg, på trods af at hun flere gange er blevet undersøgt fra hoved til hale og har fået samme besked som min veninde sund og rask og rigtig god kobndi faktisk.
Hende her vil alle dage være overvægtig, hun må ikke blive normalvægtig det kan være dødeligt for hende, og vil til den dag hun dør skulle spise piller for at undgå at vægten går bannanas for hun må samtidig heller ikke blive over-fed

Det er SÅ nemt at pege fingre af de tygge, men hvis man ikke selv er tyg, bør man faktisk hilde sin K lukket, for tit og ofte ligger der meget mere bag end vi lige kan se, vi ser kun fedtet, vi ser ikke alle anstrengelserne, vi ser ikke evt sygdomme vi ser ikke det tynde menneske inden i der måske har kæmpet siden barndommen uden resultat.
Det er altså ikke alle der kan tabe sig, det er videnskabeligt bevist, om så vi radmagre og normalvægtige kan lide det eller ej.

Jeg selv har det omvendte problem, jeg har før nærmest levet af fløde (ol fed mad) i 3 måneder uden at tage så meget som 1 kg på af det, og ærlig talt så har jeg opgivet kampen, men jeg kan også sagtens, nok bliver der peget fingre af mig, og jeg bliver mobbet med mine tynde spagettifgarme og tydelige riben, men folk tør i det mindste sige det til mig tynd er ikke fuld af fordomme, i modsætningen til de tygge, jeg vil hellere være tynd end tyg på trods af at det er mere farligt at være tynd end tyg, og det er svære at tage på end tabe sig (for dem som ikke har det i generne og ikke har det pga sygdom)

Når det så er sagt, så må vi ikke glemme at den omtalte dame faktisk har været i flere slankende forløb uden resultat, uden at kende den omtalte dame tror jeg nu nok at hun har grebet en hver mulighed for at smide et par kg, jeg kender ikke en eneste som ønsker at være overvægtig og fordi en masse har været afprøvet uden resultat kan man da vist roligt konstatere at alle behandlingsmuligheder ER udtømte.

Nu husker jeg ikke om det var fleks eller FP, den omtalte muligvis skulle ende ud på, men var det FP, så var det jo muligt at give en midlertidig, evt... hvis det er muligt?? med sanktioner om slanke-forløb teatist osv hvis ikke muligt så der hvor de tjekker op på FP´en smide hende i gennem en ny omgang slang dig forløb, evt tage en 2-3 omgange af det før hun får fred, det vil give hende endnu en motivation til at holde fast i forsøget på at tabe sig, om end hun lyder som en af dem hvor det bare ikke er muligt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Knokkel r*ven ud af bukserne som vi kræver eller bliv anholdt ... TimeGuest Politik og Samfund 1 14-05-2013 01:41
Kontanthjælp eller ledighedsydelse meb Spørgsmål ang fleksjob 9 12-06-2012 16:42
- Tab dig 30 kilo eller bliv på kontanthjælp Webmaster K10 Nyheder 0 04-07-2011 11:10
Kontanthjælp eller ?? CHNEVIDE Alt det andet 15 11-10-2010 15:35
syg eller ej, kontanthjælp Huldra Alt det andet 8 17-07-2008 11:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension