K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2012, 12:52   #21
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
90% af dem der skriver a motion kan kurere hvad som helst i aviser og lign. har selv en eller anden interesse i at det er sandt, eller synes selv at det er sjovt at motionere. Ville vel svare til at jeg påstår at en time på ryggen ag en mc om ugen kan kurere depressioner fordi det er det bedste middel jeg kender til for mig selv
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 12:58   #22
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Jeg skal ikke kunne tale for alle, men min depression bedres i høj grad af motion.
Det er fint hvis du føler at motion var til gavn for dig.
Lægerne bruger osse snyde-medicin for behandling af depression.

"Man ved endda, at medicinens form og farve spiller en stor rolle for dens virkning. Gule piller er særligt effektive mod depressioner, røde piller virker opkvikkende, og grønne er effektive mod angst. Flere piller virker bedre end store, selv om dosis er den samme, indsprøjtning virker endnu bedre og allerbedst virker placebooperationer"
http://www.information.dk/291834

Underligt – men hvis det hjælper så.........



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 17:34   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ved lettere depressioner motion er den bedste og billigste “medicin”, ved en svær depression man kan ingen kravle ud af sengen og kun derfor man kan ikke bruge motionen til noget som helst.

Det er også mere end mystisk, at nu fandt de også frem, at hverken vitaminer eller mineraler gør godt for noget som helst og ikke nok med det så alt mulig kosttilskud er nu direkte skadelig for et menneske, nok for at erstatte alt det som er til gavn for kroppen med endnu mere dødelig kemi.

De gør alt for at gøre folk mere syge end folk er. Det er simpelthen ulideligt hvad der foregår.

Sidst redigeret af Karo; 07-06-2012 kl. 17:38.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 17:52   #24
Brus83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Indlæg: 31
Styrke: 14
Brus83 er ny på vejen
Artiklen i nævner drager den konklusion at standard behandling (SSRI, kognitiv terapi) + motion ikke har en bedre effekt end standard behandling alene.
Derimod er der god evidens for at motion har samme effekt, som kognitiv terapi, hvis man ikke får anden behandling end selve motionen:

http://www.springerlink.com/content/70ww62p57h007986/

Konklusion:

Motion alene er en god behandlingsform, men kombineret med andre behandlinger giver den ikke yderligere effekt.

Husk nu at overskrifterne som regel er sensationsprægede for at tiltrække et større publikum.
Brus83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 01:09   #25
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Det er fint hvis du føler at motion var til gavn for dig.
Lægerne bruger osse snyde-medicin for behandling af depression.

"Man ved endda, at medicinens form og farve spiller en stor rolle for dens virkning. Gule piller er særligt effektive mod depressioner, røde piller virker opkvikkende, og grønne er effektive mod angst. Flere piller virker bedre end store, selv om dosis er den samme, indsprøjtning virker endnu bedre og allerbedst virker placebooperationer"
http://www.information.dk/291834

Underligt – men hvis det hjælper så.........



Ekseleven
Nu kan jeg ikke helt sige mig fri for at måtte tolke det som at du mener min motion har en placebo-effekt. Det synes jeg er en ekstremt arrogant holdning at have.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 10:11   #26
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
motion ( samt ikke mindst berøring og socialt samvær) udløser forskellige signalstofer i hjernen: Dopamin, Serotin, Oxytocin m.fl.

De har alle en gavnlig effekt på humør og velbefindende.

Nogle mennesker har det blot så dårligt psykisk, at der skal langt større doser af disse stoffer - f.eks i form af diverse kemiske fremstillede tilskud/'stabilisatorer' til, for at holde livet ud.

Det ændrer dog ikke på det alment kendte faktum, at motion rent faktisk udløser disse stoffer i hjernen.

http://www.mosu.dk/videnom/videnom_mvelvaere.htm

Der findes tonsvis af mere info om dette, men har ikke tid til at søge mere lige nu.

Ligeledes er det videnskabeligt bevist, at det at MANGLE netværk og socialt samvær, som er virkelighed for mange på FP, har samme skadelige indvirkning på kroppen, som at være storryger eller alkoholiker, og at det modsatte, altså at have godt netværk omkring sig, kan forøge ens livslænge med 1 1/2 gang - jeg skal prøve at finde det på nettet senere, har kun et udklip liggende fra et blad.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 10:38   #27
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Små og store sejer stiver naturligvis selv tilliden af,og det jo helt fint.Hatten af for et vægt tab på 40kg.

Tror ikke at det at få pudset et lavt selvær af kan sammen lines med at have en depression .

men har man depression kan motion være et led i at begynde at se på sig selv og gøre noget andet end det man plejer.Det tror jeg kan have en virkning ,allene det at man kommer ud i dagslyset og får noget indput og afbræk fra daglig dagen,kan være godt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 10:44   #28
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser

Ligeledes er det videnskabeligt bevist, at det at MANGLE netværk og socialt samvær, som er virkelighed for mange på FP, har samme skadelige indvirkning på kroppen, som at være storryger eller alkoholiker, og at det modsatte, altså at have godt netværk omkring sig, kan forøge ens livslænge med 1 1/2 gang - jeg skal prøve at finde det på nettet senere, har kun et udklip liggende fra et blad.
Dér ramte du lige plet LS!

Manglende netværk, måske kun én veninde, som næsten er mere syg end én selv.

Meget meget lavt selvværd.

Hvis du har to muligheder at vælge imellem, nemlig dem at opsøge nye bekendtskaber, eller blive siddende ene og alene i eget trummerum, ja så er der nogen af os, der vælger det sidste netop pga det meget lave selvværd.

Hvad er lettest, at opsøge livet derude, eller snuppe en overdosis.

Èt menneske, kan være så langt ude, at det sidste vil være det nemmeste.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 10:46   #29
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg fik det bedre både af motionen og vægttabet - og ja det giver sejre..har det ihvertfald gjort for mig..

og vi er jo alle forskellige..for nogen er det at gå en halv km en sejr - for nogen 5 km..
jeg har kun en fysisk sygdom,og skal ikke gøre mig klog på depressioner osv...jeg ku bare forstille mig,at det at man fik lidt motion og gennemførte noget - ku gøre at man fik det lidt bedre..

men det er som sagt bare noget JEG tror..
jeg tror også det er vigtig at gøre noget for sig selv og ros sig selv...også efter motion..

nen som sagt jeg ka jo kun snake ud fra egen erfaring og et væggtab på 4o kg ved egen stædig kamp......

og ja det var hårdt - men jeg har aldrig aldrig spist så meget som i den periode - havd mit eget system..men tit og småt

n meget meget stolt stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 12:49   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
... jeg tror også det er vigtig at gøre noget for sig selv og ros sig selv...også efter motion..
Ja stribe, det er netop essensen ved det hele og for mig har det meget med selvrespekt at gøre.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lider af depression, kan ikke udregne mit næste skridt. Hjælp! dfb Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 06-02-2013 23:22
Depression og revalidering - ikke muligt? lillemig Alt det andet 17 11-08-2011 10:29
Motion mawebbro Alt det andet 16 30-03-2011 22:37
dyr smertebehandling hjælper ikke Huldra Dit og Dat 4 26-11-2009 21:44
Let depression skal ikke behandles mere zuza Dit og Dat 15 29-02-2008 01:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension