K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2009, 23:33   #51
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh, ja Hyanna. hvad kan jeg sige..... det er som at læse min egen sag, bortset fra sygdomsårsagen og det..

jeg følte også at min sag var afgjort inden de overhovedet havde tænkt over hvad min arbejdsprøvning sagde.

jeg overvejer også at indsende min sag til alle i byrådet og hvad det hedder.. de taler så meget om besparelser og meget andet... gad vide hvad de har sparet på mig det år der er gået siden.
jeg håber på at den nye kopi fra beskæftigelsesankenævnet kommer imorgen, for posten kan vel for h..... ikke smide den væk igen..... og jeg syntes I skal komme her en dag og læse den, måske er der nogle §§ i kan bruge i klage til kommunen, for hvis det kunne få dem til at tage din klage alvorligt, kunne du måske spares for ventetiden i beskæftigelsesankenævnet..
men jeg er godt nok spændt på hvad der står i afgørelsen...
hvis det er bedre for dit helbred, kan vi da også komme forbi hos jer...

og hvis ikke du kan stå for små missekillinger...hihi... så har vi 5 stk... hvoraf 3 er afsat..
jeg fik heller aldrig klaget over den der mail, hvor Peder og Annette beskylder mig for at være fuld af løgn,, men det kan vel nåes endnu.. det er vel en ærlig sag ikke at orke når man slås for sin værdighed..
Vi snakkes Hyanna...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 23:38   #52
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er en umulighed at finde ud af, HVORNÅR loven træder i kraft.

Jeg har ikke tungen lige i munden p.t., så jeg kan ikke finde rede i det.

Men typisk, at det i grundloven står, at borgerne har pligt til at holde sig ajour med lovgivningen....

Man har jo ikke en chance i helvede med den hast, der ændres love i dagens Danmark.

Se her:

Citat:
Stk. 1. Loven træder i kraft den 6. juli 2009, jf. dog stk. 2-4.

Stk. 2. § 7 c i lov om sygedagpenge som affattet ved denne lovs § 1, nr. 1, § 1, nr. 2-7, 9 og 11, § 15, stk. 4, 5 og 7, i lov om sygedagpenge som affattet ved denne lovs § 1, nr. 10, § 21, stk. 5, i lov om sygedagpenge som affattet ved denne lovs § 1, nr. 13, § 36, stk. 3, i lov om sygedagpenge som affattet ved denne lovs § 1, nr. 18, § 1, nr. 19-21, § 53, stk. 2, nr. 3, i lov om sygedagpenge som affattet ved denne lovs § 1, nr. 22, § 2, nr. 22, § 74 a, stk. 5, i lov om aktiv socialpolitik som ændret ved denne lovs § 3, nr. 3, og § 74 i, stk. 3, i lov om aktiv socialpolitik som ændret ved denne lovs § 3, nr. 4, træder i kraft den 5. oktober 2009.

Stk. 3. § 7 a og § 7 b i lov om sygedagpenge som affattet ved denne lovs § 1, nr. 1, § 15, stk. 3, i lov om sygedagpenge som affattet ved denne lovs § 1, nr. 10, § 1, nr. 23-25, og § 3, nr. 6-8, træder i kraft den 4. januar 2010.

Stk. 4. § 62, stk. 3 og 6, i lov om sygedagpenge som affattet ved denne lovs § 1, nr. 24 og 25, træder i kraft den 4. januar 2010. Staten afholder fra og med den 4. januar 2010 65 pct. af kommunens udgifter til sygedagpenge i sager, hvor den sygemeldte allerede er i tilbud eller er vendt gradvis tilbage i arbejde. I sager, hvor lønmodtageren er delvis uarbejdsdygtig før den 4. januar 2010, og hvor arbejdsgiveren ikke tilbyder gradvis tilbagevenden, afholder staten 65 pct. af kommunens udgifter til sygedagpenge efter § 53, stk. 2, nr. 3, i lov om sygedagpenge som affattet ved denne lovs § 1, nr. 22, i op til 13 uger regnet fra det tidspunkt, hvor kommunen har fået oplyst, at der ikke kan ske gradvis tilbagevenden til arbejdet. Staten afholder fra og med den 4. januar 2010 65 pct. af kommunens udgifter til ledighedsydelse og særlig ydelse, hvis personen allerede er i tilbud.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125394

Og det her:

Citat:
Stk. 1. Loven træder i kraft den 1. august 2009, jf. dog stk. 2 og 3.

Stk. 2. § 1, nr. 39 og 40, og § 2, nr. 2, 45, 48, 50, 51, 65, 79-81, 85-89, 91, 92 og 94, træder i kraft den 1. januar 2010.

Stk. 3. § 2, nr. 67 og 68, træder i kraft den 1. januar 2010 og finder anvendelse for personer, der har ret og pligt til tilbud efter dette tidspunkt.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125441

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 23:47   #53
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvem f.... kan dog holde rede på hvad der reelt står i de §§ du har sat ind...
jeg bliver bare totalt bling.. i knolden...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 23:52   #54
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Velkommen i klubben, Huldra...

Måske andre kan.

PETER!!!!!!!!! JUHU.... Er du der?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 00:08   #55
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hmm jeg ville have at det skulle være 6 juli , den har jeg fået ind i hovedet fordi Inger Støjberg skrev følgende i en mail til mig ...


Citat:
Jeg er enig i, at det kan være et problem, at kommunerne ikke altid har mulighed for at få en person visiteret til fleksjob, inden sygedagpengene ophører, fordi det ikke har været muligt at tage endeligt: stilling til enten fleksjob eller førtidspension, inden sygedagpengene ophører.

Jeg kan derfor glæde dig med, at der netop er opnået enighed mellem regeringen, Dansk Folkeparti og Liberal Alliance at der skal ske en udvidelse af forlængelses reglerne i sygedagpenge loven med en ny tidsbegrænset forlængelses mulighed

Forlængelsen skal gælde i de tilfælde, hvor kommunen konstaterer, at den syge meldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet, men hvor det endnu ikke er endeligt afklaret, om den syge meldte kan klare et fleksjob eller er berettiget til førtidspension.
Sygedagpengene skal i den forbindelse kunne forlænges i op til 26 uger. Det forudsættes, at den nødvendige afklaring sker inden for denne periode.

Udvidelsen foreslås gennemført ved en ændring af sygedagpenge loven, således at udvidelsen får virkning allerede fra den 6. juli 2009 og gælder for personer, der modtager sygedagpenge på dette tidspunkt.
Så den må vel være ændret fra den 6 juli sammen med resten af sygedagpengeloven ...
  Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 00:11   #56
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Det, der er så mærkeligt, rørende og ... egentlig lidt grotesk ved K10; men meget, meget smukt ... Det er at Suncil fra Midtjylland, der følger og opmuntrer mig den ene gang efter den anden .... Why do you do that, sweet Suncil ?

Kan alle I andre følge mig, hvis jeg føler mig 'ydmyg' (i den rette betydning!) ... Jeg har lagt MEGET mærke til Suncil, for hun er der sq hver ene eneste gang, selvom hun aldrig har set mig!!!!! (jeg har sq da aldrig hjulpet hende!) ... Så ved I alle hvorfor jeg er MEGET næn om K10 .... Hun er om noget, det, der er smukt ved K10 ... tak for dig, søde Suncil ... gak venligst ud til dit spejl, klap dig selv på skulderen, og hils dig kærligt fra een på "Djævleøen", der bare så gerne vil møde et menneske, der altid svarer på sjælelig nød, uden at stille krav eller andet; men bare svarer af hjertet med din sjælelige støtte ..... og hvad f..... har jeg nogen sinde givet dig? ... Nej, ikke en s... ! .... men du er der hver gang, jeg 'chrascher' i det kommunale regi!)

I andre, som jeg HAR mødt; er som een af DK's bedste psykologer engang sagde til mig: "En fremmed er måske en ven, du aldrig har mødt." ... Nå, jeg er bare så sårbar idag, fordi jeg får så meget af jer (og så lidt af min kommune), men jeg mener hvert et ord, for I er min støtte og min styrke, og jeg ved, jeg har en menneskelig gæld, som jeg kun, hvis jeg kommer ud på den anden side, kan betale tilbage

De smukkeste tanker til jer alle fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 01:11   #57
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
hvis jeg kommer ud på den anden side,
Ikke hvis, men NÅR... for du kommer ud på den anden side.

Det har jeg set så mange gange her på siden efterhånden, men jeg ville ønske, det gik meget hurtigere, så mange kunne slippe for flere problemer end højst nødvendigt.

Du er nødt til at tro på det. Der er faktisk mange, der har fået pension de seneste måneder... rigtig mange.

Så på et tidspunkt bliver der også rettet op på din sag, så du kan få mere ro i dit liv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 20:22   #58
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Zuza og Hejdien ..... Sådan som Viper og jeg ser det, står der nederst i ændringen af lov nr. 480 af 12/06/09 følgende:"stk.8 § 27, stk. 1 nr. 4 i lov om sygedagpenge som affattet ved denne lovs § 1, nr. 16, finder anvendelse på personer der modtager, sygedagpenge den 6. juli 2009 eller senere."

Ergo må den vel for filan da gælde fra den dato, right ?, for ellers skælder jeg jo ud på et fejlagtigt grundlag i min indsigelse til Kommunen, og alligevel ikke, for jeg ser bare den § indføjet, for at præcisere den hidtidige lovs intentioner; men som kommunerne omgår i kassetænkningens navn

Ellers må I korrigere mig

Et lille tillægsspørgsmål: Er det fra kommunen har truffet den endelige beslutning om at stoppe sygedagpengene, man skal have 14 dages varsel eller er det inclusive varsel, indsigelsesfrist osv., for de stopper dem jo allerede på onsdag, og hvor står det i loven?

På forhånd tak og en masse Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 21:42   #59
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunen SKAL have din partshøring, FØR den kan træffe afgørelse, ellers er partshøring jo overflødig, ikke?

Når kommunen træffer afgørelse, så skal du varsles 14 dage, FØR din ydelse stoppes.

OG... kommunen SKAL skrive, hvad du så skal.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 00:06   #60
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Zuza ... men hvor står det præciseret i lovgivningen at jeg skal have 14 dages varsel EFTER Kommunen har truffet deres endelige afgørelse om stop af sygedagpenge, for, som du nok allerede har lugtet ud fra Huldras og min sag, så skal det hamres fast med syvtommerssøm over for den sagsbehandler og resten af teamet i Jobcenter Odsherred (Ja, jeg er i åben krig nu, for jeg er blevet SÅ dårligt behandlet ), før de tager noget som helst alvorligt !!!??? .....

Og selv DER prøver de at smutte uden om, som du jo helt sikkert har lugtet i min sagsfremstilling, og ikke mindst sagsbehandlerens svar ...

Tro mig ... Jeg er så rasende og det er Viper også, så jeg har ikke længere betænkeligheder ved at råbe og skrige til hele Odsherred kan høre hvordan Kommunen behandler sine syge borgere .....

Og ja ... Jeg tager med kyshånd mod Huldras invitation om at besøge hende og "fin-studere" ankenævnets afgørelse og jeg har også andre forslag i baghovedet, Huldra; men det vil jeg ikke nævne, hvor alle kan følge med i hvad jeg har tænkt mig i et åbent forum, for der sidder ganske givet også uønskede øjne som følger med i det hele, og som ikke tænker på at de smadrer mennesker, der i forvejen er syge

Håber du kan henvise mig til en entydig §, Zuza, for det ville være lykken

De kærligste hilsner og masser af Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension