K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2009, 22:03   #191
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hyanna kan du ikke prøve at nedkalde en forbandelse over den sagsbehandler

Jeg kan ikke komme i tanke om flere du kan skrive til men det kan måske være en ide at når du lige sender ham hans daglige mail ham sagsbehandleren så gør ham opmærksom på at har du ikke hørt noget inden for fem dage så vil du betragte det som et afslag/fastholdelse og du vil derfor pga tiden sende anken direkte til ankestyrelsen ....

ps stakkels dig kender godt det med plasteret det er noget **** for at sige det mildt , jeg kan heller ikke tåle plaster og lige som dig udviklede web også allergi over for plaster massen tror det er meget almindeligt er der ikke noget andet du kan prøve ... ??
  Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 22:56   #192
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hyanna kan du ikke prøve at nedkalde en forbandelse over den sagsbehandler
Fornylig foreslog min mor mig, at prøve med voodoo, og eftersom jeg syr selv (når tid o.s.v. er til det) og samler på nipsenåle, er det jo ikke nåle jeg mangler.

Måske vi skulle mødes og lave et forsøg.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 03:10   #193
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
HA HA I dejlige tøser .... ja, jeg er da med på den værste

Hejdien, i indlæg nr. 149 her på tråden skrev jeg at jeg bare fik besked fra Beskæftigelsesankenævnet at de havde sendt sagen tilbage til jobcenteret og at det var kommunen der først skulle tage stilling til sagen .... ikke et ord om, at der var gået 8 uger uden at jeg havde hørt en skid .... så den har jeg forsøgt en gang før uden held

Der sq da være en instans man kan klage til, når kommunerne ikke overholder de lovbefalede tidsfrister, for Beskæftigelsesankenævnet er bedøvende ligeglad

Og nej, Hejdien, den sagsbehandler får sq ikke 5 dage til at svare, han får 2 dage inden jeg klager, for jeg er træt af, han sidder og giner af mig nede på det 'flopcenter'. Han har manipuleret og snydt, han har trukket min sag i langdrag, han har sørget for, jeg er røget på kontanthjælp, han har brugt 9 uger på at 'omvurdere' min første anke efter den nye § i sygedagpengeloven, som jeg skrev i min indsigelse allerede 13 uger før jeg fik min 'omvurdering' med samme resultat osv. osv. ..... så han skal holdes i mega kort snor .... Som Buster plejer at sige: "Gid hans røv må klø og hans arme være for korte til at nå

Kærligst fra en plastermasse-kløende Hyanna, der skal til lægen (igen-igen) i morgen
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 05:02   #194
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja Hyanna min hukommelse er ikke hvad den har været og ikke altid jeg lige får læst op på trådene men nu du siger det så kan jeg godt huske det , og nej der er snart ikke andre muligheder end de dukker trold kan lave (om hun så kan lave dem med for korte arme og en klønede røv tjaaa det må vi se )

Men ellers er gode råd da dyre for hvad gør man når kommunen bare blæser på love og retningslinjer , det er helt forrykt og man bliver så magtesløse for man er bundet på hænder og fødder og man føler bare at de sidder og griner godt af en og man kan ikke gøre en døjt ikke fordi loven ikke er der men fordi at det åbenbart er ok for det offentlige ikke at følge div love men gud nåde og trøste den borger der ikke overholder gældene lovgivning ...

Man får en ubehændig trang til at sætte sig foran rådhuset i jeres kommune slå et telt op og skiftes til at sidder der indtil der sker noget i din sag , så nogle unge mennesker gøre det fordi de ikke kunne få noget at bo i og efterhånden virker det som om det er det eneste der er tilbage som man kan gøre , simpelthen bo foran rådhuset indtil de ser at få de korte fingere ud af den store røv ... undskyld mit fransk ...

griber du til yderligheder så vid jeg kommer og drikke kaffe med dig og holder dig med selskab ...
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 08:18   #195
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Og nej, Hejdien, den sagsbehandler får sq ikke 5 dage til at svare, han får 2 dage inden jeg klager,
Så husk lige at skrive tydeligt, at det er en klage, ellers ryger den bare ind til sagsbeh.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 13:35   #196
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
NNØØØJ, har fået et brev fra sagsbehandler:

[QUOTE]Den 7.december 2009

[B]Revurdering af sygedagpengestop[B]

Med henvisning til din anke over stop af sygedagpenge af den 5. november 2009, skal det herved meddeles at din sag nu er revurderet.

Jobcenteret har besluttet af ('tyrkfejl' det er nok gået stærkt! Min bemærkning ) fastholde afgørelsen om ophør af sygedagpenge den 21. oktober 2009.

Din sag vil snarest blive fremsendt til endelig afgørelse i Statsforvaltningen Sjælland, Dronningensgade 30, 4800 Nykøbing F,

Venlig hilsen

Sagsbehandler [QUOTE]


Altså indholdet er jeg ikke så overrasket over, for det er jo samme smøre jeg får hver gang; men læg mærke til datoen, det er sør'me skrevet samme dag som jeg sendte den omtalte mail

Så er det bare den lille sætning: "Din sag vil snarest ..... osv., der bekymrer mig, for hvornår er 'snarest' i den sagsbehandlers optik

Sad jo igår og prøvede at finde ud af om man kan klage til Tilsynsrådet, men der står jo at de ikke tager sig af sagsbehandlingstider osv., så man er jo totalt retsløs i dagens DK

Tiden løber jo, og jeg er jo samtidigt gået kraftigt ned i indtægt, samtidigt med at jeg poster ufatteligt mange penge i medicin, som jeg desværre heller ikke kan tåle (penge ud ad vinduet!), og efter et halvt år er der jo loft over kontanthjælpen, hvilket sikkert giver endnu et indtægtstab, gør det ikke?

Trold, du plejer at være et geni hvad angår kontanthjælp, kan du ikke lige komme med et par oplysninger omkring de tal, for jeg har smadder ondt ... fik kodein hos lægen igår; men det er som at smide vand på en gås, for det tager ikke engang toppen af smerterne, så jeg er nødt til at krybe tilbage til dololerne, når Viper er på vej hjem, for ellers kommer jeg jo bare til at snerre ad ham fordi jeg har så ondt, og det vil jeg bare ikke udsætte ham for!

Ha, gud ske lov, fik jeg også min læge (jeg er ved at give hende grå hår i hovedet) til at udskrive nogle kvalmestillende piller til mig (jeg har ædt den første dunk), så det går nok, uden at jeg skal ligge på knæ og omfavne tønden på det lille hus, og så har jeg da igen-igen blærebetændelse .... såååå sjovt

De varmeste hilsner og kram fra en Hyanna der har tænkt sig at lade en citron skrumpe og stikke nåle i den
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 13:43   #197
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser

Trold, du plejer at være et geni hvad angår kontanthjælp, kan du ikke lige komme med et par oplysninger omkring de tal, for jeg har smadder ondt ...
Uha, den var straks værre, for du er jo ikke enlig forsørger som jeg er.
Men det jeg kan sige (øh skrive) er, at jeg har altid været heldig at holde mig lige under loftet.
Det handler jo om, at man, som kh-modtager, højst kan modtage et vist beløb (kontanthjælpsloftet) i offentlige ydelser, og hvis du ikke når op på dette beløb kommer du ikke til at mærke noget til det.

Som enlig forsørger har jeg 9.029 kr. udbetalt pr. md., og jeg får 3.053 kr. i boligsikring, og jeg har som før skrevet altid holdt mig lige under loftet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 13:47   #198
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kære Hyanna.... det ersku da noget **** med dit helbred... og ja man bliver ikke mere overrasket over breve derfra...

mht kontanthjælp så gik jeg 600kr ned efter det halve år, ved ikke om det gælder for dig også..

vi snakkes..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Uha, den var straks værre, for du er jo ikke enlig forsørger som jeg er.
Men det jeg kan sige (øh skrive) er, at jeg har altid været heldig at holde mig lige under loftet.
Det handler jo om, at man, som kh-modtager, højst kan modtage et vist beløb (kontanthjælpsloftet) i offentlige ydelser, og hvis du ikke når op på dette beløb kommer du ikke til at mærke noget til det.

Som enlig forsørger har jeg 9.029 kr. udbetalt pr. md., og jeg får 3.053 kr. i boligsikring, og jeg har som før skrevet altid holdt mig lige under loftet.
hm så er det jeg tænker om det så er forskellen på at jeg er gift som gør jeg røg ned efter 6 mdr..

Sidst redigeret af Stezu; 10-12-2009 kl. 00:44. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser, og skriv venligst til flere i samme indlæg
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 13:50   #199
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg googlede på "kontanthjælpsloft" og endte hos loftsramte eksperter hvor jeg fandt denne her: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30200

Så vidt jeg kan se, må du som samlevende ikke-forsørger få udbetalt 8.577 før de begynder at røre ved noget.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 14:14   #200
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Tog mig jo en lille smule sammen og googlede selv på kontanthjælp og jeg får da godt nok 9.505 brutto; men jeg får sq da kun udbetalt 7.369 med en skatteprocent på 41

Betyder det så, at jeg ikke mister penge efter 6 mdr. ?

Undskyld, alle sammen, men er lidt 'blød i bolden' pga. de famøse smerter

Ville så gerne grine sammen med jer over alt det der sker i øjeblikket af ting og sager; men ka' sq ikke .... Nå, den tager jeg en anden gang

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension