K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2013, 15:51   #1
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Førtidspension og de job på fx jobnet

Jeg sad og søgte på jobnet og søgte for flex og førtidsp. (jeg er ikke noget af det, men i udredning, og derfor ville jeg prøve at se hvad der var.)

Jeg forstår så ikke de job der er til førtidspensionister?? Jeg vil mene vis man er førtidsp, så burde man vel ikke kunne varetage de job der er. Eller er jeg bare helt forkert på den?

Og jer førtidsp. dette er ikke ment i nogen ond mening!!!!!!
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 16:06   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jo der er jo job som passer til pensionister, job hvor der ikke er så mange timer og hvor der måske ikke kræves så meget.

eks. på macdonnals har de nogle der går rundt og deler smarprøver og kaffe ud, når der er travlt.

Eller feje mand på værksteder.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 16:53   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Forstår godt du er forvirret @Bruger2013....

Her efter de nye fleksregler er kommet hvor man kan og skal i fleks bare man kan arbejde i...ja ned til en time...hvis man skal tro dem selv på www.fleks.nu ....ja så burde der jo reelt ikke være nogle jobs til førtidspensionister mere...

Citat:
Som noget nyt er der fra 1. januar 2013 åbnet op for fleksjob med ganske få timer – helt ned til én time om ugen. Det giver mulighed for at få løst mindre opgaver i din virksomhed, som ellers kan være svære at finde faste ansatte til.
Kilde: http://www.fleks.nu/virksomheder
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 17:54   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tror også at de førtidspensionister, der reelt kan varetage et job af en eller anden art, primært er dem, der fik førtidspension FØR 2003 - dengang, hvor man 'blot' skulle have væsentlig nedsat arbejdsevne indenfor EGET erhverv.
Jeg er i hvert fald på ingen måde i stand til at tage et arbejde, og sådan tror jeg det gælder for en stor del af dem, der har fået førtidspension de senere år...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 18:55   #5
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det tror jeg du har helt ret i og de "nye" der får pension efter 2013 regler de kan da slet ikke tage job
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 20:27   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg fik min pension i 2012, men vil heller aldrig kunne tage et job.

Årstal har ikke så meget at sige, men hvis der er nogle regler der gør og nogle mennesker der kan, så er det da bare med at komme ud og arbejde. Det kan da kun glæde mit lille varme
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 21:24   #7
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
takker

Tak for jeres svar.

Jeg tog selvfølgelig udgangspunkt i denne tid.
Nogle der er på førtidsp. fra ældre dage ville måske slet ikke kunne få førtidspension den dag idag.

Men ja det var nok det der forvirrede mig.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 02:27   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg er ikke rigtig inde i de jobs der tilbydes til førtidspensionister, men jeg tænker at det nærmere er beskæftigelse fremfor er reelt arbejde. Altså at man ikke kan leve op til kravene på det ordinære arbejdsmarked, men stadig har nogle ressourcer som kan bruges
Jeg kender en førtidspensionist der er frivillig 3 timer/3 dage om ugen på en varmestue. Han er temmelig mødeustabil, og man har ikke gjort sig afhængig af at han udfører et bestemt arbejde. Han går til hånde med forskellige ting, alt afhængig af hans overskud den dag.
Han er enormt glad for det, for det giver hans liv indhold fremfor bare at sidde derhjemme på sofaen

I min verden har jeg ikke svært ved at se forskellen ml beskæftigelse og reelt arbejde. Jeg tror de fleste førtidspensionister har ressourcer. Måske har man et rigt familie/venneliv eller en hobby hvor man smider sine ressourcer, og derfor ikke har behov for at finde beskæftigelse. Jeg lever ret isoleret, så har brug for at finde et andet sted at lægge mine restressourcer så mit liv ikke går helt i stå, og håber derfor at også jeg kan komme i beskæftigelse på et tidspunkt. Jeg synes bare det ville være misvisende at kalde det et "job", for så lyder det som om man er i reelt arbejde. Præmisserne er jo helt anderledes.
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 08:07   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
måske er der også nogen der får lidt overskud, når man får ro i krop og sind.

Hvis man har brugt år på, at slås med kommunen og pludeslig får sin pension, kan det måske give noget, at få nogle få timer, det vil jo altid påvirke ens selvtilid.

Der er da også nogle her der lige har fået pension der tænker job, nu skal men jo huske skåne job jo netop er skåne job, job som er tilpasset folk der ikke har meget af give af.

Hvis jeg nogen sinde for pension, helbredet bliver langsomt dårliger, ønsker jeg der stadig er overskud til, at kunne blive besøgs ven. Bare en drøm.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 08:30   #10
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
ja

Jeg kan sagtens følge jer. Men jeg synes nu alligevel det er ret krævende job der tilbydes fx. inde på jobnet, det var det der fik mig til at tænke.

Jeg synes det er enormt dejligt, hvis de tilkendte kan få overskud og lov at komme lidt ud og mærke der er brug for en og have noget at stå op til. Det tror jeg da inders inde vi alle ønsker, blot på det niveau der passer en.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirring omkring Jobnet Soalik Alt det andet 23 09-07-2013 16:54
Fleksjobbere tvunget på Jobnet ??? mik16 Spørgsmål ang fleksjob 18 28-02-2011 18:14
Fleksjobber - tilmelde på Jobnet? Cordulla Alt det andet 12 28-04-2010 06:47
Autotjek af jobnet.dk Kimse Dit og Dat 5 05-02-2008 14:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension