K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2013, 03:05   #31
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
tjaa det kan da godt være at jeg er enig med regeringen lige på det punkt men ikke på den måde de har skruet det sammen på.

Jeg mener stadig at man skal være nærmest død inden man med hånden på hjertet siger : jeg KAN ikke lave noget som helst !

Jeg KAN ikke få ind i mit hoved at nogen ,hvis de er 100 % ærlige ,kan sige : Jeg kan ikke fungere hvis jeg skal lave 2 timers arbejde om ugen for andre.

jo ,hvis man er sengeliggende,i koma,eller lignende.

Jeg er på ingen måde efter dem som har fået pension ,det må i endelig ikke misforstå. men min pointe er at dem der kan, skal (og i min hjerne kan de fleste)
Nu overser du nogen ting. For det første er det at man "kan" lidt, ikke lig at få arbejde. Så reelt set bliver det en lang kamp som ledig flexjobber.

Nu er der også noget der hedder at folk også skal have et tåleligt liv og ikke slæbe sig igennem et eller andet uforfyldende job (uden mange af fordelende) af alle de kræfter de kan klare i ugen for at tælle som 2 timers arbejde.

Jo og så beskriver pip og carolines det meget godt.

Sidst redigeret af Abraxus; 04-05-2013 kl. 03:09.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 08:49   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Trist, at det på denne hjemmeside skal være en disk. hvad og hvor maget syge borgere i dette land kan eller ej.

Desværre er de, der måske ikke er så hårdt ramt, nogle af dem der stiller sig som dommere over, at alle kan noget!

Desværre er der mange der ikke kan noget af mange forskellige årsager.

Min egen årsag er, at jeg bruger de få krafter jeg har på bl.a. træning, derefter mit hjem, derefter social omgang, sidstnævnte, sjælent overskud/krafter til.

Man skal åbentbart for nogens vedkomne prøve, hvordan der er, for at finde forståelsen!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 09:07   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Desværre er de, der måske ikke er så hårdt ramt, nogle af dem der stiller sig som dommere over, at alle kan noget!
Her rører du ved noget, som jeg tit har undret mig over.

Jeg har ofte mødt mennesker, som har haft et eller andet at slås med, og fælles for de fleste af dem har været, at de tydeligvis mener, at ingen har det værre end de selv.

Når min ryg har haft det allerværst, så har jeg da også syntes, at livet var noget værre møg, men samtidig har jeg da været bevidst om, at nogen har det meget værre end jeg, nogen er f.eks. sengeliggende 24/7, p.g.a. rygsmerter.

Kan det virkelig være så svært, at forestille sig, at andre kan have det værre end en selv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 15:27   #34
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Her rører du ved noget, som jeg tit har undret mig over.

Jeg har ofte mødt mennesker, som har haft et eller andet at slås med, og fælles for de fleste af dem har været, at de tydeligvis mener, at ingen har det værre end de selv.

Når min ryg har haft det allerværst, så har jeg da også syntes, at livet var noget værre møg, men samtidig har jeg da været bevidst om, at nogen har det meget værre end jeg, nogen er f.eks. sengeliggende 24/7, p.g.a. rygsmerter.

Kan det virkelig være så svært, at forestille sig, at andre kan have det værre end en selv.
Der er noget om snakken. Altså, at det har jeg også mødt.

Jeg VED at der er mange, endda rigtig mange, der har det meget værre end mig. Hvor jeg også tænker det er tilfældet, med den person/artikel som hele den her tråd tog udgangspunkt i. Mit er psykisk (bipolar), hvor det i artiklen handler om noget fysisk, fibromyalgia.

Det er derfor det er mig ubegribeligt, at dem der har det værre end jeg har, bliver nægtet pension. Og nærmere får beskeden, hold op med det piven, og bestil noget.
Jeg er blevet mødt med forståelse i min egen kommune, og respekt for de udredninger og udtalelser, der er blevet lavet. Og de skånede mig for yderligere arbejdsprøvning, idet at det kunne forværre mit helbred.

Men herinde på K10 er det nærmest daglig læsning, om folk der sidder fast i umenneskelig lang tid. Og får ubegribelige begrundelser for afslag.

Så... personligt er jeg glad for at et medie har valgt at sætte fokus på emnet ude i samfundet. Tråden her er jo en god indikator for, at det er nødvendigt.

Men jeg tror så ikke det er nok. Jeg ville ønske at de lavede noget, ala det program om socialt bedrageri. En lille række afsnit hvor man ser hvad det drejer sig om, og hvilke konsekvenser det kan have, i folks liv. Så ville der måske komme en ordentlig debat.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 04-05-2013 kl. 17:43.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 16:58   #35
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Der er noget om snakken. Altså, at det har jeg også mødt.

Jeg VED at der er mange, endda rigtig mange, der har det meget værre end mig. Hvor jeg også tænker det er tilfældet, med den person/artikel som hele den her tråd tog udgangspunkt i. Mit er psykisk (bipolar), hvor det i artiklen handler om noget fysisk, fibromyalgia.

Det er derfor det er mig ubegribeligt, at dem der har det værre end jeg har, bliver nægtet pension. Og nærmere får beskeden, hold op med det piven, og bestil noget.
Jeg er blevet mødt med forståelse i min egen kommune, og respekt for de udredninger og udtalelser, der er blevet lavet. Og de skånede mig for yderligere arbejdsprøvning, i det at det kunne forværre mit helbred.

Men herinde på K10 er det nærmest daglig læsning, om folk der sidder fast i umenneskelig lang tid. Og får ubegribelige begrundelser for afslag.

Så... personligt er jeg glad for at et medie har valgt at sætte fokus på emnet ude i samfundet. Tråden her er jo en god indikator for, at det er nødvendigt.

Men jeg tror så ikke det er nok. Jeg ville ønske at de lavede noget, ala det program om socialt bedrageri. En lille række afsnit hvor man ser hvad det drejer sig om, og hvilke konsekvenser det kan have, i folks liv. Så ville der måske komme en ordentlig debat.
Det har længe været kendt at det var lettest at få en pension på en psykisk lidelse.. Er også derfor de fleste førtidspensioner er på det psykiske.. De fleste med de fysiske blir trukket og trukket til de blir invalide og ikke kan noget at all.. Kan heller ikke se samfundets gavn af at folk til sidst må have hjemmehjælp osv fordi kommunerne gør dem ekstra syge
Så er helt enig med dig..
Jeg håber snart der bliver grebet ind, er selv en af dem hvor folk siger hvorfor h har du ikke førtidspension, men er alene pga min alder de mener at jeg sagtens kan alt...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 17:59   #36
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Det har længe været kendt at det var lettest at få en pension på en psykisk lidelse.. Er også derfor de fleste førtidspensioner er på det psykiske.. De fleste med de fysiske blir trukket og trukket til de blir invalide og ikke kan noget at all.. Kan heller ikke se samfundets gavn af at folk til sidst må have hjemmehjælp osv fordi kommunerne gør dem ekstra syge
Så er helt enig med dig..
Jeg håber snart der bliver grebet ind, er selv en af dem hvor folk siger hvorfor h har du ikke førtidspension, men er alene pga min alder de mener at jeg sagtens kan alt...
Det har nemlig længe være kendt ja. Diskriminering af fysisk syge, syntes jeg mest af alt det er. Jeg føler rigtig meget med dig, og alle de andre der sidder i samme båd...

Og det med alders argumentet, hvor de næsten lige så godt kunne sige... "pågældende har en alder, hvor kontanthjælp i en årrække vil være mest hensigtsmæssig (for os, kommunen), inden der træffes endelig afgørelse... engang når vi mener at pågældende er gammel nok"
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 21:28   #37
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
"Alle hakker på alle" samfund :O(

Desværre har vores samfund udviklet sig i meget negativ retning!

Alle mener at vide bedre om hvordan andre har det...
Vi er overfladiske, og tror vi kan dømme andre folks liv ud fra overskrifter og udseende :O(

Empati og tolerance overfor hinanden kan ligge på et meget lille sted...

Hvis en syg borger "opdages", hvor vedkommende måske for et lille øjeblik ser frisk og rørig ud, ja så MÅ vedkommende jo være rask! eller hvad?

Ja de fleste mener at vide bedre!

helt ærlig, vær sød at stoppe med at dømme folk så hurtigt uden egentlig at kende dem eller deres historie... mistillid, fordømmelse, misundelse og "jeg ved bedre" holdninger stortrives...



Jeg syntes vores samfund bevæger sig et sted hen, hvor jeg ikke har lyst til at være...

men, men jeg er måske den eneste, der har det sådan??



Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 23:06   #38
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Det har nemlig længe være kendt ja. Diskriminering af fysisk syge, syntes jeg mest af alt det er. Jeg føler rigtig meget med dig, og alle de andre der sidder i samme båd...

Og det med alders argumentet, hvor de næsten lige så godt kunne sige... "pågældende har en alder, hvor kontanthjælp i en årrække vil være mest hensigtsmæssig (for os, kommunen), inden der træffes endelig afgørelse... engang når vi mener at pågældende er gammel nok"
Det er nemlig lige præcist det.. Jeg har selv været dum og troet på sagsbehandlerne ville have indstillet mig hvis jeg var "rigtig syg..

Men set i bakspejlet undre det mig at der ikke er en eneste af de 7 mio sagsbehandlerer jeg har haft der har indstillet mig til pension når min arbejdsevne lå under 9 timer INDEN jeg fik fibromyalgi og mcs...

Der kan jeg da godt sidde og sige at gjorde jeg forløbet om havde jeg søgt pension for længst..

Men dengang troede jeg jo på at jeg skulle noget, at jeg kunne få fleks eller noget, der skulle jo bare have været en sagsbehandler som havde indstillet mig allerede dengang for lå jo langt under fleks grænsen og ingen mulighed for bedring...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 00:12   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Det er derfor det er mig ubegribeligt, at dem der har det værre end jeg har, bliver nægtet pension. Og nærmere får beskeden, hold op med det piven, og bestil noget.
Sådan oplever jeg det også.

Det er mange år siden, at min mor sagde til mig, at:
"Man skal ikke sammenligne sig selv med dem, der har det bedre end én selv, men med dem der har det værre end én selv".

Og så er det sådan set lige meget om vi snakker økonomi eller helbred, for der er altid nogen, der har det værre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 02:12   #40
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Det har længe været kendt at det var lettest at få en pension på en psykisk lidelse.. Er også derfor de fleste førtidspensioner er på det psykiske.. De fleste med de fysiske blir trukket og trukket til de blir invalide og ikke kan noget at all..
Der tror jeg der er noget du må have misforstået. At flere får pension med psykiske lidelser siger da ikke noget om hvor nemt det er
Folk med psykiske lidelser bliver sørme også trukket og trukket - ud i ekstremerne, som også er invaliderende
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nægtet arbejdsprøvning Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 09-07-2013 13:41
Har seks diskusprolapser: Nægtet førtidspension Thomas1981 Politik og Samfund 13 05-05-2013 20:23
Kan jeg tage min førtidspension med til berlin Elisa Chr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-08-2011 23:07
Ventetid gør syge afhængige af morfin buster Politik og Samfund 4 23-11-2010 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension